درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 04:53   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37712صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 9 فروردین 1398 - 15:29
تجربه استفاده از ظرفیت تکنولوژی‌های ارتباطی در مواقع بحرانی
روزبه کردونی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) - پل کانلی یکی از امدادگرانی که در زلزله فاجعه امیز هاییتی در سال 2010 حضور داشت در یک سخنرانی پس از آن فاجعه که ( با 300 هزار کشته یکی از مرگ اورترین فجایع در تاریخ مدرن بشر بوده است ) با استفاده از عبارت "بشردوستی دیجیتال" از پدید آمدن یک نقطه عطف در نگرش گروه‌های امدادی برای کمک به آسیب‌دیدگان نام می‌برد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پل کانلی یکی از امدادگرانی که در زلزله فاجعه امیز هاییتی در سال 2010 حضور داشت در یک سخنرانی پس از آن فاجعه که ( با 300 هزار کشته یکی از مرگ اورترین فجایع در تاریخ مدرن بشر بوده است ) با استفاده از عبارت "بشردوستی دیجیتال" از پدید آمدن یک نقطه عطف در نگرش گروه‌های امدادی برای کمک به آسیب‌دیدگان نام می‌برد.
 
 کانلی توضیح می‌دهد : "از میان ویرانه‌های شهر پورتو‌پرنس هزاران پیام کوتاه (SMS) بیرون آمد؛ مردمی که ملتمسانه تقاضایی داشتند، پیشنهاد یاری می‌دادند، به‌دنبال عزیزانشان می‌گشتند."
 
 آن تجربه نهادهای امدادی را به سمت ایجاد یک ارتباط دوطرفه با آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و بحران‌ها سوق داد؛ ارتباطی که هم امکان شنیده‌شدن صدای آسیب‌دیدگان را فراهم کند و هم قادر باشد صدای امدادگران را به‌صورت هدفمند و در مکان‌های خاص جغرافیایی به گوش بلازده‌ها برساند.
 
 سیستم ترا « Trilogy Emergency Response Application» یا برنامه واکنش اضطراری سه‌گانه، پاسخی سیاستی به ضرورت استفاده از ظرفیت تکنولوژی موبایل در زمان وقوع بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل بود که توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ وهلال احمر طراحی و در اختیار نهادهای امدادی قرار گرفت. «ترا» بر مبنای امکان ارسال پیام کوتاه، آن‌هم با حداقل ظرفیت شبکه ارتباطی طراحی شد.

این شبکه اس‌ام‌اسی، امکان ایجاد ارتباط دوطرفه با آسیب‌دیدگان بلایا و بحران‌ها را فراهم می‌کند و ارزیابی های مستقل صورت‌گرفته پس از آن که درباره این سیستم صورت گرفته است، بیانگر کارایی آن بوده است.
 
 هم اکنون که وزیر ارتباطات هوشمندانه عنوان کرده است که از مدیران اپراتورها خواسته است سرویسی ارتباطی طراحی کنند تا نهادهای امدادی از نیاز آسیب‌دیدگان در موقع بحران مطلع شوند به ایشان پیشنهاد می‌دهم دستور دهند تجربه ترا Trilogy Emergency Response Application که یک تجربه موفق بین‌المللی برای نهادهای امدادی در ایجاد ارتباط دوسویه بین امدادگران و آسیب دیدگان است هم مورد مطالعه و در طراحی سرویس ارتباطی برای نهادهای امدادی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از چنین تجاربی، توجه به چالش‌های فرا روی آن و البته آثار مثبت آن در «امدادرسانی هدفمند» و بهینه، می‌تواند در کنار نگاه بومی، این گونه برنامه‌ها را تقویت نموده و آثار آن را ارتقا بخشد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد