شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هفتمین کنفرانس آموزشی، تخصصی روابط عمومیهای استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان هفتمین کنفرانس سالیانه آموزشی، تخصصی روابط عمومی های استان خوزستان با موضوع نقش روابط عمومی ها در مدیریت جامع بحران روز چهارشنبه 15 اسفندماه با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری، اساتید رشته روابط عمومی و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی در تالار طلائیه اهواز برگزار شد.
سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در این کنفرانس با بیان اینکه آموزش های تخصصی موجب می شود روابط عمومی ها در کار خود که ارتباط با افکار عمومی است موفق تر باشند گفت: موضوع این کنفرانس اطلاع رسانی در بحران هاست و دلیل انتخاب این موضوع هم این بود که خوزستان در مدت اخیر ابر بحران های قابل توجهی را گذرانده است که به چند مورد از آنها اشاره می کنم
وی افزود: در اسفند ماه 95 باران شدید و بارش کم باران موجب خاموشی گسترده و طولانی مدت شبکه برق و ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم استان شد و در این بحران اهمیت اطلاع رسانی مشخص شد و با ورود خوب و مناسبی که رسانه ها و روابط عمومی ها داشتند موجب برگشت آرامش به جامعه و انعکاس مشکل به مرکز شد که در نتیجه آن مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و ارکان دولت به این مسئله توجه ویژه ای نشان دادند و یک برنامه مدونی برای حل مشکلات زیرساختی در حوزه های آب، برق و فاضلاب تدوین شد و در طول دو سال گذشته اجرا شده و اعتبارات آن تخصیص یافته و شاهد بهبود وضعیت در بخش های مختلف بوده ایم که این امر نتیجه فعالیت روابط عمومی ها و رسانه ها بود.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ادامه داد: بحران دیگری که خوزستان را تحت تاثیر قرار داد خشکسالی بی سابقه سال گذشته بود که موجب بروز نگرانی های زیاد در جامعه شد ولی با همراهی روابط عمومی و رسانه ها و عزم عمومی که ایجاد شد موجب صرفهجویی مردم در مصرف آب و برق شد به طوریکه خوزستان در سطح کشور رتبه اول در صرفه جویی آب و برق را داشت و 15 درصد مصرف آب و برق در خوزستان با وجود گرمای بی سابقه کاهش یافت.
رضوانی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که استان را تحت تاثیر قرار داد خطر سیل بود که کل استان را تهدید می کرد و موجب نگرانی جامعه شده بود که با تدبیر و برنامه ریزی صورت گرفته این استرس و نگرانی را مدیریت کردیم و آن را با کمترین خسارت و تلفات پشت سر گذاشتیم که جا دارد از روابط عمومی ها تشکر ویژه ای داشته باشم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری اظهار داشت: همچنین رخداد بحران های کارگری و اعتراضات کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد نیز موضوعی بود که استان را تحت تاثیر قرار داد و در اخبار بین المللی هم بازتاب داشت.
رضوانی توضیح داد: در این بخش مدیریت خوبی انجام شد و با برخوردهای رسانه ای و پرهیز از مواجهه امنیتی موفق شدیم همراهی کارگران را جلب نماییم و موضوع از یک مسئله سیاسی و امنیتی به یک موضوع اجتماعی تبدیل شد و با کمترین حاشیه به نقطه آرامش برگشت و هم اکنون نقطه قوت استان است و کارگران به کار خود برگشتند و مشکلات آن ها تا حدودی حل شده و وضعیت به تدریج رو به بهبود است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح کرد: در حدود یک سال گذشته که در این مسئولیت قرار گرفتم این افتخار را داشتیم که دومین کنفرانس روابط عمومی ها را برگزار کنیم همچنین دو کنفرانس مسئولیت اجتماعی هم در سطح بین المللی برگزار کردیم و با استقبال گسترده مواجه شد و جشنواره را برای انتخاب روابط عمومی برتر استان پس از 2 سال برنام ریزی نمودیم که نوید خوبی برای روابط عمومی هاست که با انگیزه بیشتر و در محیط رقابتی فعالیت داشته باشند.
بر اساس این گزارش هدف از برگزاری این کنفرانس دوروزه آشنایی روابط عمومی ها با مدیریت بحران در راستای کمک با ارتقای پایداری ملی و همچنین افزایش توانمندی مدیران و کارشناسان حوزه های مربوطه است.
محـورهای این کنفرانس دو روزه شامل روابط عمومی و بحران های طبیعی، روابط عمومی و بحران های اقتصادی، بحران های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی روابط عمومی و کنترل بحران رسانه های مجازی، نقش روابط عمومی در بحران های مدیریتی، نقش روابط عمومی در کنترل افکار عمومی، روزنامه نگاری بحران در روابط عمومی است.
نویسنده خبر: سید محمدرضا قریشی
|