درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35811صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 9 آذر 1397 - 10:33
بازگرداندن ایده «خودشناسی» آبراهام مزلو به قرن ۲۱
مزلو معتقد بود بشر از طریق خصوصیاتی نظیر سپاسگزار بودن، پذیرش و شناخت نقاط ضعف، حفظ نجابت فردی در هر شرایط، تعریف درست از واقعیت موجود، احساس منفعت مشترک با همه انسانها، پایبندی به مرام اخلاقی که هر شخص برای خودش دارد، داشتن هدف در زندگی و … می توانیم به زندگی متعادل برای خود و جامعه مان برسیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روانشناس بزرگ قرن ۲۰ میلادی «ابراهام مزلو» به خاطر هرم نیازهای انسان در ایران و همه جای دنیا معروف است. اما نظریه اساسی او برمی گردد به این ایده که بعضی از انسانها می توانند به رشد قابلیت های شان دست پیدا کنند. به نظر او بیش از ۱۵ خصوصیت انسانی وجود دارد که به افراد کمک می کند رابطه سالم و متعادلی با زندگی داشته باشند.
 
 مزلو معتقد بود بشر از طریق خصوصیاتی نظیر سپاسگزار بودن، پذیرش و شناخت نقاط ضعف، حفظ نجابت فردی در هر شرایط، تعریف درست از واقعیت موجود، احساس منفعت مشترک با همه انسانها، پایبندی به مرام اخلاقی که هر شخص برای خودش دارد، داشتن هدف در زندگی و … می توانیم به زندگی متعادل برای خود و جامعه مان برسیم.
 
 توجه بیش از حد مزلو به شناخت خود و پیداکردن شعور و تدبیرهای لازم برای ایجاد زندگی بهتر شخصی انتقاداتی را به نظریه او وارد کرده بود ولی تحقیقات جدید نشان داده است در دنیای معاصر که تحقق بیشتر میل و علاقه شخصی بیشتر از پیش شده است بازگشت به خصوصیاتی که از نظر مزلو مهم بود می تواند راهکارهای عملی برای خوشبختی و خرسندی فردی و عمومی فراهم کند.
 
 روانشناس مطرح دانشگاه کلمبیا «اسکات کافمن» معتقد است نظریاتی که مزلو برای یافتن انگیزه های بهتر برای رفتار سالم انسانی دستچین کرده است می تواند سمت و سوی واقع بینانه ایی به انسان معاصر بدهد که درون موج بیکران انتخاب ها و اطلاعات متفاوت، به سطح جدیدی از نارضایتی و تنهایی رسیده است.
 
 دکتر کافمن سعی کرد با انتخاب ۱۰ خصوصیات فردی از مجموعه نظری مزلو، بتواند روش های افزایش توانایی فردی وی را با روزگار جدید بشر تطبیق دهد.
 
 ًنتیجه گیری تحقیقات وی نشان داده است هر فرد، مقدمتا بهتر است بفهمد چه تعریف و تشخیصی نسبت به خصوصیات و قابلیت های فردی و حتی ضعف های خود دارد. ضمن آنکه متوجه این مسئله باشد که توسط قدرت توجیه که در مغز ما نهفته است خودمان را نفریبیم و واقعا به شناخت حقیقی خود برسیم.
 
 او می افزاید:« در قدم دوم، آدمها اگر متوجه تکرار بعضی عادات و خصوصیات نامتعادل کننده در خود شوند که جلوی سلامت و شادابی روحیه ما را می گیرد» به نظر او خصوصیات منفی که منجر به خودتدبیری و « پیش خود حساب» ساختن ما می شود قابل دستیابی است اگر به وجدان و اراده خود تکیه کنیم.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد