درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 13:29   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42029صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 25 اسفند 1398 - 12:50
بحران و ارتباطات دو روی یک سکه‌
بحران تغـییر عظیمی اسـت که یکبــاره در یک وضعـیت صـورت می پذیرد و آنچه در وهله اول و بعد از وقوع بحران مهم و حائز اهمیت است اینکه چگونه اطلاع رسانی شود تا بحرانی حادتر به متن آن اضافه نشود.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدرس علوم ارتباطات، بحران و ارتباطات را دو روی یک سکه عنوان کرد و گفت: به محض وقوع بحران از هر نوعی این ارتباطات و رسانه است که به عنوان اولین نفر در صحنه حاضر شده و افکار عمومی را در جریان امر قرار می‌دهد.

حمید شکری خانقاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی و هنری ایرنا با اشاره به جزئیاتی از خبرنگاری در بحران و نوع ارتباطات و ارتباط گیری در این نوع مواقع، گفت: بحران تغـییر عظیمی اسـت که یکبــاره در یک وضعـیت صـورت می پذیرد و آنچه در وهله اول و بعد از وقوع بحران مهم و حائز اهمیت است اینکه چگونه اطلاع رسانی شود تا بحرانی حادتر به متن آن اضافه نشود.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی درعین حال خبرنگاری بحران را یکی از مغفول‌ترین عرصه‌های فعالیت رسانه‌های جمعی دانست که گمشده امروز در رسانه هاست.

به گفته شکری خانقاه بسیاری از بحران ها در جهان مانند وقوع سیل، سقوط بهمن، شیوع بیماری و... قبال پیش بینی هستند که باید عوامل مربوطه در اسرع وقت نسبت به وقوع آنها با اطلاع رسانی جامع و کامل و همچنین به موقع افکار عمومی را درجریان قرار داده و نسبت به خروجی و نتیجه آنها هشدار دهند.

این مدرس دانشگاه در عین حال خاطرنشان کرد: در فرهنگ ما ضرب المثلی است که می گوید «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» متاسفانه در کشور ما زنگ خطرها نادیده و ناشنیده گرفته می شوند.

گاهی اوقات پس از وقوع بحران تازه به فکر می افتیم و راه حلی جست‌وجو می نمائیم. متاسفانه مدیزیت بحران یا علائم را نمی شناسیم و یا به اهمیت این علائم واقف نیستیم.

این مدرس علوم ارتباطات در ادامه با اشاره به وقوع و شیوع بیماری ویروس کرونا در جهان و بخصوص ایران، تاکید کرد: دو اشتباه مهم در بحران ویروس کرونا شکل گرفت؛ نخست اینکه‌ نادیده گرفتن نخستین علایم هشداردهنده و دوم انکار وجود مسأله، هنگامی که این حادثه ناگوار در حال رخ دادن بود باید اطلاع رسانی جامع و کامل صورت گرفته و جامعه و مردم را در جریان این بحران و میهمان ناخوانده آگاه می کردیم که نکردیم!.

وی با یادآوری اینکه به قول هنری کسینجر «بی توجهی به بحران ایجاد بحران است»، گفت: بحران حادثه ای است که بصورت ناگهانی اتفاق افتاده و برطرف کردن آن نیازمند اقدامات اساسی و فوق العاده است. کشور از هر لحاظ باید آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحرانی را داشته باشد نه اینکه به محض وقوع به چه کنم چه کنم بیافتد.

بحران در حقیقت یک فشار زایی روانی – اجتماعی بزرگ و ویژه است که باعث درهم شکسته شدن انگاره های متعارف زندگی و واکنش های اجتماعی می شود و با آسیب های جانی و مالی، تهدیدها، خطرها و نیازهای تازه ای که به وجود می آورد فشاری مضاعف بر مردم وارد می کند.

به گفته شکری هرچند برخی بحران ها عموماً غیر قابل پیش بینی هستند، گفت: یعنی نمی توان گفت که کی و در کجا اتفاق می افتد؟ اما آنچه حائز اهمیت است اینکه تا حد زیادی با اطلاع رسانی و رسانه ای کردن آن از بروز و پیش روی آن جلوگیری کرد.

این مدرس دانشگاه در ادامه سخنان خود، بهترین راه مدیریت بحران را پیشگیری از وقوع آن دانست و گفت: باید بسیاری بحران ها را چه قبل و چه پس از وقوع مدیریت کرد و ساماندهی کرد تا بیشتر جامعه و بدنه کشور دچار آسیب و خسارت نشوند.

شکری ادامه داد: مدیریت عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی)، تدوین استراتژی و اجرای آن، ارزیابی وکنترل، بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک سازمان یا کشور تاکید دارد.

به گفته وی، هدف اصلی مدیرت بحران باید دستیابی به راه حل معقولی برای بر طرف کردن شرایط غیر عادی به گونه ای باشد که منافع و ارزش های اساسی حفظ و تامین شوند.

این مدرس دانشگاه علوم ارتباطات تاکید کرد: در شرایط فعلی که کشور درگیر بروز و شیوع ویروس کروناست بهترین راه برای مقابله با آن فرهنگ سازی و رسانه ای کردن لحظه به لحظه اخبار و اطلاعات این بیماری برای اطلاع رسانی به آحاد مردم در جامعه است.

شکری در عین حال تاکید کرد:‌ در این برهه حساس همگان باید دست در دست هم با وحدت و همدلی گوش به توصیه های ایمنی و پزشکی و بهداشتی برای مقابله و مبارزه با این ویروس، کمر همت و تلاش را ببندند تا به راحتی بتوانیم از این برهه حساس نیز به سلامتی گذر کنیم.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه ۲۳ اسفند درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار ۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها نیز اظهار کرد: تهران ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۷۱ نفر، اصفهان ۱۱۰ نفر، البرز ۶ نفر، مازندران ۱۹۲ نفر، مرکزی ۴۸ نفر، قزوین ۱۲ نفر، سمنان ۳۸ نفر، گلستان ۲۱ نفر، خراسان رضوی ۱۱۰ نفر، فارس ۳۳ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۹۷ نفر، خوزستان ۱۵ نفر، یزد ۴۶ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۵ نفر، کرمانشاه ۱۵ نفر، کرمان ۱۲ نفر، همدان ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، هرمزگان ۴ نفر، ایلام ۸ نفر، آذربایجان غربی ۲۵ نفر و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بودن موارد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا جدید گزارش شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد