شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروز دوره انقلاب صنعت روابط عمومی است. به عصر روابط عمومی خوش آمدید. چالش روبروی متخصصان روابط عمومی و شرکت ها این است که چطور بهترین گزینه ها از دنیای قدیمی و جدید روابط عمومی را در چشم انداز امروز رسانه اجتماعی ترکیب کنند تا به مجموعه ای از عوامل کارا در جهت پاسخگویی به درخواست های موجود برسند.
در نتیجه، حالا زمان آن فرارسیده که صنعت بیش از 100 ساله و نقش و مسوولیت حرفه ای مان را احیا کنیم.
متاسفانه در طی سال ها، روابط عمومی بیشتر به خاطر تلاش هایش به عنوان منتشر کننده خبر شناخته شده است تا این که اخبار ارزشمندی به بازار عرضه کند.
مصرف کنندگان دیگر خواهان شنیدن چنین پیام هایی نیستند. حالا زمان آن فرا رسیده است که کارهایی برای صنعت روابط عمومی و برگرداندن ارزش در خور این حرفه انجام دهیم. حالا زمان آن فرا رسیده که اهداف و وظایف روابط عمومی را به عنوان سرمایه سازمان ها تبیین کنیم.
سال های راحتی خیال و بی اعتنایی گذشته است. اگر تاکنون فرآیند پیام رسانی ما از بالا به پایین بوده است پس اکنون زمان آن فرا رسیده که از فرآیند مهندسی برعکسی استفاده کنیم. امروزه رویکردهای موثری وجود دارد؛ که همان راهبرد شنیدن پایین به بالاست که با تغییر در رسانه مصرف کننده و ارتباطات رسانه اجتماعی به وجود آمده است.
ایجاد رابطه از طریق گفتگو و مشارکت با افراد ذی نفوذ، اکنون به عامل تعیین کننده تبدیل شده است.
با گوش دادن و مشاهده کردن، هم کارگزار و هم سازمان می توانند به منابع بی نهایت سودمندی تبدیل شوند.
راهبرد پایین به بالا به ما امکان ارایه اطلاعات معنی داری را به جامعه می دهد.
رویکرد جدید درسی است در جامعه شناسی و تکنولوژی؛ که نقش کارگزار روابط عمومی را در جهت مشارکت در جوهره واقعی روابط عمومی- که همان ایجاد و حفظ روابطی خوب برای سازمان و مردم است تقویت می کند که منتهی به روابط عمومی ارزشمند درازمدت برای سازمان می شود.
|