درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 03:00   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40641صفحه نخست » سه شنبه، 7 آبان 1398 - 16:43
هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
فروشگاه های کاستکو به سبب ارائه کالاهای باکیفیت و در عین حال ارزان تر حسن شهرت دارند. آنچه در پی می آید هفت راز این فروشگاه هاست، که بد نیست مشتریانش از آنها آگاهی داشته باشند:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فروشگاه های کاستکو به سبب ارائه کالاهای باکیفیت و در عین حال ارزان تر حسن شهرت دارند. آنچه در پی می آید هفت راز این فروشگاه هاست، که بد نیست مشتریانش از آنها آگاهی داشته باشند:


1– حق عضویت سبب ارزان تر بودن کالاها: آیا هرگز از خود پرسیده اید، چرا کاستکو می تواند کالاهایش را با چنین قیمت های ارزانی عرضه کند؟ باید دانست سبب این نیست، که کیفیت اجناس این شرکت از سایر فروشگاه ها پایین تر می باشد. بلکه این است، که بیشتر آنها می خواهند کالاهای خود را به دو برابر بهای قیمت خرید بفروشند. اما کاستکو تنها 14 درصد روی قیمت خرید خود می کشد. ولی با گرفتن حق عضویت می تواند، کالاهایی بسیار ارزان تر عرضه کند. این اقدام برای مشتریان نیز، خیلی سودآور است. زیرا یک بار چنین حقی را می پردازند، و در کل سال از قیمت های بسیار خوب برخوردار می شوند.


2- دلیلی وجود دارد، که در ردیف قفسه های کاستکو نام کالاهای موجود نوشته نمی شوند: برغم سایر فروشگاه ها، در کاستکو نام اقلام موجود در ردیف شامل قفسه ها ذکر نمی شوند. زیرا دست اندرکارانش می خواهند هر زمان که مایل بودند، جای کالاها را تغییر بدهند. در عین حال گشتن در بین تمامی ردیف ها برای خریداران نیز، لذت بخش است.


3- رازهای پنهان در برچسب قیمت ها: زمانی که در فروشگاه های کاستکو چشم مشتری به قیمتی می افتد که به عدد 7 ختم می شود به این معنی است، که کالای مربوطه شامل تخفیف زیادی شده تا به فروش برسد و از قفسه ها جمع آوری شود.

در صورت مشاهده علامت ستاره/ * باید دانست، که این کالا در آینده نزدیک بازخرید نخواهد شد. پس اگر مشتری به آن نیاز دارد، باید کلی از این جنس را بخرد و در خانه خودش انبار کند.


4- تعداد کالاهای کاستکو کمتر از سایر فروشگاه های بزرگ است: گرچه ساختمان فروشگاه های کاستکو بزرگ هستند، اما کالاهای از یک نوع آن کمتر از سایر فروشگاه های بزرگ می باشند. زیرا به این ترتیب به کارکنان کمتری نیاز پیدا می شود.


5- در کاستکو می توان تنها با یک دلار و 50 سنت نهار خرید: در صورتی که مشتریان در هنگام خرید گرسنه شوند، می توانند تنها با یک دلار و 50 سنت یک سوسیس و نوشابه ابتیاع کنند. بدیهی است که چنین اقدامی سود زیادی عاید این فروشگاه ها نمی کند. اما دست اندرکاران آن غذایی خوب و ارزان ارائه می دهند، تا با خریداران گرسنه طرف نشوند.


البته مشتریان کانادایی بیش از همتایان آمریکایی شان برای چنین نهاری پول می دهند. اما بهای غذاهای از پیش آماده در هر دو کشور یکسان است.


6- افرادی که نمونه های رایگان ارائه می دهند، در واقع کارکنان کاستکو نیستند: کاستکو به سبب افراد فوق العاده ای که در سراسر فروشگاه هایش نمونه های رایگان ارائه می دهند، حسن شهرت دارد. اما این افراد در واقع کارکنانش نیستند. بنابراین اگر مشتریان مثلا می خواهند بدانند کالای مورد نظرشان در قفسه های کدام ردیف عرضه می شوند، باید در پی افرادی بروند که واقعا از کارکنان مربوطه باشند.


7- ندادن کیسه به مشتریان دلیل دارد: بهتر است مشتریان بالقوه کاستکو کیسه های خرید لازم را خودشان به این فروشگاه ها ببرند. زیرا بنیانگذار کاستکو از همان ابتدا بر آن بود، که نمی خواهد مشتریانش مانند سایر فروشگاه ها با کیسه پلاستیکی از کاستکو خارج شوند. به این ترتیب هم پولی به جیب این فروشگاه می رود، که در نتیجه می تواند همچنان کالاهای ارزان تر به مشتریان خود ارائه دهد. و هم به پاکیزگی و سلامت محیط زیست کمک می شود.

برگرفته از نشریه والدین امروزی
منبع: http://iranjavan.net/

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد