درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:46   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37674صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 6 فروردین 1398 - 17:22
هیپنوتیسم چیست و چه برداشت‌های غلط در باره آن وجود دارد
ترجمه‌ محمد رادفر - هیپنوتیسم بر اساس یکی از معتبرترین مراجع روانشناسی، همکاری مشترک و مختارانه یک نفر با پیشنهادات و تلقین‌های یک هیپنوتیست است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هیپنوتیسم بر اساس یکی از معتبرترین مراجع روانشناسی، همکاری مشترک و مختارانه یک نفر با پیشنهادات و تلقین‌های یک هیپنوتیست است.


هیپنوتیست در حقیقت قادر است افراد را راهنمای کند تا در یک حالت «‌تمرکز شدید فکر و احساس» قرار بگیرند. این تعریف علمی کاملا با برداشت عمومی از اینکه هیپنوتیسم یک حالت غیرهشیار بین خواب و بیداری است فرق می کند.

یکی از معروفترین تئوری ها که توسط Ernest Hilgard ارائه شده است می گوید تجربه هیپنوتیسم یعنی دو تکه شدن شعور و آگاهی یا خوداگاه انسان… به عبارتی دیگر درک و آگاهی یک فرد به دو مسیر مختلف روحی، سمت و سو می گیرد.

یعنی روان و خودآگاه انسان از یک سو در حال تاثیر و تجربه در حالت خلسه مانند است و از سوی دیگر بخش دیگر درک و شعور و خودآگاه، مشغول ثبت و ضبط هشیارانه آن است.

اما یکی از وسیع ترین شایعات در باره هیپنوتیسم که در فرهنگ عامه و دنیای قصه و فیلم وجود دارد این است که افراد به طورناخواسته اسیر قدرت افرادی می شوند که توانایی هیپنوتیسم دارند.

در علم پزشکی ثابت شده است که تکنیک هیپنوتیسم در بسیاری موارد قادر به کمک و ترمیم مشکلات روحی و جسمی افراد نظیر کنترل و کاهش دردهای مزمن تا تقلیل مشکلات ناشی از فراموشی تا کم شدن تشویش می باشد.

افراد هیپنوتیسم شده به نظر در وضعیتی غیرقابل کنترل و خواب و رویا هستند در صورتی که به گفته روانشناسان از بالاترین هشیاری و دقت برخوردارند.

یک هیپنوتیست که به درستی تعلیم دیده است می تواند از طریق ایجاد تصاویر و توصیفات مشخص، ضمن تکرار کلمات مشخص، افراد را درموقعیتِ مورد تلقین قرار گرفتن، قرار دهد.

بعضی افراد هیپنوتیست شده، احساس جدا شدن از وضعیت هشیار همیشگی را تجربه می کنند. بعضی ها احساس شدید آرامش به انها دست می دهد.

بعضی از افراد حس می کنند که اعمال شان بیرون از خودآگاه معمول شان اتفاق می افتد. بعضی ها هیچ تغییر مشخصی حس نمی کنند و قادر هستند با فردی که انها را هیپنوتیسم کرده گفتگو را پی بگیرند.

محققین نشان داده اند که فرد هیپنوتیست شده می تواند در وضعیتی قرار بگیرد که مثلا در روی بازویش را حس نکند. در یکی از آزمایشها، دست فرد هیپنوتیسم شده را درون ظرف پر از یخ قرار دادند و طبیعتا بعد از چند ثاینه می بایست به سرمای زیاد واکنش نشان دهد ولی این اتفاق صورت نگرفت و حتی باری چند دقیقه دستش درون ظرف یخ ماند و احساس درد یا سرمازدگی مشاهده نشد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که از پس هیپنوتیست ها برمی ایند ولی آمار نشان داده است که اغلب آدمها می توانند هیپنوتیسم شوند.

آمار نشان داده است که:
۱۵ درصد افراد، خیلی سریع در معرض هیپنوتیسم قرار می گیرند
بچه ها بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر هیپنوتیسم هستند
حدود ۱۰ درصد بزرگسالان خیلی سخت یا اصلا در معرض هیپنوتیسم قرار نمی گیرند
یادتان باشد که اگر می خواهید هیپنوتیسم شوید به این فکر نکنید که مقاومت کنید. در هرحال، برعکس شایعات و افسانه هایی که ساخته شده، هیچکس را اگر نخواهد نمی توان مجبور به هیپنوتیسم کرد.

 

منبع: www.verywellmind.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد