درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:58   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37787صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 16 فروردین 1398 - 22:01
حضور روزافزون ربات‌ها در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنویسی
خبرگزاری‌های عمده جهانی مانند رویترز و آسوشیتدپرس منبع بسیاری از خبرهایی هستند که ما هر روزه در رسانه‌ها می‌بینیم و می‌خوانیم. اکنون گزارش‌های متعدد حاکی از این است که این خبرگزاری‌ها، به نوبه خود و به‌طرزی روزافزون، در حال سپردن کار خبرنویسی و تنظیم اخبار به هوش مصنوعی یا به عبارتی به «ربات‌ها» هستند.
  

خبرگزاری‌ها به‌طرزی روزافزون در حال سپردن کار خبرنویسی و تنظیم اخبار به هوش مصنوعی هستند.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خبرگزاری‌های عمده جهانی مانند رویترز و آسوشیتدپرس منبع بسیاری از خبرهایی هستند که ما هر روزه در رسانه‌ها می‌بینیم و می‌خوانیم. اکنون گزارش‌های متعدد حاکی از این است که این خبرگزاری‌ها، به نوبه خود و به‌طرزی روزافزون، در حال سپردن کار خبرنویسی و تنظیم اخبار به هوش مصنوعی یا به عبارتی به «ربات‌ها» هستند.

برای نمونه نشریه آمریکایی فوربز در شماره تازه خود خبر می‌دهد که خبرگزاری آسوشیتدپرس هم‌اکنون کار نوشتن هزاران گزارش ورزشی خود را به عهده هوش مصنوعی قرار داده‌است.

به نوشته این نشریه، اکنون به‌جز آسوشیتدپرس، خبرگزاری رویترز، یاهو ورزشی، و روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست، همه برای تولید محتوای خبری از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند.

به عنوان نمونه‌ای دیگر خبر می‌رسد که خبرگزاری بریتانیایی «پرس اسوشییشن» اکنون قادر است ۳۰ هزار مورد از گزارش‌ها و خبرهای محلی خود را با هوش مصنوعی تهیه کند.

دو سال پیش روزنامه واشینگتن‌پست خبر داد که حدود ۸۵۰ مقاله خود را ظرف یک سال با استفاده از یک برنامه اختصاصی هوش مصنوعی به نام «هلیوگراف» نوشته و منتشر کرده است. این مقاله‌ها شامل ۵۰۰ مقاله با موضوع انتخابات آمریکا می‌شد که بیش از ۵۰۰ هزار بار کلیک خورده‌اند.


واشینگتن‌پست دو سال پیش خبر داد که حدود ۸۵۰ مقاله خود را ظرف یک سال با استفاده از یک برنامه اختصاصی هوش مصنوعی نوشته است.
 

هوش مصنوعی این کار را از طریق فرآیندی به نام «تولید زبان طبیعی» انجام می‌دهد. در این فرآیند، داده‌های خام به «ربات» یا رایانه داده می‌شود و این وسیله هوشمند، نخست مشخص می‌کند که برای این نوع داده چه قالبی از روایت را باید انتخاب کرد.

هوش مصنوعی تعداد زیادی قالب روایتی (ادبی، خبری، ورزشی، علمی ...) از پیش طراحی شده در اختیار دارد و داده‌های دریافتی را در قالب مورد نظر خود می‌ریزد و بدین طریق از آنها یک روایت خبری درست می‌کند. این روایت‌ها از برنامه‌ای نیز رد می‌شوند که منطق گفتاری آنها را وارسی می‌کند تا شکلی نظیر گفتار «انسانی» به متن بدهد.

علاوه بر این، اتاق‌های خبر در رسانه‌های مختلف اکنون از انواع برنامه‌های کاربردی «روزنامه‌نگاری اتوماتیک» استفاده می‌کنند که روند راستی‌آزمایی خبرهای دریافتی، حدف خبرهای جعلی، خلاصه‌گیری از متون و نظارت بر بخش نظرات مخاطبان را به مراتب سریع‌تر کرده است.

واگذاری کار نوشتن به هوش مصنوعی به این حوزه ختم نمی‌شود و برای نمونه هم‌اینک بانک آلمانی کومرتس‌بانک ۷۵ درصد از کار تهیه گزارش‌های تحقیقاتی مقدار دارایی و سهام مشتریانش را با هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

 


کومرتس‌بانک ۷۵ درصد از کار تهیه گزارش‌های مربوط به دارایی و سهام مشتریان را با هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

بسیاری از نهادهای مالی نیز هم‌اینک گزارش‌های مالی ۱۰ تا پانزده صفحه‌ای را با استفاده از برنامه‌ای به نام کوئیل (Quill) ظرف چند ثانیه آماده و چاپ می‌کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای خبرنویسی از سال ۲۰۱۲ شروع شده و به‌مروز رایج‌تر شده و با این روند تعداد مقاله‌هایی که در این مورد و در مورد آینده شغلی روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی می‌کنند نیز افزایش داشته است.

از سویی دیگر هستند کسانی که معتقدند با سپردن گزارش‌نویسی‌های خسته‌کننده و روزمره به ربات‌ها، روزنامه‌نگاران می‌توانند بر کارهای تحقیقاتی و پژوهش خبری تمرکز کنند و مقالات توضیحی و تحلیلی بهتری فراهم کنند.


منبع: فوربز، واشینگتن‌پست و مدیوم.کام/ صدا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد