درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 08:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37985صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 28 فروردین 1398 - 13:47
روابط‌عمومی‌ها مسیر را به سمتی برده‌اند که یکسری خبرنگارنما هم وارد این عرصه شده‌اند و اصلا به جهت دریافت هدیه با سازمان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند
روابط عمومی‌ها مسیر را به سمتی برده‌اند که یکسری خبرنگارنما هم وارد این عرصه شده‌اند و اصلا به جهت دریافت هدیه با سازمان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. همه این اتفاقات به روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها برمی‌گردد و به جای اینکه چشم و گوش سازمان باشند، از یک زاویه دیگر موضوع را جلو می‌برند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک خبرنگار پیشکسوت گفت: ماجرای خبرنگارهای هزار تومانی را که چند سال پیش علی پروین به آن اشاره داشت، امروز به عیان در برخی رسانه‌ها می‌بینیم.


به گزارش ایکنا، شارا نوشت: «کریم باباخانیان» پیشکسوت روزنامه‌نگاری و خبرنگار روزنامه رسالت از سال‌های دور در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که «اصحاب قدرت چگونه اهالی رسانه را ابزار خود می‌کنند؟» گفت: هر چند سال یک بار این بحث مطرح می‌شود اما هیچ اقدامی نمی‌شود و دستگاه‌ها، دولت، رسانه‌ها و حتی روابط عمومی‌ها هم هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

وی افزود:
روابط عمومی‌ها مسیر را به سمتی برده‌اند که یکسری خبرنگارنما هم وارد این عرصه شده‌اند و اصلا به جهت دریافت هدیه با سازمان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. همه این اتفاقات به روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها برمی‌گردد و به جای اینکه چشم و گوش سازمان باشند، از یک زاویه دیگر موضوع را جلو می‌برند. به منظور پوشش اخبار رسانه‌های خود به شیوه دلخواهشان لیستی از خبرنگاران را ارائه می‌کنند و برای بالا نشان دادن عملکرد خود نیز مثلا عنوان می‌کنند که ما ۲۰ خبرنگار دعوت کرده‌ایم و از آن طرف به خبرنگارها اعلام می‌کنند که ما در این جلسه بناست هدایایی به شما تقدیم کنیم. در این مسیر عده‌ای از خبرنگارنماها هم که باهم هماهنگ هستند به جلسات می‌آیند فقط به قصد گرفتن هدایا؛ در حالی که اصلا خبر خروجی ندارد.

وی ادامه داد: این کار آسیب جدی به خبرنگاران حرفه‌ای می‌زند و آنها از این موضوع رنج می‌برند. چون رسالت خبرنگاران حرفه‌ای این است که موضوعات و مسائل را از ابعاد مختلف بررسی کنند. روابط عمومی‌ها مسیر را به سمت خوشامد مدیران خود هدایت می‌کنند؛ در حالی که خودشان باید اولین کسانی باشند که اشکالات موجود در رسانه‌شان را بررسی کرده و در رفع آن بکوشند.

باباخانیان اظهار داشت: نسل قدیم خبرنگاران خیلی به این مسائل پایبند نبودند، اما طی سال‌های اخیر این موضوع خیلی بغرنج و ناراحت کننده شده است. در گذشته اگر هم هدیه‌ای می‌دادند به این شیوه امروز نبود. خبرنگار واقعی به دنبال کار و عمل خود است. البته با برخی از خبرنگارانی که دنبال دریافت هدایا هستند هم که صحبت می‌کنیم می‌گویند رسانه ما به ما گفته از طریق حوزه‌هایتان برای خود درآمدزدایی کنید که این کار نیز درست و صحیح و حرفه‌ای نیست! مانند اینکه من گرسنه‌ام؛ پس برای سیر کردن خود هرکاری می‌توانم بکنم. ضمن اینکه این عمل فقط به فرد برنمی‌گردد و بازتاب این عمل در جامعه نمایان می‌شود. البته رسانه‌هایی که چنین برخوردی با نیروهای خود می‌کنند، در جمع خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی و طراز اول کشور نیستند.

وی تاکید کرد: یادم هست چند سال پیش آقای علی پروین گفت خبرنگارهای هزارتومانی (آن زمان هزار تومان ارزش بالایی داشت) و خیلی‌ها بهشان برخورد؛ در حالی که امروز همان خبرنگارهای هزار تومانی را در حوزه‌های مختلف می‌بینیم. این در حالی است که هیچ سازمان، نهاد و ارگانی هم در این مسیر حرکتی انجام نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: ۲۰ سال پیش، سازمان‌ها تنها نوروز را زمانی برای قدردانی از خبرنگاران قرار می‌دادند، اما امروز این حرکت بسیار چشمگیر شده و آن را در جلسات عادی هم می‌بینیم. وقتی خبرنگاری از قبل با این ذهنیت می‌رود که بناست هدیه دریافت کند، دیگر مطلب او به رپرتاژ آگهی تبدیل می‌شود و خبرنگار، سوالی نمی‌کند و پرسشی ندارد؛ مبادا که هدیه را از او دریغ کنند. اگر جلوی این ماجرا را نگیریم، دیگر در نسل‌های بعدی پرسشگری وجود نخواهد داشت.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد