شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هفت راز فروشگاه هاي كاستكو براي آگاهي مشتريان
سه شنبه، 7 آبان 1398 - 16:43 کد خبر:40641
فروشگاه هاي كاستكو به سبب ارائه كالاهاي باكيفيت و در عين حال ارزان تر حسن شهرت دارند. آنچه در پي مي آيد هفت راز اين فروشگاه هاست، كه بد نيست مشتريانش از آنها آگاهي داشته باشند:

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| فروشگاه هاي كاستكو به سبب ارائه كالاهاي باكيفيت و در عين حال ارزان تر حسن شهرت دارند. آنچه در پي مي آيد هفت راز اين فروشگاه هاست، كه بد نيست مشتريانش از آنها آگاهي داشته باشند:


1– حق عضويت سبب ارزان تر بودن كالاها: آيا هرگز از خود پرسيده ايد، چرا كاستكو مي تواند كالاهايش را با چنين قيمت هاي ارزاني عرضه كند؟ بايد دانست سبب اين نيست، كه كيفيت اجناس اين شركت از ساير فروشگاه ها پايين تر مي باشد. بلكه اين است، كه بيشتر آنها مي خواهند كالاهاي خود را به دو برابر بهاي قيمت خريد بفروشند. اما كاستكو تنها 14 درصد روي قيمت خريد خود مي كشد. ولي با گرفتن حق عضويت مي تواند، كالاهايي بسيار ارزان تر عرضه كند. اين اقدام براي مشتريان نيز، خيلي سودآور است. زيرا يك بار چنين حقي را مي پردازند، و در كل سال از قيمت هاي بسيار خوب برخوردار مي شوند.


2- دليلي وجود دارد، كه در رديف قفسه هاي كاستكو نام كالاهاي موجود نوشته نمي شوند: برغم ساير فروشگاه ها، در كاستكو نام اقلام موجود در رديف شامل قفسه ها ذكر نمي شوند. زيرا دست اندركارانش مي خواهند هر زمان كه مايل بودند، جاي كالاها را تغيير بدهند. در عين حال گشتن در بين تمامي رديف ها براي خريداران نيز، لذت بخش است.


3- رازهاي پنهان در برچسب قيمت ها: زماني كه در فروشگاه هاي كاستكو چشم مشتري به قيمتي مي افتد كه به عدد 7 ختم مي شود به اين معني است، كه كالاي مربوطه شامل تخفيف زيادي شده تا به فروش برسد و از قفسه ها جمع آوري شود.

در صورت مشاهده علامت ستاره/ * بايد دانست، كه اين كالا در آينده نزديك بازخريد نخواهد شد. پس اگر مشتري به آن نياز دارد، بايد كلي از اين جنس را بخرد و در خانه خودش انبار كند.


4- تعداد كالاهاي كاستكو كمتر از ساير فروشگاه هاي بزرگ است: گرچه ساختمان فروشگاه هاي كاستكو بزرگ هستند، اما كالاهاي از يك نوع آن كمتر از ساير فروشگاه هاي بزرگ مي باشند. زيرا به اين ترتيب به كاركنان كمتري نياز پيدا مي شود.


5- در كاستكو مي توان تنها با يك دلار و 50 سنت نهار خريد: در صورتي كه مشتريان در هنگام خريد گرسنه شوند، مي توانند تنها با يك دلار و 50 سنت يك سوسيس و نوشابه ابتياع كنند. بديهي است كه چنين اقدامي سود زيادي عايد اين فروشگاه ها نمي كند. اما دست اندركاران آن غذايي خوب و ارزان ارائه مي دهند، تا با خريداران گرسنه طرف نشوند.


البته مشتريان كانادايي بيش از همتايان آمريكايي شان براي چنين نهاري پول مي دهند. اما بهاي غذاهاي از پيش آماده در هر دو كشور يكسان است.


6- افرادي كه نمونه هاي رايگان ارائه مي دهند، در واقع كاركنان كاستكو نيستند: كاستكو به سبب افراد فوق العاده اي كه در سراسر فروشگاه هايش نمونه هاي رايگان ارائه مي دهند، حسن شهرت دارد. اما اين افراد در واقع كاركنانش نيستند. بنابراين اگر مشتريان مثلا مي خواهند بدانند كالاي مورد نظرشان در قفسه هاي كدام رديف عرضه مي شوند، بايد در پي افرادي بروند كه واقعا از كاركنان مربوطه باشند.


7- ندادن كيسه به مشتريان دليل دارد: بهتر است مشتريان بالقوه كاستكو كيسه هاي خريد لازم را خودشان به اين فروشگاه ها ببرند. زيرا بنيانگذار كاستكو از همان ابتدا بر آن بود، كه نمي خواهد مشتريانش مانند ساير فروشگاه ها با كيسه پلاستيكي از كاستكو خارج شوند. به اين ترتيب هم پولي به جيب اين فروشگاه مي رود، كه در نتيجه مي تواند همچنان كالاهاي ارزان تر به مشتريان خود ارائه دهد. و هم به پاكيزگي و سلامت محيط زيست كمك مي شود.

برگرفته از نشريه والدين امروزي
منبع: http://iranjavan.net/