درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:26   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39543صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 2 مرداد 1398 - 22:43
7 قانون برای شفاف بودن
شفافیت معنادار تنها در صورتی موفق خواهد بود که رهبران اجرایی بتوانند از مزایای روابط عمومی بهره مند شوند. در فضای رسانه ای سریع و مدرن دیجیتال و مجازی که امروزه به سرعت در حال تغییر است، کار شما در روابط عمومی نیازمند دسترسی بی نظیر به تمام اطلاعات لازم و (تا حد ممکن) مرتبط است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| زمانی که وسوسه می شوید تا یک داستان مخرب را دفن کنید، ممکن است تلاش های شما نتیجه معکوس بدهد، اعتبار شما را خراب و مخاطبین رسانه ای اصلی شما را به دشمنان تبدیل کند. این قوانین را دنبال کنید.

پرورش شفافیت به معنای صادق بودن و باز بودن و پیشبرد است. این، به نوبه خود، باعث ایجاد احترام و حسن نیت در کوتاه مدت نیز می شود. همچنین پیوند قوی از اعتبار را در بلندمدت تقویت می کند. فراموش نکنید که محروم کردن خبرنگاران از اطلاعات کلیدی و یا دادن اطلاعات به صورت جزئی و قطره چکانی، هرگز ایده خوبی نیست و منجر به یک داستان مخرب می شود.


نتیجه از بین بردن شفافیت، سبب ایجاد یک چرخه خبری منفی چند روزه می شود. علاوه بر این، طرفداران روابط عمومی نیز احتمالا برای هرگونه انفجار منفی سرزنش خواهند شد، حتی اگر چنین استراتژی احمقانه ای بی نهایت مجاز باشد.


هر شخصی که در ارتباط است نمی خواهد به دلیل عدم شفافیت مجبور شود تا در حالت "کنترل خسارت" قرار گیرد. این موضوع فقط به تصویر نام تجاری سازمان آسیب نمی زند بلکه منجر به از دست دادن پاسخگویی، اعتماد مصرف کننده و اعتماد عمومی نیز می شود.


شفافیت منجر به انتشار اطلاعات در مسافت طولانی و به حداقل رساندن چرخش اطلاعات می شود.


توانمندسازی حرفه ای روابط عمومی
شفافیت معنادار تنها در صورتی موفق خواهد بود که رهبران اجرایی بتوانند از مزایای روابط عمومی بهره مند شوند. در فضای رسانه ای سریع و مدرن دیجیتال و مجازی که امروزه به سرعت در حال تغییر است، کار شما در روابط عمومی نیازمند دسترسی بی نظیر به تمام اطلاعات لازم و (تا حد ممکن) مرتبط است. فراتر از دسترسی، شما همچنین باید تأییدیه پیشرفته ای را برای به اشتراک گذاشتن انواع خاصی از اطلاعات با روزنامه نگاران داشته باشید.

 

هنگامی که یک خبر مخرب شروع به پخش آنلاین می شود، به سادگی هیچ زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. هر دقیقه از دست رفته در یک ارتباط بحرانی، برابر است با دقایقی که دهها هزار نفر به طور بالقوه اخبار منفی را استفاده و در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند. با رئیس خود در مورد شرایط سخت رسانه ای که ممکن است بوجود آید، صحبت کنید و قبل از انتشار اخبار بد بر روی یک پاسخ پاسخ دهند، اتفاق نظر داشته باشید. اگر اطلاعات به دلایل بوروکراتیک از بین رفته باشد، طرفداران روابط عمومی باید چرایی آن را بپرسند زیرا شرکت به هر حال مسئولیت پاسخگویی به خبرنگاران را بر عهده دارد.


پنهان کردن تنها آن را بدتر می کند
بسیاری از رهبران راه دشوارتری فراگرفته اند، که پنهان کردن بدتر از جرم است. این ادعا توسط رسوایی واترگیت مشهور شد که رییس جمهور ریچارد نیکسون را به قتل رساند. گزارش های تحقیقی مستمر در واشنگتن پست، وجود نوارهای واترگیت را مطرح کرد که نیکسون آن را رد و سعی کرد آن را نابود کند. تلاش رییس جمهور برای مخفی نگه داشتن نوارها و از بین بردن سیستم قانونی به منظور جلوگیری از نظرسنجی، در نهایت منجر به محکومیت عمومی شد و نیکسون استعفا داد.


این داستان یک روایت احتیاطی برای طرفداران روابط عمومی است: پوشش اشتباهات می تواند به همان اندازه که به انتشار گزارشات غیر قابل تحمل آسیب بزند، به تصویر عمومی شما نیز آسیب وارد کند.


در نتیجه، قبل از اینکه درخواست قانونی خبرنگار را برای اطلاعات رد کنید، اول این قوانین را دنبال کنید:


۱. اطلاعات را رها نکنید، مگر اینکه به دلایل قانونی کاملا ضروری باشد.


۲. اگر شما قادر به فراهم کردن اطلاعات بدون کمک شخصی هستید، یک فایل گزارشی از درخواست عملکرد آزاد (FOIA) را انجام ندید.


۳. هرگز به رسانه ها دروغ نگویید زیرا بدست آوردن اعتماد دوباره اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است.


۴. اگر شما در مورد حقایق اشتباه می کنید یا نمی توانید بلافاصله به یک سؤال پاسخ دهید، آن را به تعویق انداخته و سپس با اطلاعات دقیق تر پیگیری کنید.


۵. اگر نمی توانید یک درخواست رسانه ای را در مهلت مقرر انجام دهید، علت آن را توضیح دهید. بهتر است به وعده خود عمل کرده و آن را تحویل دهید.


۶. اگر شما نمی توانید مطالب را با عنوان خودتان منتشر کنید، آنگاه دیگر منابع معتبر خارجی برای روزنامه نگاران برای برقراری تماس پیشنهاد می شود.


۷. اگر شما باید اطلاعات منفی را منتشر کنید، در صورت امکان آن را به سرعت و به یک باره انجام دهید، زیرا این کار می تواند از چرخه اخبار منفی در طولانی مدت جلوگیری کند.


شفافیت چیزی است که باعث ایجاد یا بازسازی اعتماد عمومی، پاسخگویی و بهبود تصویر نام تجاری شرکت می شود.
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد