شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توسعه چیزی نیست که یکشبه اتفاق بیافتد. نیاز به یک برنامه دقیق دارد تا مطمئن شوید که در نهایت به موفقیت دست می یابید.
در زیر گامهای ضروری برای موفق شدن در کسبوکارتان آمده است:
مرور برنامهها
قبل از اینکه برای آینده برنامهریزی کنید، نیاز دارید تا به درک عمیقی از موقعیت فعلی تان برسید و اینکه سازمان و شرکت تان چگونه عمل کرده است.
• آیا به هدفهاش رسیده است؟
• کدامیک از استراتژیهای روابط عمومی موفق بوده؟
• چه بازخوردی از مشتریان گرفته؟
• چه تغییری را مشتریان پیشنهاد دادهاند؟
• وبسایت آنالیتیکس را مرور کنید. کدام صفحه بیشترین فعالیت را داشته و برعکس کدامیک زیاد موفق نبودهاند؟
• تحلیل و بررسی رسانههای اجتماعی را مرور کنید. کدام پست بیشترین توجهات را جلب کرده و به اشتراک گذاشتهشده است؟
شناسایی فرصتهای جدید
بامطالعه اینکه شرکت تان چگونه عمل کرده است شما خواهید فهمید که چه جاهایی فرصتهای تان را از دست دادهاید و چه جاهایی شما میتوانستید بهطور مؤثر پیشرفت کنید و سود ببرید.
همچنین بایستی این موضوع را در نظر بگیرید که رقبای شما چگونه در همین بازه زمانی عمل کردهاند. تحقیق شما در شناسایی بهترین راهها برای تشخیص کسبوکار شما و حفظ و ایجاد اعتماد به مشتریان به شما کمک خواهد کرد.
به بخش های مختلف کسبوکارتان فکر کنید
شما باید کسبوکارتان را یکپارچه در نظر بگیرید و استراتژیهای موثری برای تقویت آن طراحی و اجرا کنید. توسعه موفقیت کسبوکارتان مستلزم یک همدلی خاص توسط همه افراد درون سازمان است.
سرمایهگذاری خردمندانه در فناوری و خدمات
توسعه کسبوکارتان نیازمند برخی سرمایهگذاریهای مالی و انسانی خواهد بود و توجه به این مهم این حس را به وجود خواهد آورد که شما کارهایی که تخصص ندارید را به افراد اهل فن می سپارید.
توسعه روابط عمومی زمانگیر خواهد بود. شما نیاز به یک استراتژی قوی و موثر دارید تا به کسبوکارتان جهت داده و به اهداف موردنظر برسید و اگر تحقیقات کاملی داشته باشید شکافهای موجود در بازار را شناسایی کرده و از نتایج آن میتوانید برای افزایش کارایی و تقویت کسبوکار و همچنین انسجام عناصر و اجزای حیاتی توسعه موفق استفاده کنید.
مترجم- سیاوش روزی
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|