درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 16:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41837صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 7 اسفند 1398 - 12:35
یک هشدار جدی به مسئولان/ رسانه ها را با بیلبورد تبلیغاتی اشتباه نگیرید
احمد باقری مشاور و مدیر ارتباطات و روابط عمومی - به کارگیری روابط عمومی غیر حرفه ای و از سوی دیگر عدم اعتماد مدیران به استراتژی های بخش روابط عمومی حرفه ای و همچنین ورود ادبیات اشتباه رسانه های رپرتاژ بگیر، کلاف افکار عمومی و عملکرد مدیران موفق را پیچیده نموده که نیاز به بازنگری در این امور احساس می شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در واقع مهم‌ترین نهاد در حوزه عمومی در کشور، رسانه ها هستند که بعنوان قوه چهارم مسئولیت پرسش و پاسخ و پیگیری ابهامات افکار عمومی از عملکرد مدیران و مسئولان را دارند و از طریق مصاحبه و پیگیری سوژه های خبری شرایط افزایش اعتماد مردم به عملکرد مدیران کشور را فراهم می کند.


در این بین خط مقدم این امر اصحاب رسانه یا همان خبرنگاران هستند که موقعیت جامعه را منعکس می‌کند و اصولاً جامعه‌ای که در آن خبر و تحلیل سالم مطرح شود هم زمامداران و سیاستمداران درک درست و خوبی از جامعه خواهند داشت و هم مردم همراهی بیشتری با دولتمردان و سیاست‌های نظام را صورت می‌دهند.


اگر جامعه رسانه‌ای دچار خودسانسوری شود هم به مردم و هم به مسئولان ظلم خواهد شد چون نه مردم می‌توانند حرفها و انتقادات را به مدیران مطرح کنند و نه زمامداران و سیاستمداران از عمق مشکلات جامعه آگاهی می‌یابند.


جامعه‌ای موفق است که بتواند بیشترین استفاده را از ظرفیت‌هایش در تبیین سیاست‌های خود ببرد و در عین حال باید توجه داشته باشد استفاده از رسانه در تبلیغ سیاست‌ها باید مبتنی بر واقعیت باشد وگرنه مردم دنبال رسانه‌های جایگزین می‌روند.


متاسفانه جایگاه رسانه و خبرنگار هنوز به خوبی شناسایی نشده و توقع مدیران و مسئولان از رسانه ها، دیدگاه تبلیغی و خبرنگار های کارت هدیه بگیر سوق نموده و در این میان هم گاهی اوقات در رسانه ای حرکتی به سمت رفع ابهامات از طریق ایجاد فضای پرسش و پاسخ از مدیران رخ می دهد، مورد خطاب قرار گرفته و با فشارهای بیرونی مقدمات عدم انتشار این شفاف سازی را که اختلال اعتماد سازی افکار عمومی به عملکرد مدیران و رسانه های داخلی است را مهیا می نماید.


این مسئله را هم باید مطرح کنیم که خبرنگار عموماً از امنیت شغلی و امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند و نیازهای روزمره خبرنگاران برآورده نشده است و ما باید بپذیریم که یکی از حرفه‌های پرنوسان در کشور حرفه خبرنگاری است و برای اینکه عرصه خبر و تحلیل دچار نوسان نشود باید به گونه‌ای عمل کنیم که خبرنگار در معرض نوسان قرار نگیرد، از سوی دیگر هم خبرنگاران باید توجه کنند که همه ما معتقد به قانون اساسی هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اصول قانون اساسی فدای هیجانات زودگذر عرصه تحلیل و خبر نشود.


حال متولیان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی به چه میزان می توانند روند این اعتماد سازی و مقدمات پاسخ نیاز مردم از طریق مدیریت رسانه و افکار عمومی با صداقت از فرآیند اطلاع رسانی از اقدامات مدیران سازمانی را به معرض دید عموم بگذارند قطعا جای صحبت و تحلیل بیشتری دارد.


به کارگیری روابط عمومی غیر حرفه ای و از سوی دیگر عدم اعتماد مدیران به استراتژی های بخش روابط عمومی حرفه ای و همچنین ورود ادبیات اشتباه رسانه های رپرتاژ بگیر، کلاف افکار عمومی و عملکرد مدیران موفق را پیچیده نموده که نیاز به بازنگری در این امور احساس می شود.

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد باقری
| 1398/12/7 - 15:12 |     0     0     |
تشکر و قدرانی از انتشار این یادداشت


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد