درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 17:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38439صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 22:26
روز جهانی روابط‌عمومی؛ سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر
بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را گرامی می‌داریم با این یادآوری که این روز تنها یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را گرامی می‌داریم با این یادآوری که این روز تنها یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر.

در تبریک این روز بارها این جمله‌ی مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران را شنیده‌ایم که: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

کنشگرانِ عرصه‌ی روابط عمومی نیک می‌دانند که کارِ روابط عمومی کارِ دل است. داشتن دغدغه‌ی برگزاری گردهمایی‌ها، شرکت در نمایشگاه و یا برپایی مراسم مختلف، مرور کنداکتور یا همان سین برنامه، استرس دریافت به موقع بروشورهای چاپی، بنر و استند و نصب به موقع در محل مناسب مراسم، پیگیری‌های تلفنی ایاب و ذهاب میهمانان، تنظیم صورتجلسات گزارش‌های مدیریتی، تولید و ارسال به موقع خبر و دریافت بازتاب آن‌ها، به‌روزرسانی وب‌سایت و رصد ایمیل‌ها، شرکت در مراسم سوگواری یا خوشحالی از دریافت خبری خوش و بسیاری نمونه‌های دیگر از این دست علاوه بر نیاز به دانش و تجربه، نیازمند جوهره‌ی عشق است که اگر غیر از این باشد خروجی کار به دل نمی‌نشیند و این یعنی تضعیف و تخریب وجهه‌ی سازمان.

امروزه به لطف فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و شبکه‌های اجتماعی؛ بازتاب و بازخوردها گسترده‌تر و پرشتاب‌تر شده‌اند، اما همچنان این ابزار در اختیار مدیران روابط عمومی قرار می‌گیرند که با بهره‌گیری از آن‌ها، اهداف روابط عمومی را به‌شکلی بهینه تحقق بخشند.

در روزگار ما، سهولت و سرعت در اطلاع‌رسانی؛ باعث ترجیح روابط عمومی الکترونیک به روابط عمومی سنتی شده‌است اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که روابط عمومی الکترونیک به لحاظ مفهومی فرقی با روابط عمومی سنتی ندارد و تنها تفاوت آن‌ها حذف کاغذ و مفهوم چاپ و بهره‌مندی از ابزار و رسانه‌های دیجیتال است.

آن‌ها اعتقاد دارند «در فرم سنتی روابط عمومی، انتقال اطلاعات به طور ناقص صورت می‌گرفت و هزینه‌های فراوانی صرف اشتباهات می‌شد و این اشتباهات و افزایش هزینه‌ها سبب شده تا کارگزاران روابط عمومی به استفاده از خدمات فناوری اطلاعات به ویژه روابط عمومی الکترونیک گرایش بیشتری پیدا کنند»

در روابط عمومی الکترونیک از ابزارهایی نظیر وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایلی، سیستم پاسخگویی الکترونیک، رادیو، پادکست و نظایر آن برای انجام ماموریت‌های روابط عمومی استفاده می‌شود.


نشر محتوا در قالب‌هایی نظیر PDF نیز در این چارچوب قرار می‌گیرد. ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک نظیر خروج از قید زمان و مکان و دسترسی مخاطبان خدمات و اطلاعات در تمامی ساعات و روزها، ایجاد ارتباط دو سویه و تعاملی بین سازمان و مخاطبان، پاسخگویی به صورت تک‌تک و انفرادی، کاهش هزینه‌های اجرایی و پرسنلی، افزایش برد ارتباطی به سراسر جهان و ... باعث شده‌است تا نگاهی ویژه به آن داشته‌باشیم.

امروزه اطلاعات منتشرشده در گروه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیش از رسانه‌های سنتی دیده می‌شوند و جلب اعتماد می‌کنند و بسیاری از شهروندان علاقه‌مند هستند که تجربیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و تعاملات دوسویه و چندسویه را شکل دهند. بنابراین روابط عمومی‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اقدامات هوشمندانه‌تری هستند تا بتوانند نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند.

در پایان فرارسیدن این روز را صمیمانه به تمامی دست اندرکارانِ سختکوشِ حوزه‌ی روابط عمومی تبریک و تهنیت گفته و برای آنان در این مسیر دشوار، حساس و مسئولیت آفرین آرزوی توفیق روزافزون داریم.


احمدگلچین معاون فرهنگی ورسانه
اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی
استان گلستان
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد