درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37674صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 6 فروردین 1398 - 16:46
هیپنوتیسم چیست و چه برداشت‌های غلط در باره آن وجود دارد
ترجمه‌ محمد رادفر - هیپنوتیسم بر اساس یکی از معتبرترین مراجع روانشناسی، همکاری مشترک و مختارانه یک نفر با پیشنهادات و تلقین‌های یک هیپنوتیست است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هیپنوتیسم بر اساس یکی از معتبرترین مراجع روانشناسی، همکاری مشترک و مختارانه یک نفر با پیشنهادات و تلقین‌های یک هیپنوتیست است.


هیپنوتیست در حقیقت قادر است افراد را راهنمای کند تا در یک حالت «‌تمرکز شدید فکر و احساس» قرار بگیرند. این تعریف علمی کاملا با برداشت عمومی از اینکه هیپنوتیسم یک حالت غیرهشیار بین خواب و بیداری است فرق می کند.

یکی از معروفترین تئوری ها که توسط Ernest Hilgard ارائه شده است می گوید تجربه هیپنوتیسم یعنی دو تکه شدن شعور و آگاهی یا خوداگاه انسان… به عبارتی دیگر درک و آگاهی یک فرد به دو مسیر مختلف روحی، سمت و سو می گیرد.

یعنی روان و خودآگاه انسان از یک سو در حال تاثیر و تجربه در حالت خلسه مانند است و از سوی دیگر بخش دیگر درک و شعور و خودآگاه، مشغول ثبت و ضبط هشیارانه آن است.

اما یکی از وسیع ترین شایعات در باره هیپنوتیسم که در فرهنگ عامه و دنیای قصه و فیلم وجود دارد این است که افراد به طورناخواسته اسیر قدرت افرادی می شوند که توانایی هیپنوتیسم دارند.

در علم پزشکی ثابت شده است که تکنیک هیپنوتیسم در بسیاری موارد قادر به کمک و ترمیم مشکلات روحی و جسمی افراد نظیر کنترل و کاهش دردهای مزمن تا تقلیل مشکلات ناشی از فراموشی تا کم شدن تشویش می باشد.

افراد هیپنوتیسم شده به نظر در وضعیتی غیرقابل کنترل و خواب و رویا هستند در صورتی که به گفته روانشناسان از بالاترین هشیاری و دقت برخوردارند.

یک هیپنوتیست که به درستی تعلیم دیده است می تواند از طریق ایجاد تصاویر و توصیفات مشخص، ضمن تکرار کلمات مشخص، افراد را درموقعیتِ مورد تلقین قرار گرفتن، قرار دهد.

بعضی افراد هیپنوتیست شده، احساس جدا شدن از وضعیت هشیار همیشگی را تجربه می کنند. بعضی ها احساس شدید آرامش به انها دست می دهد.

بعضی از افراد حس می کنند که اعمال شان بیرون از خودآگاه معمول شان اتفاق می افتد. بعضی ها هیچ تغییر مشخصی حس نمی کنند و قادر هستند با فردی که انها را هیپنوتیسم کرده گفتگو را پی بگیرند.

محققین نشان داده اند که فرد هیپنوتیست شده می تواند در وضعیتی قرار بگیرد که مثلا در روی بازویش را حس نکند. در یکی از آزمایشها، دست فرد هیپنوتیسم شده را درون ظرف پر از یخ قرار دادند و طبیعتا بعد از چند ثاینه می بایست به سرمای زیاد واکنش نشان دهد ولی این اتفاق صورت نگرفت و حتی باری چند دقیقه دستش درون ظرف یخ ماند و احساس درد یا سرمازدگی مشاهده نشد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که از پس هیپنوتیست ها برمی ایند ولی آمار نشان داده است که اغلب آدمها می توانند هیپنوتیسم شوند.

آمار نشان داده است که:
۱۵ درصد افراد، خیلی سریع در معرض هیپنوتیسم قرار می گیرند
بچه ها بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر هیپنوتیسم هستند
حدود ۱۰ درصد بزرگسالان خیلی سخت یا اصلا در معرض هیپنوتیسم قرار نمی گیرند
یادتان باشد که اگر می خواهید هیپنوتیسم شوید به این فکر نکنید که مقاومت کنید. در هرحال، برعکس شایعات و افسانه هایی که ساخته شده، هیچکس را اگر نخواهد نمی توان مجبور به هیپنوتیسم کرد.

 

منبع: www.verywellmind.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد