درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 23:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42309صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 18 فروردین 1399 - 07:09
شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
محمد حسین ایازی مدیر روابط عمومی و نظارت بر خدمات مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون ورزقان) - روابط عمومی ها می توانند با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توانند با انتشار اخبار مداوم و اقدامات صورت گرفته در ایجاد اطمینان خاطر و احساس مسئولیت سازمانی خود در بین مخاطبین نقش کلیدی ایفا نموده و از اقدامات سازمان خود نقش های موثر و به یاد ماندنی در اذهان مخاطبین خود ترسیم نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آنچه که در برهه حساس و بحرانی مقابله با ویروس خطرناک کرونا باید مورد توجه متخصصان روابط‌عمومی ها قرار بگیرد نقش آرامش در جامعه، سلامت روانی و مثبت اندیشی است.


در این بحران روابط عمومی ها می بایست با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود تلاش نمایند با انتشار اخبار مثبت و با انرژی، اما صحیح در اعتلای سلامت روانی افراد جامعه تلاش نمایند و برای ایجاد آرامش ممکن در جامعه تلاش نمایند.


در مواجهه با ویروس کرونا روابط عمومی ها باید در دو جبهه درگیر باشند جبهه اول تأکید بر رعایت اصول بهداشتی و فردی و دستورالعمل های صادره در قالب پروتکل های مختلف وزارت بهداشت و جبهه دیگر تلاش بر غلبه جامعه به ترس ناشی از ابتل ابه این بیماری.


اما با توجه به عدم وجود دارو و درمان قطعی این بیماری، مهمترین سلاح این جبهه آگاه سازی و اطلاع رسانی دقیق، شفاف و صریح است. توجه کنیم در صورت عدم دقت کافی در خصوص صحت مطالب انتشار یافته از طریق هر منبعی، موجب بی اعتمادی جامعه هدف آن کانال انتشاری خواهد شد و برای جبران این خسران بزرگ زمان کافی دیگر نخواهد بود.


قطعاً در صورت وجود اطلاعات دقیق و شفافیت در آگاهی سازی در این خصوص می توان جامعه را با دانش مبارزه با این ویروس و خطرات ناشی از رفتارهای سازمان ها هدایت نماید و چه بسا افراد با داشتن اطلاعات کافی، خلاصه و تأیید شده با قرارگرفتن در موقعیت های مختلف اعم از خوب و بد می توانند بهترین حرکت ممکن را انتخاب نموده و شرایط را رو به بهبودی پیش ببرد و قطعا ًارایه اطلاعات اینچنینی و نحوه اطلاع رسانی در سازمان های مختلف متفاوت خواهد بود که باید مد نظر قرار بگیرد.


اما در این بین روابط عمومی ها نقش کلیدی دیگری در داخل سازمان خود باید ایفا نمایند چراکه در صورت عدم موفقیت در ایجاد آرامش در سازمان، کارکنان، مشتریان و ... قطعاً موفقیت در جامعه به عنوان عامل اصلی تأثیر گذاری در این مبارزه حاصل نخواهد گردید.


روابط عمومی ها باید در اقدامات خود با نگرش مناسب به وضعیت موجود و آینده، توجه خاصی به سلامت روان کارکنان سازمان نمایند که در این بین خانواده ها می توانند مهمترین عامل برای ایجاد سطحی امن از سلامتی روانی باشند و باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که پرسنل با حضور در منزل و جمع خانواده می توانند آرامش نسبی و خاصی بدست آورند و در صورت عدم رعایت این اصل، دغدغه های خانواده خود را در کنار مشکلات کاری و سلامتی خود ببینند.


اما در این برهه خاص روابط عمومی ها باید بر ازتباط خود با رسانه های محلی و بومی بیفزایند چرا که نشر خبر منفی یا جعلی در شرایط بحرانی می تواند عواقب بسیار خطرناکی را برای سازمان ها به دنبال داشته باشد که اثرات آن حتی بعد از عبور از این بحران، قابل مشاهده باشد.

