درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41980صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 21 اسفند 1398 - 18:45
نام برند خودتان را چگونه انتخاب کنید
احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه - شیوه های مختلفی برای نام گذاری برند مورد استفاده قرار می گیرند که در این مطلب به سه شیوه اساسی اشاره خواهیم کرد:
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شیوه های مختلفی برای نام گذاری برند مورد استفاده قرار می گیرند که در این مطلب به سه شیوه اساسی اشاره خواهیم کرد:


نام های ساختگی
نام های ساختگی یکی از شیوه های نام گذاری برند هستند. در واقع ترکیب دو کلمه یا کلید واژه محسوب می شوند. استفاده از دیکته یا تلفظی متفاوت برای نام های موجود نیز از شیوه های این نوع نام گذاری است. نام های ساختگی برای هر کسب و کاری مناسب نیستند. این نام ها در اغلب موارد پیچیده بوده و ممکن است این درک را در مخاطب نیز ایجاد کنند که محصول، خدمات یا شرکت مورد نظر پیچیده است. در این مورد نام هایی مانند گوگل و کلینکس استثناء هستند زیرا به یاد ماندنی بوده و برای مخاطبان جالب هستند.


از جمله مزایای این شیوه نام گذاری سهولت و راحتی در امکان ثبت برند و دومین نام های ساختگی است. زیرا اغلب در دسترس بوده و تا به حال توسط فردی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته اند. امکان بروز مشکلات در فهم نام های ساختگی و فقدان معنا و احساسات هم از جمله نکات منفی این شیوه نام گذاری است. همین دلیل سبب می شود تا جایگاه سازی برای بعضی از این نام های ساختگی همراه با هزینه های تبلیغاتی زیادی باشد زیرا توضیح آن ها و ارائه سر نخ هایی به مخاطب برای یادآوری شان واقعاً دردسر ساز است.


نام های عملکردی و توصیفی
در این گونه نام گذاری، محصول یا خدمات شرکت با کلمه هایی کلیدی یا واژه هایی که متناسب با طبقه بندی مورد استفاده در صنعت، بیان می شود. نام هایی که در آن ها از نام مدیر عامل یا موسس شرکت بهره گرفته می شود نیز در این دسته بندی قرار می گیرند. نام های عملکردی یا توصیفی می توانند در جلب توجه مخاطب به برند موثر بوده و بلافاصله مخاطب را با فعالیت اصلی کسب و کار آشنا کنند که می تواند از نکات مثبت این گونه نام گذاری محسوب شود.


از جمله نکات منفی این نام گذاری می توان به عدم تمایز به دلیل کاربرد کلید واژه های متداول اشاره کرد که توسط رقبا مورد استفاده قرار گرفته اند. متمایز کردن برند در میان انبوهی از رقبا که از ترکیبات مشابهی استفاده می کنند کار دشواری است. به طور مثال: ثبت دیروز، ثبت امروز، ثبت سحر، … در ذهن مخاطب تصاویر چندان متمایزی را ایجاد نخواهند کرد.


از جمله مزایای این گونه نام گذاری، سهولت در درک فعالیت اصلی شرکت است. از سوی دیگر در اغلب موارد اگر از نام موسس در نام گذاری برند استفاده شود، امکان ثبت دومین و برند به راحتی وجود خواهد داشت.


نام های تشبیهی
در این شیوه نام گذاری وابستگی یا پاسخ احساسی که همراه با محصول یا شرکت در مخاطب قرار است تا ایجاد شود به شیوه ای هوشمندانه و مرتبط در نام برند مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت آن با نام گذاری توصیفی در این است که در نام های تشبیهی جایگاه خاصی که قرار است تا محصول یا خدمات در ذهن مخاطب ایجاد کند، مورد توجه قرار می گیرد. این جایگاه خاص با مطالعه رقبا به دست آمده و کاملاً متمایز است.


مزایای این شیوه نام گذاری در ایجاد درک عمومی برای نام است که برای جایگاه سازی نیاز به هزینه های عظیم تبلیغاتی نخواهد داشت. نام های تشبیهی به شدت به یاد ماندنی بوده و می توانند استراتژی جایگاه سازی را که برای برند در نظر گرفته می شود به خوبی تقویت کنند.


این دسته از نام گذاری ها در واقع موفق ترین دسته هستند و نام های شرکت هایی مانند کامپیوتر اپل و یاهو دات کام در این دسته قرار می گیرد.



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد