درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 12:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41953صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 21 اسفند 1398 - 02:54
راز موفقیت مدیران بازاریابی
احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه - بهره گیری موثر و مناسب از محرک های هیجانی ترس، عشق، تخفیفات و حراجی ها، درآمدزایی بی دردسر و تحقق بخشیدن به رویاها و چگونگی استفاده یک یا حداکثر پنج محرک هیجانی را در ارتباطات بازاریابی تان را بدانیم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هدف ما به عنوان بازاریاب این است که حتی الامکان افراد بیشتری را تحریک کنیم تا به پیام های بازاریابی و تبلیغاتی ما پاسخ دهند. بدین صورت است که به حداکثر سود برای هزینه های بازاریابی مان می رسیم.


بهره گیری موثر و مناسب از محرک های هیجانی ترس، عشق، تخفیفات و حراجی ها، درآمدزایی بی دردسر و تحقق بخشیدن به رویاها و چگونگی استفاده یک یا حداکثر پنج محرک هیجانی را در ارتباطات بازاریابی تان را بدانیم.


وقتی محرک های هیجانی درستی را برای بازار خاص تان هدف قرار می دهید، نتیجه آن چیزی کمتر از جادو در میزان فروش تان نخواهد بود.


بررسی عملکرد رقبای شما که با چه استراتژی بازاریابی و بر روی چه کلید واژه یا کلیدواژه های هیجانی بهره برده اند و شما در ساختار بازاریابی تان از آنها غفلت کرده اید، بسیارحائز اهمیت است.


به جای ترس از رقبابای تان، به آنها به عنوان محلی برای یادگیری درباره بازار و خریداران تان نگاه کنید. از این تفکر دست بردارید که فروشندگان دیگری که در بازار شما هستند، کسب و کارتان را کساد می کنند. آنها کسب و کارهای دیگری هستند که محصولات و خدماتی مشابه شما را ارئه می دهند.


با این تغییر کوچک در طرز تفکر، خدمت بزرگی در حق خودتان انجام خواهید داد. برای شناخت و استفاده از محرک ها هیجانی گاه به صورت مجزا و گاه ترکیبی مروری کوتاه به انواع محرک های هیجانی که اشاره شد، می نمائیم:

1-ترس
مردم وقتی عملی را انجام می دهند که از عواقب انجام ندادنش بترسند. هرچند ترس بیشتری را در
تبلیغات خود به کار گیرید، از تلاش های بازاریابی تان پاسخ های بیشتری دریافت خواهید کرد.

2- عشق
این محرک به دلیل برداشتن سه سطح از ارتباط های شخصی، بسیار قدرتمند است، زیرا ما در حال فاصله گرفتن از یکدیگریم. هم اکنون نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ، راه های بیشتری برای برقراری ارتباط با دیگران داریم، اما از لحاظ اجتماعی، جامعه ای جدا و منفصل شده ایم. وقتی بتوانید آشکارا اثبات کنید که چگونه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید می تواند به ارتباط مردم با هم کمک کند، یک ابزار انگیزشی برتر خواهید داشت.

3. تخفیفات و حراجی ها
کیست که نخواهد در هزینه هایش صرفه جویی کند یا چیزی را ارزان و رایگان به دست آورد؟ این یکی از ساده ترین محرک های هیجانی برای گنجاندن در مصالح بازاریابی تان است و فرآیند واکنش نشان دادن به تلاش های بازاریابی تان از سوی مردم بسیار اثربخش است.


استفاده از تخفیفات و هدایای تبلیغاتی روش بسیار خوبی برای هدایت مردم یا ترغیب آنها برای واکنش به تبلیغات تان است. ایجاد یک حراجی و کاهش قیمت یک محصول موجود در یک بازده زمانی مشخص نیز بخش دیگر این محرک هیجانی قدرتمند است که موجب می شود مردم فوراً به تبلیغات شما واکنش نشان دهند.

4. درآمدزایی بی دردسر
همه ما احتمالا حداقل یک یا چند بار به تبلیغات مبتنی بر درآمدزایی بی دردسر پاسخ داده ایم. ما به جامعه ای تبدیل شده ایم که کار کمی انجام می دهیم اما انتظار بازده زیادی داریم. این یک محرک هیجانی قدرتمند است تا به مردم نشان دهید که چگونه داشتن آن چیزی که شما عرضه می کنید می تواند به آن ها کمک کند تا درآمد بیشتری کسب کنند یا اینکه پول خود را پس انداز کنند.


نکته کلیدی که موجب می شود این موضوع موثر واقع شود این است که اطمینان حاصل کنید این کار بی دردسر است. اگر نیاز است که خریدار احتمالی شما برای کسب درآمد تلاش کند، پاسخ های زیادی را به مصالح بازاریابی تان شاهد نخواهید بود. این امر را ساده و بی دردسر سازید، در این صورت مردم به تلاش های بازاریابی شما واکنش چشمگیری نشان خواهند داد.

5. تحقق بخشیدن به رویاها
همه مردم رویاهایی را در سر می پرورانند، مثلا درباره اینکه می خواهند چگونه به نظر برسند، چه کارهایی انجام دهند، می خواهند تبدیل به چه کسی شوند یا اینکه دوست دارند چه جاهایی سفر کنند. کشف اینکه اکثریت بازار شما چه رویایی را در سر می پرورانند و سپس تطبیق محصولات یا خدمات تان برای نشان دادن ارتباط بین آنچه عرضه می کنید و رویاهای آنها، موجب افزایشی چشمگیر در پاسخ به تلاش های بازاریابی تان خواهد شد.


و در آخر
به این باور باید برسیم که در کسب و کارتان هیچ کاری نیست که از سرمایه گذاری زمان تان در عرصه بازاریابی برای شما سودآورتر باشد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد