درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 27 شهریور 1400 - 00:22   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موفقیت محققان در انتقال اینترنت پرسرعت با استفاده از پرتوهای نور
  کتاب: مقررات روابط عمومی
  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!
  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41452صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 2 بهمن 1398 - 14:11
هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها
احمد باقری / کارشناس ارتباطات و روابط عمومی - هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.
  

آیا در هدایت‌گری کارمندان خود موفق هستید؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وقتی بسیاری از مدیران اجرایی به این سؤال پاسخ «مثبت» می‌دهند، در واقع مقدمات مناسبی برای پاسخ به این سؤال ندارند. چرا؟ به یک دلیل، مدیران هرگاه صرفاً به کارمندانشان می‌گویند چه کاری انجام دهند، تمایل دارند فکر کنند واقعاً درحال هدایت‌گری کارمندانشان هستند.


طبق نظر سِر جان ویتموریکی از شخصیت‌های برجسته در هدایت‌گریِ اجرایی، تعریف هدایت‌گری «آزاد کردن پتانسیل افراد برای به حداکثر رساندن عملکرد آنهاست. هدایت‌گری یعنی به افراد کمک کنید تا یاد بگیرند، نه اینکه به آنها آموزش دهید». اگر هدایت‌گری به درستی انجام گیرد، می‌تواند به تعهد و التزام کارمندان نیز کمک کند؛ اینکه متخصصان خود را دخیل در یک وضعیت کنید معمولاً انگیزه‌بخش‌تر از این است که به آنها بگویید چه کاری را انجام دهند.

بیشتر مدیران نمی‌دانند هدایت‌گری واقعاً چیست؟
در گام نخست باید یاد بگیرند که چطور هدایت کنند.
وقتی از مدیران خواسته می‌شود، هدایت‌گری را به‌عهده بگیرند، بسیاری از آنها به جای هدایت، نوعی از مشاوره را نشان می دهند. در اصل، آنها به سادگی به شخص دیگر مشاوره یا راه‌حل ارائه دادند. ما معمولاً نظراتی همچون «اول این کار را بکن» یا «چرا این کار را انجام نمی‌دهی؟» را می‌شنویم.


براساس ادبیات موجود و تجربه‌های شخصی مدیران موفق از هدایت‌گری رهبری، بر تحلیل ۹ مهارت هدایت رهبری که در زیر اشاره شده، می باید اشاره داشت:


• شنیدن
• پرسش‌گری
• ارائه بازخورد
• همکاری در تعیین اهداف
• نشان دادن همدلی
• آزاد گذاشتن هدایت‌گر در رسیدن به راه‌حل خود
• شناسایی و اشاره کردن به توانمندی‌ها
• ارائه ساختار
• تشویق به رویکرد راه‌حل‌محور

هر رویکردی در زمینه هدایت‌گری باید با یک تعریف روشن همراه باشد، اینکه هدایت‌گری چیست و چطور از سایر رفتارهای مدیران متمایز می‌گردد. این تغییر در ذهنیت، پایه و اساس آموزش را ایجاد می‌کند و به مدیران انتظارات مشخصی می‌دهد.

در گام بعدی این است که به مدیران اجازه دهید پیش از کار کردن با تیم‌شان، هدایت‌گری را در یک محیط امن تمرین کنند.


این وضعیت برای مدیران دو مزیت دارد:

نخست، آنها می‌توانند هدایت‌گری خود را در محیطی امن تقویت کنند.

دوم، هدایت‌گرها می‌توانند بر سر چالش‌هایی که تجربه کرده‌اند و چگونگی غلبه بر آنها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.


هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور


  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!


  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی