شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری از مشاغل برای ایجاد چشم انداز و تبدیل آنها به مشتری از ترکیبی از بازاریابی ایمیل، تبلیغات، جستجوگرها، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانههای اجتماعی استفاده می کنند.
روابط عمومی با ریشه در روابط و رویدادهای رسانه ای در کجای این تصویر قرار دارد؟
تصویر وقتی واضح تر می شود که ما به افسانه های متداول در مورد روابط عمومی برای شرکت های نوپا بپردازیم:
افسانه1: یک محصول نوآورانه، روابط عمومی خود را تولید می کند.
در حال حاضر من محصولات جدید یا گروههای جدیدی را دیدم که به وضوح توانستند توجه رسانه ها را بدون کمک روابط عمومی خارجی (شرکت یا آژانس روابط عمومی) جلب کنند و در صنعت ما کاملاً مشهور است که پوشش رسانه ای اغلب پوشش رسانه ای بیشتری را ایجاد می کند.
یک استراتژی هوشمند روابط عمومی، پشتوانه ای از تاکتیک های محکم و اجرای حرفه ای، پتانسیل یک محصول متوسط را به حداکثر خواهد رساند و به نمودار موفقیت بلند مدت کمک می کند.
افسانه2: روابط عمومی بزرگ می تواند بر یک محصول یا خدمات متوسط غلبه کند
اعتبار پوشش رسانه ای به دست آمده می تواند باعث شگفتی در هنگام اجرای خوب شود، اما اگر مشتریان فقط محصول را نمی خواهند، تقاضا را برطرف نمی کند. ما بخشی را درباره پوشش دستگاه تناسب اندام در نمایشگاه "امروز" قرار دادیم، نه یک بار، بلکه دو بار. اما هرگز واقعاً استقبال نشد، زیرا بازار به هم ریخته بود و مشکلات توزیع وجود داشت. برعکس، اگر مشتریان از طریق یک روابط عمومی مثبت فریب یک کالای نامناسب را خورده باشند، احساس سرخوردگی می کنند. این یک دستور العمل برای فاجعه شهرت است.
افسانه3: روابط عمومی فقط وقتی اخبار داشته باشید کار می کند
این بسیار عالی است که مشتریان اهمیت اخبار را درک می کنند، اما گاهی اوقات خیلی دست کم گرفته می شوند. اشکال دیگری از "اخبار" وجود دارد - مانند تولید یک محصول یا خدمت بزرگ جدید، نتایج تحقیق، یا نظرات قوی مدیرعامل در مورد روند صنعت. مسئولیت اجتماعی، اخبار خاص خود را ایجاد می کند. تمام اینها ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد پوشش مثبت و دستیابی به مشتری هستند.
افسانه4: روابط عمومی امروزی بر بازاریابی تأثیر می گذارد
همزمان با شکوفا شدن بسترهای اجتماعی، بسیاری از شرکت ها به بازاریابی تأثیرگذار روی آورده اند. اما بسیاری از شرکت ها محبوبیت را با نفوذ اشتباه می گیرند. این دو می توانند با یکدیگر همزیستی داشته باشند، اما یکسان نیستند. تأثیر واقعی بر اعتبار و اهمیت آن متکی است.
توجه داشته باشید عوامل کلاهبرداری نیز وجود دارد؛ دنبال کنندگان جعلی، ربات ها و عوامل نفوذ به یک مشکل واقعی بخصوص در اینستاگرام تبدیل شده اند.
افسانه5: روابط عمومی تنها در مورد آگاهی در بالای قیف فروش قرار دارد
روابط عمومی در حقیقت نوعی آگاهی لازم برای ایجاد چشم اندازهای بالای قیف را به دنبال دارد. اما همچنین می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.
یک برنامه استراتژیک روابط عمومی خوب طراحی شده با الهام بخشیدن به آنها از طریق داستان گویی، خریداران فعال را تحت تأثیر قرار می دهد.
همچنین می تواند مطالب مرتبطی را تولید کند که چشم اندازهای آگاهانه را بیشتر آموزش دهد زیرا آنها با خرید داستان هایی با ارزش بالا و با داستان هایی که پیام های خاصی راجع به ویژگی ها و مزایا اریه می دهند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار قرار می دهند.
یک برنامه قوی روابط عمومی در خلاء زنده نمی ماند. این برنامه باید با سایر مؤلفه های ترکیب بازاریابی یکپارچه شود تا چشم انداز ایجاد کند و آنها را به سمت قیف مشتری به سمت خرید و فراتر از آن سوق دهد.
نویسنده: دوروتی کرنشاو
مترجم: مریم میرعبدالحق
|