شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| هفتمين كنفرانس آموزشي، تخصصي روابط عموميهاي استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري خوزستان هفتمين كنفرانس ساليانه آموزشي، تخصصي روابط عمومي هاي استان خوزستان با موضوع نقش روابط عمومي ها در مديريت جامع بحران روز چهارشنبه 15 اسفندماه با حضور مديركل روابط عمومي استانداري، مديركل پدافندغيرعامل استانداري، اساتيد رشته روابط عمومي و مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي در تالار طلائيه اهواز برگزار شد.
سعيد رضواني مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري در اين كنفرانس با بيان اينكه آموزش هاي تخصصي موجب مي شود روابط عمومي ها در كار خود كه ارتباط با افكار عمومي است موفق تر باشند گفت: موضوع اين كنفرانس اطلاع رساني در بحران هاست و دليل انتخاب اين موضوع هم اين بود كه خوزستان در مدت اخير ابر بحران هاي قابل توجهي را گذرانده است كه به چند مورد از آنها اشاره مي كنم
وي افزود: در اسفند ماه 95 باران شديد و بارش كم باران موجب خاموشي گسترده و طولاني مدت شبكه برق و ايجاد اختلال در زندگي روزمره مردم استان شد و در اين بحران اهميت اطلاع رساني مشخص شد و با ورود خوب و مناسبي كه رسانه ها و روابط عمومي ها داشتند موجب برگشت آرامش به جامعه و انعكاس مشكل به مركز شد كه در نتيجه آن مقام معظم رهبري و رئيس جمهور و اركان دولت به اين مسئله توجه ويژه اي نشان دادند و يك برنامه مدوني براي حل مشكلات زيرساختي در حوزه هاي آب، برق و فاضلاب تدوين شد و در طول دو سال گذشته اجرا شده و اعتبارات آن تخصيص يافته و شاهد بهبود وضعيت در بخش هاي مختلف بوده ايم كه اين امر نتيجه فعاليت روابط عمومي ها و رسانه ها بود.
رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان ادامه داد: بحران ديگري كه خوزستان را تحت تاثير قرار داد خشكسالي بي سابقه سال گذشته بود كه موجب بروز نگراني هاي زياد در جامعه شد ولي با همراهي روابط عمومي و رسانه ها و عزم عمومي كه ايجاد شد موجب صرفهجويي مردم در مصرف آب و برق شد به طوريكه خوزستان در سطح كشور رتبه اول در صرفه جويي آب و برق را داشت و 15 درصد مصرف آب و برق در خوزستان با وجود گرماي بي سابقه كاهش يافت.
رضواني خاطرنشان كرد: موضوع بعدي كه استان را تحت تاثير قرار داد خطر سيل بود كه كل استان را تهديد مي كرد و موجب نگراني جامعه شده بود كه با تدبير و برنامه ريزي صورت گرفته اين استرس و نگراني را مديريت كرديم و آن را با كمترين خسارت و تلفات پشت سر گذاشتيم كه جا دارد از روابط عمومي ها تشكر ويژه اي داشته باشم.
مديركل روابط عمومي استانداري اظهار داشت: همچنين رخداد بحران هاي كارگري و اعتراضات كارگران هفت تپه و گروه ملي فولاد نيز موضوعي بود كه استان را تحت تاثير قرار داد و در اخبار بين المللي هم بازتاب داشت.
رضواني توضيح داد: در اين بخش مديريت خوبي انجام شد و با برخوردهاي رسانه اي و پرهيز از مواجهه امنيتي موفق شديم همراهي كارگران را جلب نماييم و موضوع از يك مسئله سياسي و امنيتي به يك موضوع اجتماعي تبديل شد و با كمترين حاشيه به نقطه آرامش برگشت و هم اكنون نقطه قوت استان است و كارگران به كار خود برگشتند و مشكلات آن ها تا حدودي حل شده و وضعيت به تدريج رو به بهبود است.
مديركل روابط عمومي استانداري تصريح كرد: در حدود يك سال گذشته كه در اين مسئوليت قرار گرفتم اين افتخار را داشتيم كه دومين كنفرانس روابط عمومي ها را برگزار كنيم همچنين دو كنفرانس مسئوليت اجتماعي هم در سطح بين المللي برگزار كرديم و با استقبال گسترده مواجه شد و جشنواره را براي انتخاب روابط عمومي برتر استان پس از 2 سال برنام ريزي نموديم كه نويد خوبي براي روابط عمومي هاست كه با انگيزه بيشتر و در محيط رقابتي فعاليت داشته باشند.
بر اساس اين گزارش هدف از برگزاري اين كنفرانس دوروزه آشنايي روابط عمومي ها با مديريت بحران در راستاي كمك با ارتقاي پايداري ملي و همچنين افزايش توانمندي مديران و كارشناسان حوزه هاي مربوطه است.
محـورهاي اين كنفرانس دو روزه شامل روابط عمومي و بحران هاي طبيعي، روابط عمومي و بحران هاي اقتصادي، بحران هاي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي روابط عمومي و كنترل بحران رسانه هاي مجازي، نقش روابط عمومي در بحران هاي مديريتي، نقش روابط عمومي در كنترل افكار عمومي، روزنامه نگاري بحران در روابط عمومي است.
نويسنده خبر: سيد محمدرضا قريشي