دغدغه دیگری که متخصصان روابط عمومی ها را به خود مشغول ساخته است مربوط به بحث اخبار جعلی و محافظت جامعه هدف و مخاطبین از این اخبار هستند. یک راه ساده برای سنجش صحت اخبار، مراجعه به نسخۀ کاغذی یا آنلاین رسانه‌های معتبر بود. یعنی وقتی مردم در جامعه خبری را می‌شنیدند برای اطمینان از آنچه منتشر شده به فلان خبرگزاری یا روزنامه مکتوب مراجعه می‌کردند، اما حالا دیگر تولیدکننده و مصرف کننده‌های خبر اغلب در شبکه‌های اجتماعی هستند و کسی حوصله نمی‌کند به اینگونه رسانه‌ها مراجعه کند و صحت آن را بررسی کند.


مضاف بر اینکه در برخی موارد رسانه‌های رسمی هم خود مصرف کننده خوراک خبریی هستند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تولید شده ‌است.


همانطور که مستحضرید اخبار جعلی توسط برخی افراد خاص برای نیل به اهداف خود ایجاد و منتشر می شود و آنچه که روابط عمومی در این بین باید متوجه باشد دو نکته اصلی است:
1)تلاش نماییم تا در اطلاع رسانی های خود فریب این اخبار را نخوریم و به جای ارایه نقش توسعه دهندگی، از قطع کنندگان زنجیره انتقال این اخبار باشیم.


2) در صورت مواجه با این اخبار تاکتیک های خاص لازم را در جهت شفاف سازی آن بکار ببریم و اطمینان لازم به مخاطبین را در جعلی بودن آن بدهیم چنانچه برای افزایش ضریب کارایی این روش باید تلاش نماییم از رسانه ها ی مختلف و به صورت مستند، جعلی بودن اخبار را آشکار سازیم.


بدیهی است سرعت عمل در تکذیب و شفاف سازی اخبار جعلی می تواند فاکتوری مهم و ارتباط مستقیم با ضریب کاهش تأثیر گذاری و مقبولیت آن داشته باشد.


روابط عمومی موفق باید توجه کند قبل از بحران و یا حداقل قبل از گسترش آن، باید در فکر نقاط ضعف و یا حساس سازمان خود بوده و راهکارهای خاصی برای مقابله با خطرات و حفاظت از این نقاط تدبیر نماید تا بتواند در صورت بروز مشکل با سرعت عمل بهینه و اقدامات آگاهانه درصدد رفع این مشکلات برآید.


اما در این بین بکار گیری ترفند انتشار اخبار مثبت و کاهش بازگویی اخبار منفی یکی از راهکارهای حفظ سلامت روانی جامعه می تواند باشد. در این کارزار انتشار اقدامات خوب ستادهای مقابله با کرونا در سطح کشور، استان، شهر و سازمان می تواند موثر واقع گردد که اقدامات سازمان ها در راستای مسئولیت های اجتماعی درون و برون سازمانی خود می تواند مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.


روابط عمومی ها می توانند با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی (وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی مانند واتساپ، پیج اینستاگرامی و ...) می توانند با انتشار اخبار مداوم و اقدامات صورت گرفته در ایجاد اطمینان خاطر و احساس مسئولیت سازمانی خود در بین مخاطبین نقش کلیدی ایفا نموده و از اقدامات سازمان خود نقش های موثر و به یاد ماندنی در اذهان مخاطبین خود ترسیم نماید.


البته باید در نظر گرفت برخی جریانات در این قبال باید به سمت اهداف خود و سازمان هدایت شود و از آن ها بتوان کمال استفاده را نمود. بعنوان مثال برگزاری نظرسنجی در سایت ها و کانال های مختلف خبری و نتایج آن نشان دهنده آمار جالبی است که با اندکی تأمل و با سلایق مختلف می توان از آمارهای آن استفاده و مورد بهره برداری نمود تا از فرصت های ایجاد شده، به نوعی در پیاده سازی اهداف سازمان که اهم آن ایجاد آرامش و سلامت روانی(صیانت از سلامتی و تندرستی پرسنل) و صیانت از تولید در سال جهش تولید است استفاده نمود.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد