شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راز موفقيت مديران بازاريابي
دوشنبه، 19 اسفند 1398 - 16:06 کد خبر:41953
بهره گيري موثر و مناسب از محرك هاي هيجاني ترس، عشق، تخفيفات و حراجي ها، درآمدزايي بي دردسر و تحقق بخشيدن به روياها و چگونگي استفاده يك يا حداكثر پنج محرك هيجاني را در ارتباطات بازاريابي تان را بدانيم.


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| هدف ما به عنوان بازارياب اين است كه حتي الامكان افراد بيشتري را تحريك كنيم تا به پيام هاي بازاريابي و تبليغاتي ما پاسخ دهند. بدين صورت است كه به حداكثر سود براي هزينه هاي بازاريابي مان مي رسيم.


بهره گيري موثر و مناسب از محرك هاي هيجاني ترس، عشق، تخفيفات و حراجي ها، درآمدزايي بي دردسر و تحقق بخشيدن به روياها و چگونگي استفاده يك يا حداكثر پنج محرك هيجاني را در ارتباطات بازاريابي تان را بدانيم.


وقتي محرك هاي هيجاني درستي را براي بازار خاص تان هدف قرار مي دهيد، نتيجه آن چيزي كمتر از جادو در ميزان فروش تان نخواهد بود.


بررسي عملكرد رقباي شما كه با چه استراتژي بازاريابي و بر روي چه كليد واژه يا كليدواژه هاي هيجاني بهره برده اند و شما در ساختار بازاريابي تان از آنها غفلت كرده ايد، بسيارحائز اهميت است.


به جاي ترس از رقباباي تان، به آنها به عنوان محلي براي يادگيري درباره بازار و خريداران تان نگاه كنيد. از اين تفكر دست برداريد كه فروشندگان ديگري كه در بازار شما هستند، كسب و كارتان را كساد مي كنند. آنها كسب و كارهاي ديگري هستند كه محصولات و خدماتي مشابه شما را ارئه مي دهند.


با اين تغيير كوچك در طرز تفكر، خدمت بزرگي در حق خودتان انجام خواهيد داد. براي شناخت و استفاده از محرك ها هيجاني گاه به صورت مجزا و گاه تركيبي مروري كوتاه به انواع محرك هاي هيجاني كه اشاره شد، مي نمائيم:

1-ترس
مردم وقتي عملي را انجام مي دهند كه از عواقب انجام ندادنش بترسند. هرچند ترس بيشتري را در
تبليغات خود به كار گيريد، از تلاش هاي بازاريابي تان پاسخ هاي بيشتري دريافت خواهيد كرد.

2- عشق
اين محرك به دليل برداشتن سه سطح از ارتباط هاي شخصي، بسيار قدرتمند است، زيرا ما در حال فاصله گرفتن از يكديگريم. هم اكنون نسبت به هر زمان ديگري در تاريخ، راه هاي بيشتري براي برقراري ارتباط با ديگران داريم، اما از لحاظ اجتماعي، جامعه اي جدا و منفصل شده ايم. وقتي بتوانيد آشكارا اثبات كنيد كه چگونه محصولات يا خدماتي كه ارائه مي دهيد مي تواند به ارتباط مردم با هم كمك كند، يك ابزار انگيزشي برتر خواهيد داشت.

3. تخفيفات و حراجي ها
كيست كه نخواهد در هزينه هايش صرفه جويي كند يا چيزي را ارزان و رايگان به دست آورد؟ اين يكي از ساده ترين محرك هاي هيجاني براي گنجاندن در مصالح بازاريابي تان است و فرآيند واكنش نشان دادن به تلاش هاي بازاريابي تان از سوي مردم بسيار اثربخش است.


استفاده از تخفيفات و هداياي تبليغاتي روش بسيار خوبي براي هدايت مردم يا ترغيب آنها براي واكنش به تبليغات تان است. ايجاد يك حراجي و كاهش قيمت يك محصول موجود در يك بازده زماني مشخص نيز بخش ديگر اين محرك هيجاني قدرتمند است كه موجب مي شود مردم فوراً به تبليغات شما واكنش نشان دهند.

4. درآمدزايي بي دردسر
همه ما احتمالا حداقل يك يا چند بار به تبليغات مبتني بر درآمدزايي بي دردسر پاسخ داده ايم. ما به جامعه اي تبديل شده ايم كه كار كمي انجام مي دهيم اما انتظار بازده زيادي داريم. اين يك محرك هيجاني قدرتمند است تا به مردم نشان دهيد كه چگونه داشتن آن چيزي كه شما عرضه مي كنيد مي تواند به آن ها كمك كند تا درآمد بيشتري كسب كنند يا اينكه پول خود را پس انداز كنند.


نكته كليدي كه موجب مي شود اين موضوع موثر واقع شود اين است كه اطمينان حاصل كنيد اين كار بي دردسر است. اگر نياز است كه خريدار احتمالي شما براي كسب درآمد تلاش كند، پاسخ هاي زيادي را به مصالح بازاريابي تان شاهد نخواهيد بود. اين امر را ساده و بي دردسر سازيد، در اين صورت مردم به تلاش هاي بازاريابي شما واكنش چشمگيري نشان خواهند داد.

5. تحقق بخشيدن به روياها
همه مردم روياهايي را در سر مي پرورانند، مثلا درباره اينكه مي خواهند چگونه به نظر برسند، چه كارهايي انجام دهند، مي خواهند تبديل به چه كسي شوند يا اينكه دوست دارند چه جاهايي سفر كنند. كشف اينكه اكثريت بازار شما چه رويايي را در سر مي پرورانند و سپس تطبيق محصولات يا خدمات تان براي نشان دادن ارتباط بين آنچه عرضه مي كنيد و روياهاي آنها، موجب افزايشي چشمگير در پاسخ به تلاش هاي بازاريابي تان خواهد شد.


و در آخر
به اين باور بايد برسيم كه در كسب و كارتان هيچ كاري نيست كه از سرمايه گذاري زمان تان در عرصه بازاريابي براي شما سودآورتر باشد.