درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 07:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35811صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 9 آذر 1397 - 14:27
بازگرداندن ایده «خودشناسی» آبراهام مزلو به قرن ۲۱
مزلو معتقد بود بشر از طریق خصوصیاتی نظیر سپاسگزار بودن، پذیرش و شناخت نقاط ضعف، حفظ نجابت فردی در هر شرایط، تعریف درست از واقعیت موجود، احساس منفعت مشترک با همه انسانها، پایبندی به مرام اخلاقی که هر شخص برای خودش دارد، داشتن هدف در زندگی و … می توانیم به زندگی متعادل برای خود و جامعه مان برسیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روانشناس بزرگ قرن ۲۰ میلادی «ابراهام مزلو» به خاطر هرم نیازهای انسان در ایران و همه جای دنیا معروف است. اما نظریه اساسی او برمی گردد به این ایده که بعضی از انسانها می توانند به رشد قابلیت های شان دست پیدا کنند. به نظر او بیش از ۱۵ خصوصیت انسانی وجود دارد که به افراد کمک می کند رابطه سالم و متعادلی با زندگی داشته باشند.
 
 مزلو معتقد بود بشر از طریق خصوصیاتی نظیر سپاسگزار بودن، پذیرش و شناخت نقاط ضعف، حفظ نجابت فردی در هر شرایط، تعریف درست از واقعیت موجود، احساس منفعت مشترک با همه انسانها، پایبندی به مرام اخلاقی که هر شخص برای خودش دارد، داشتن هدف در زندگی و … می توانیم به زندگی متعادل برای خود و جامعه مان برسیم.
 
 توجه بیش از حد مزلو به شناخت خود و پیداکردن شعور و تدبیرهای لازم برای ایجاد زندگی بهتر شخصی انتقاداتی را به نظریه او وارد کرده بود ولی تحقیقات جدید نشان داده است در دنیای معاصر که تحقق بیشتر میل و علاقه شخصی بیشتر از پیش شده است بازگشت به خصوصیاتی که از نظر مزلو مهم بود می تواند راهکارهای عملی برای خوشبختی و خرسندی فردی و عمومی فراهم کند.
 
 روانشناس مطرح دانشگاه کلمبیا «اسکات کافمن» معتقد است نظریاتی که مزلو برای یافتن انگیزه های بهتر برای رفتار سالم انسانی دستچین کرده است می تواند سمت و سوی واقع بینانه ایی به انسان معاصر بدهد که درون موج بیکران انتخاب ها و اطلاعات متفاوت، به سطح جدیدی از نارضایتی و تنهایی رسیده است.
 
 دکتر کافمن سعی کرد با انتخاب ۱۰ خصوصیات فردی از مجموعه نظری مزلو، بتواند روش های افزایش توانایی فردی وی را با روزگار جدید بشر تطبیق دهد.
 
 ًنتیجه گیری تحقیقات وی نشان داده است هر فرد، مقدمتا بهتر است بفهمد چه تعریف و تشخیصی نسبت به خصوصیات و قابلیت های فردی و حتی ضعف های خود دارد. ضمن آنکه متوجه این مسئله باشد که توسط قدرت توجیه که در مغز ما نهفته است خودمان را نفریبیم و واقعا به شناخت حقیقی خود برسیم.
 
 او می افزاید:« در قدم دوم، آدمها اگر متوجه تکرار بعضی عادات و خصوصیات نامتعادل کننده در خود شوند که جلوی سلامت و شادابی روحیه ما را می گیرد» به نظر او خصوصیات منفی که منجر به خودتدبیری و « پیش خود حساب» ساختن ما می شود قابل دستیابی است اگر به وجدان و اراده خود تکیه کنیم.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد