درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 12:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39903صفحه نخست » یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 21:32
فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
فیسبوک به پیمانکارانی خارج از این مجموعه پول پرداخت می‌کرد تا پیام‌های صوتی‌ای را که در بین کاربران این شبکه از طریق پیام‌رسان رد و بدل می‌شد به متن تبدیل کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فیسبوک به پیمانکارانی خارج از این مجموعه پول پرداخت می‌کرد تا پیام‌های صوتی‌ای را که در بین کاربران این شبکه از طریق پیام‌رسان رد و بدل می‌شد به متن تبدیل کنند.

فیسبوک این «شنود» را تایید کرده است اما در عین حال می‌گوید که بیش از یک هفته است که به مانند شرکت‌های اپل و گوگل این موضوع را متوقف کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد درباره هدف از این کار گفت که به‌دنبال ارزیابی هوش مصنوعی فیسبوک بوده است. یعنی پیام‌های صوتی کاربران توسط افرادی به متن تبدیل می‌شد و همزمان هوش مصنوعی نیز آن را به متن تبدیل می‌کرد. سپس دو متن توسط فیسبوک مورد مقایسه و ارزیابی قرار می‌گرفت.

برخی از پیمانکاران به بلومبرگ گفتند که به آن‌ها اغلب گفت‌وگوهای صمیمی و خصوصی یا رکیک داده می‌شد. البته طبق گفته این افراد، تمام این فایل‌های صوتی ناشناس بودند و به آن‌ها گفته نمی‌شد که چرا آن‌ها در حال رونویسی صدا هستند و این فایل‌ها از کجا و چگونه به دست آمده‌ است؟
طبق نوشته بلومبرگ پیام‌های صوتی کاربرانی مورد استفاده فیسبوک قرار گرفته است که در تنظیمات پیام رسان این شبکه اجتماعی موافقت خود را برای تبدیل پیام‌های صوتی به متن با انتخاب گزینه مربوط اعلام کرده بودند.

فیس بوک پیش از این بارها به‌دلیل نقض حریم خصوصی کاربرانش مورد انتقاد بودرویترزشرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون و اپل پیش از این به‌دلیل جمع‌های فایل‌های صوتی کاربران خود به‌دلیل نقض حریم خصوصی افراد مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

بلومبرگ، آوریل (اردیبهشت) گذشته برای نخستین بار در گزارشی اعلام کرد که شرکت آمازون یک گروه کاری متشکل از هزاران نفر در سراسر جهان دارد که به درخواست‌های صوتی ارائه شده به الکسا به منظور بهبود کارایی این نرم افزار گوش می‌دهند.

الکسا به‌عنوان دستیار صوتی آمازون قادر است وظایف مختلفی مانند پخش موسیقی، کنترل گجت‌های هوشمند خانگی، خاموش و روشن کرده چراغ‌های خانه، بررسی قفل درها و … را طبق درخواست و دستور مالک این دستگاه انجام دهد. این اتفاق در برنامه‌های اپل سیری(Siri) و دستیار گوگل نیز رخ می‌داد. اپل و گوگل در آن زمان اعلام کردند که دیگر اقدام به شنود پیام کاربران خود نمی‌کنند.


هفته گذشته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شرکت فیسبوک را به پرداخت جریمهٔ بی‌سابقه‌ای معادل ۵ میلیارد دلار محکوم کرد. شرکت فیسبوک که به زیر پا گذاشتن مقررات حریم خصوصی کاربران متهم شده، ملزم شده است ضمن پرداخت این جریمه، سیاست کاری‌اش را دربارهٔ حریم خصوصیِ افراد به شکل اساسی بازنگری کند.

این حکم پس از آن صادر شد که این شرکت به‌صورت غیرقانونی اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر خود را در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار داده بود.

طبق توافقی که کمیسیون تجارت فدرال با فیسبوک انجام داده است بناست فیسبوک کمیته مستقلی را در زمینه حریم‌ خصوصی راه‌اندازی کند که آن دسته از تصمیمات مدیران این شرکت را که بر حریم‌ خصوصی کاربران تأثیر می‌گذارد محدود کند./ هدهدرسانه

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد