شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شاید این بهترین تعبیری باشه کع می توان برای ارتباطات و روابط عمومی یک سازمان، شرکت و یا یک نهاد بزرگ متصور شد. تعبیری که تمام مصداق های کار حساس و مهم روابط عمومی را در دل خود جای می دهد چرا که ارتباطات همواره می تواند با سیاست گذاری درست به خصوص در شرایط بحرانی، مجموعه را نجات داده و به ساحل آرامش برساند.
امروزه ارتباطات ابزارهای نوینی را در کنار خود می بیند، فعالیت های سنتی روابط عمومی از تبلیغات محیطی تا نصب و چاپ بروشور ، کاتالوگ و بنر و ... حالا در کنار خود رسانه های بیشمار و ریز بین و شبکه های اجتماعی فعال را هم می بینند. شاید گفت همین تازه واردهای عرصه طلاع رسانی هم اکنون بیشتر از دیگر ابزارهای ارتباط جمعی پررنگ و موثرواقع می شوند و ارتباطاتی پویا و کارآمد خواهد بود که از این ابزارها به خوبی بهره ببرد.
آنچه مسلم است روابط عمومی ها می توانند با ترکیبی از تجربه، دانش و ارتباطات خود فضای آرامی را برای مجموعه خود به ارمغان آورده و همچنین در راستای برندسازی، افزایش بازاریابی و فروش، گستردگی ارتباطات و رفع موانع بیرونی برای پیشبرد اهداف عالی سازمان گام برداشته و نقش کلیدی و مهمی را ایفا کند.
روابط عمومی ها همچنین می توانند با ارتباط موثر و تنگاتنگ با رسانه ها بسیاری از چالشهای مجموعه خود را مدیریت کرده و از گسترش اطلاعات غلط و بی اساس در جامعه جلوگیری کنند، چرا که یک روابط عمومی پویا می تواند مانند مغز یک انسان نقش هدایتگری را داشته باشد.
در دنیای امروز روابط عمومی ها هم مانند بسیاری از نهادهای دیگر از جمله تحقیق و توسعه، ارتباطات با مشتریان، خدمات پس از فروش و... در ایران به نسبت کشورهای پیشرفته بسیار مغفول مانده و هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است در صورتی که با داشتن یک روابط عمومی با دانش، خوش ارتباط و توانمند قطعا مسیر رشد و توسعه شرکتها و سازمانها بیبار کوتاهتر و هموار تر خواهد شد.
فراموش نکنیم که عصر، عصر ارتباطات است و بسیار از کارهای نشد با روابط عمومی و اطلاع رسانی صحیح و هدفمند شدنی خواهد شد.
|