درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 15:05   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37077صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 11 مرداد 1400 - 07:38
چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
اگر قصد دارید خبرنگار شوید باید از همان ابتدا فکری به حال حقوق پایین آن کنید. خبرنگاری با وجود اینکه یکی از شغل های پولساز جهان است اما در ایران نه تنها به آن بها نمی دهند بلکه کسی که خبرنگار می شود باید خودش را برای افتادن در تنگناهای اقتصادی آماده کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| احتمالا اگر با یک خبرنگار آشنا شوید کنجکاو خواهید بود بدانید چگونه پا به عرصه خبرنگاری گذاشته و از جذابیت‌های کار خبر از او سوال خواهید پرسید. خبرنگاری بدون شک یکی از حساس ترین و در عین حال جذاب ترین شغل های جهان است.

اگر قصد دارید خبرنگار شوید باید از همان ابتدا فکری به حال حقوق پایین آن کنید. خبرنگاری با وجود اینکه یکی از شغل های پولساز جهان است اما در ایران نه تنها به آن بها نمی دهند بلکه کسی که خبرنگار می شود باید خودش را برای افتادن در تنگناهای اقتصادی آماده کند.


علاقه؛ اصل اول خبرنگاری


اما سوال اینجاست چرا بسیاری با علم به این نکته حاضر میشوند وارد این شغل شوند. تنها و تنها دلیلی که می توان برای این امر آورد، علاقه است. اگر در کار خبرنگاری علاقه نباشد به هیچ وجه نمی توان در این کار دوام آورد. البته در بسیاری از شغل ها این مساله وجود دارد اما اگر در شغل خبرنگاری علاقه وجود نداشته باشد حتی گذراندن یک روز کاری هم مشقت آور خواهد بود.


روحیه قوی برای خبرنگاری یک لازمه است


اگر یک خبرنگار پیشکسوت را پیدا کنید و از او درباره چگونگی خبره شدن در خبرنگاری بپرسید احتمالا اولین چیزی که به شما بگوید لزوم داشتن یک روحیه قوی است. از دید مسئولین به خبرنگاران همیشه اتهام وارد است. کافی است آنها فسادی را افشا کنند یا غفلت مسئولین را یادآوری کنند. عادت کرده‌ایم نه تنها این نقصان‌ها برطرف نشود بلکه دست آخر برای خبرنگار دردسر درست شود.


اول از همه خبرخوان حرفه‌ای باشید


اگر یک روزی قصد خبرنگار شدن داشتید، اول از همه سعی کنید تبدیل به یک خبرخوان حرفه‌ای شوید. اما خبرخوان حرفه‌ای یعنی چه؟ خبرخوان حرفه‌ای به کسی گفته می‌شود که با یک نگاه به خبر بتواند صحت آن را تشخیص دهد. منابع خبری را بشناسد و سمت و سوی رسانه‌ها را مسلط باشد. پیشنهاد ما این است اگر می‌خواهید خبرخوان حرفه‌ای شوید وارد سایت خبری سلام نو شوید و هر روز اخبار سرویس‌های سلام نو را در کنار مراجع خبری مختلف بخوانید.


سوژه‌یابی؛ یک اصل مهم در خبرنگاری


خبرنگاری موفق خواهد بود که سوژه را از باقی همکارانش بهتر پیدا کند و بعد هم به نحو احسن به آن بپردازد. عیسی محمدی در مقاله ای به لزوم سوژه یابی خوب اشاره کرده و نوشته است: تماس‌ها و ارتباطات منظمی با مراکز مرتبط با کارتان داشته باشید جوری که کم کم شما را بشناسند، هر جایی که می‌روید دنبال یک سرنخ باشید (فرقی نمی‌کند؛ سفر، تعطیلات، همایش،مهمانی و…)، روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر را بخوانید و سوژه‌های زمین مانده آنها را دنبال کنید یا سوژه‌های خوب‌شان را با سبک خودتان پیگیری کنید، از مناسبت‌ها و بهانه‌های روزمره فراوان استفاده کنید، دفترچه سوژه داشته باشید، با مردم زیاد صحبت کنید تا سرنخ به شما بدهند.


دفتر تلفن پر و پیمان؛ نیاز مهم خبرنگاران


خبرنگاران بیش از هرچیزی متکی به شماره تلفن های خود هستند. هر خبرنگاری که لیست شماره تماس هایش را بیشتر کند شانس بیشتری برای موفقیت دارد. پیشنهاد ما به شما این است هیچگاه به ذخیره شماره تماس های مهم خود در گوشی تلفن همراه اکتفا نکنید. گاهی یک مشکل فنی می‌تواند همه اطلاعات مهم یک خبرنگار را از بین ببرد.


کتاب بخوانید… کتاب بخوانید


تا می‌توانید کتاب بخوانید. مهم نیست در چه حوزه‌ای؛ کتاب خواندن با موضوعات مختلف تاثیر فوق‌العاده بالایی در نگارش شما دارد. کتاب خواندن زیاد باعث می‌شود واژگان در زمانی که قصد دارید روی کاغذ بیاورید در ضمیر خودآگاه شما حک شود. خبرنگاری موفق خواهد بود که از همه موضوعات اطلاعاتی ولو به اندازه کمی اطلاع داشته باشد. به قول یک استاد خبرنگاری کسی که خبرنگار می‌شود باید اقیانوسی از اطلاعات با عمق حداقل یک متر را داشته باشد.


خبرنگار به‌روزی باشید


خبرنگاری موفق خواهد بود که باقی بخش‌های گوناگون مرتبط با رسانه را یاد بگیرد. عکس‌برداری و تسلط به دوربین عکاسی و فیلم‌برداری یا ساخت پادکست و یادگیری نرم‌افزارهای ویرایش کننده می‌تواند یک خبرنگار را تکمیل‌تر کند. یکی دیگر از مصادیق به‌روز بودن، حضور در همه شبکه‌های اجتماعی است. در روزهایی که وجه اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش مورد توجه است، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی وظیفه هر خبرنگاری است. بسیاری از سوژه‌های خبری از دل همین شبکه‌های اجتماعی پدید می‌آید.

 

منبع: سلام نو

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  روایت‌های مستبدانه


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد