شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ارتباطات مغز سازمان
پنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 10:30 کد خبر:38397
آنچه مسلم است روابط عمومي ها مي توانند با تركيبي از تجربه، دانش و ارتباطات خود فضاي آرامي را براي مجموعه خود به ارمغان آورده و همچنين در راستاي برندسازي، افزايش بازاريابي و فروش، گستردگي ارتباطات و رفع موانع بيروني براي پيشبرد اهداف عالي سازمان گام برداشته و نقش كليدي و مهمي را ايفا كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| شايد اين بهترين تعبيري باشه كع مي توان براي ارتباطات و روابط عمومي يك سازمان، شركت و يا يك نهاد بزرگ متصور شد. تعبيري كه تمام مصداق هاي كار حساس و مهم روابط عمومي را در دل خود جاي مي دهد چرا كه ارتباطات همواره مي تواند با سياست گذاري درست به خصوص در شرايط بحراني، مجموعه را نجات داده و به ساحل آرامش برساند.

 

 امروزه ارتباطات ابزارهاي نويني را در كنار خود مي بيند، فعاليت هاي سنتي روابط عمومي از تبليغات محيطي تا نصب و چاپ بروشور ، كاتالوگ و بنر و ... حالا در كنار خود رسانه هاي بيشمار و ريز بين و شبكه هاي اجتماعي فعال را هم مي بينند. شايد گفت همين تازه واردهاي عرصه طلاع رساني هم اكنون بيشتر از ديگر ابزارهاي ارتباط جمعي پررنگ و موثر‌واقع مي شوند و ارتباطاتي پويا و كارآمد خواهد بود كه از اين ابزارها به خوبي بهره ببرد.

 

آنچه مسلم است روابط عمومي ها مي توانند با تركيبي از تجربه، دانش و ارتباطات خود فضاي آرامي را براي مجموعه خود به ارمغان آورده و همچنين در راستاي برندسازي، افزايش بازاريابي و فروش، گستردگي ارتباطات و رفع موانع بيروني براي پيشبرد اهداف عالي سازمان گام برداشته و نقش كليدي و مهمي را ايفا كند.


روابط عمومي ها همچنين مي توانند با ارتباط موثر و تنگاتنگ با رسانه ها بسياري از چالشهاي مجموعه خود را مديريت كرده و از گسترش اطلاعات غلط و بي اساس در جامعه جلوگيري كنند، چرا كه يك روابط عمومي پويا مي تواند مانند مغز يك انسان نقش هدايتگري را داشته باشد.

 

در دنياي امروز روابط عمومي ها هم مانند بسياري از نهادهاي ديگر از جمله تحقيق و توسعه، ارتباطات با مشتريان، خدمات پس از فروش و... در ايران به نسبت كشورهاي پيشرفته بسيار مغفول مانده و هنوز به جايگاه واقعي خود دست پيدا نكرده است در صورتي كه با داشتن يك روابط عمومي با دانش، خوش ارتباط و توانمند قطعا مسير رشد و توسعه شركتها و سازمانها بيبار كوتاهتر و هموار تر خواهد شد.


فراموش نكنيم كه عصر، عصر ارتباطات است و بسيار از كارهاي نشد با روابط عمومي و اطلاع رساني صحيح و هدفمند شدني خواهد شد.