درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 19:38   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36524صفحه نخست » گزارش تصویری روابط عمومییکشنبه، 4 مهر 1400 - 07:26
ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌
بسیاری‌ از نشریات‌ در جستجوی‌ عکس‌های‌ خوب‌ برای‌ روح‌ بخشیدن‌ و جذاب‌ کردن‌ صفحات‌ خود هستند. حتی‌ پاره‌ای‌ از مواقع‌ عکس‌ها و شرح‌ زیر آن‌ را چاپ‌ و بقیه‌ مطالب‌ اطلاعیه‌ را حذف‌ می‌کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری‌ از نشریات‌ در جستجوی‌ عکس‌های‌ خوب‌ برای‌ روح‌ بخشیدن‌ و جذاب‌ کردن‌ صفحات‌ خود هستند. حتی‌ پاره‌ای‌ از مواقع‌ عکس‌ها و شرح‌ زیر آن‌ را چاپ‌ و بقیه‌ مطالب‌ اطلاعیه‌ را حذف‌ می‌کنند.

 

به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ شرح‌ نویسان‌ زیر عکس‌ در نشریات‌ همیشه‌ خبرنگار نیستند و ممکن‌ است‌ به‌ همه‌ اطلاعات‌ مکملی‌ که‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مربوط‌ می‌شود به‌ آسانی‌ دسترسی‌ نداشته‌ باشید به‌ همین‌ دلیل‌ شرح‌ زیر عکس‌های‌ شما باید روشن‌ و کامل‌ باشد.


ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ که‌ از کتاب‌ راهنمای‌ نگارش‌ آسوشیتدپرس‌ اقتباس‌ شده‌ است‌:
1. آیا کامل‌ است‌؟
2. آیا هویت‌ را به‌ طور کامل‌ و روشن‌ مشخص‌ می‌کند؟
3. آیا زمان‌ را در عکس‌ مشخص‌ می‌کند؟
4. آیا حادثه‌ای‌ را که‌ در تصویر اتفاق‌ افتاده‌ به‌ روشنی‌ باز می‌نماید؟
5. آیا مکان‌ عکس‌ را مشخص‌ می‌کند؟
6. آیا اسامی‌ اشخاص‌ به‌ درستی‌ نوشته‌ شده‌ و اسامی‌ افراد در ارتباط‌ با خود آنها ذکر گردیده‌ است‌؟
7. آیا شرح‌ عکس‌ از ویژگی‌ برخوردار است‌؟
8. آیا شرح‌های‌ زیر عکس‌ خوانا است‌؟
9. آیا تا آنجا که‌ ممکن‌ است‌ صفات‌ حذف‌ شده‌ است‌؟


10. آیا عکس‌ دیگری‌ را به‌ یاد نمی‌آورد.


و قاعده‌ 11، قاعده‌ مهمی‌ که‌ به‌ هیچوجه‌ نباید زیر پا گذاشته‌ شود:
هرگز شرحی‌ را بدون‌ بررسی‌ خود عکس‌ زیر آن‌ ننویسید.


بر اساس‌ مطالعاتی‌ که‌ اخیراً درباره‌ استفاده‌ از عکس‌ در روابط عمومی به‌ عمل‌ آمده‌ تأثیرگذارترین عکس‌ها، عکس‌هایی‌ هستند که‌ در حالت‌ طبیعی‌ و بدون‌ زمینه‌ چین‌های‌ قبلی‌ گرفته‌ شده‌اند. اجزاء این‌ عکس ها تنها به‌ چند قلم‌ محدود می‌شوند که‌ هسته‌ مرکزی‌ را در سمت‌ چپ‌ بالای‌ عکس‌ تشکیل‌ می‌دهند. بررسی‌ها عموماً نشان‌ می‌دهد هنگامی‌ که‌ این‌ عکس‌ها را در صفحه‌ نشریات‌ به‌ چاپ‌ می‌رسند توجه‌ خوانندگان‌ را به‌ خود جلب‌ می‌کنند و پیام‌ را بهتر از خبر یا گزارش‌ تحقیقی‌ در ذهن‌ مخاطب‌ می‌نشانند.


عکس‌ها باید سیاه‌ و سفید و به‌ اندازه‌ 8 اینچ‌ در 10 اینچ‌ و با چاپ‌ براق‌ باشد. مگر اینکه‌ ضرورت‌ شکل‌ دیگری‌ را ایجاب‌ کند. مشخص‌ کنید که‌ در صورت‌ درخواست‌ نشریه‌ عکس‌ رنگی‌ در اختیار آنها قرار داده‌ خواهد شد. شرح‌ زیر عکس‌ را باید به‌ طور مطمئنی‌ به‌ خود عکس‌ بچسبانید تا گم‌ نشود و یا آن‌ را اشتباهی‌ با عکس‌ دیگری‌ مربوط‌ نسازند.


البته‌ هر نشریه‌ای‌ عکس‌ چاپ‌ نمی‌کند و یا عکس‌هایی‌ را که‌ به‌وسیله‌ عکاسان‌ خود آنها گرفته‌ نشده‌ باشد قبول‌ نمی‌کنند. از آنجا که‌ چاپ‌ عکس‌ گران‌ تمام‌ می‌شود، ارزش‌ آن‌ را دارد که‌ پیش‌ از ارسال‌ عکس‌ یا اطلاعیه‌تان‌ در این‌ مورد تحقیق‌ کنید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد