شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در دوازدهمین دوره آموزشی مسئولان روابطعمومی فرودگاههای کشور در مشهد، عملکرد فعال و مؤثر روابطعمومی در زمینههای مختلف را ضامن حل و فصل مسائل و مشکلات سازمان و کمک به مدیران عنوان کرد.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی فرودگاههای استان خراسان رضوی، یداله آقائیصائم در آغاز دوره آموزشی "اقناع و تبلیغ در روابط عمومی" که صبح امروز، سهشنبه 6 آذر در مشهد آغاز به کار کرد، گفت: این دوره آموزشی به دنبال ایجاد بستر علمی برای بهرهگیری از روشها و متدهای روز در عرصه روابطعمومیها است تا از این طریق بتوان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران را در رسیدن به برنامهها و اهداف کلانش یاری کرد.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی باید بتواند جایگاه خود را در چارچوب دستورالعملهای اداری پیدا کند، گفت: اگر بتوانیم در قالب دستورالعملها کار و نقشآفرینی کنیم خواهیم توانست در کنار عالیترین مقامات شرکت، در تصمیمسازی و تصمیمگیری مشارکت کند.
آقائیصائم با تأکید بر اینکه روابطعمومی از ظرفیت بالای برخوردار است، گفت: روابط عمومی در دنیای امروز میتواند به عنوان یک مرجع قابل اعتماد و شفافساز به خوبی خطرات، تهدیدات و فرصتها را پیشبینی و گوشزد کند و با عملکرد مؤثر ارتقا دهنده جایگاه سازمان متبوع خود در سطوح داخلی و بینالمللی باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به نقش روابطعمومیها در حوزههای مختلف سیاستگذاری، فرهنگسازی و درآمدزایی سازمانی، بیان داشت: عملکرد بجا و فعال روابط عمومی ضامن حل و فصل مسائل و مشکلاتی است که در عرصههای مختلف به وجود میآیند و در واقع به مدیران کمک میکند تا از افکارعمومی و نیازهای جامعه هدف آگاه شوند و نسبت به آنان حساس و پاسخگو باشند.
روابط عمومی میتواند با تحلیل و تفسیر موشکافانه مسائل از بروز بحرانها جلوگیری کند
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی، در مقام میزبان برگزاری این دوره، ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: در جهان امروز که بسیاری از امور متأثر از رسانهها و فضای مجازی است، روابطعمومیها به عنوان زبان گویای هر مجموعه، میتواند با بهرهگیری از هوش و ذکاوت و تخصص خود به تحلیل و تفسیر موشکافانه مسائل بپردازند و با اطلاعرسانی و شفافسازی به موقع امور جاری سازمان خود به مخاطبان و پاسخگویی به آنها از بروز مشکلات و بحرانها جلوگیری کنند و به افراد و رسانههایی که مغرضانه به دنبال سیاهنمایی هستند مجال خودنمایی و اخلال ندهند.
محمدباقر قاسمزاده با تأکید بر اینکه عملکرد خوب روابط عمومی میتواند فشار را از روی مدیران بردارد، گفت: روابطعمومیها میتوانند با برقراری ارتباطات قویِ درون و برون سازمانی و تعامل مؤثر و هدفمند با سایر ارگانها و دستگاههای اجرایی و اطلاعرسانی و صدور هوشمندانه اصلاحیهها، جوابیهها و تکذیبیهها نقشآفرینی کنند و خبرهای مسموم را بیاثر سازند تا فشار از روی مدیران برداشته شود و آنان بتوانند بر روی کار و خدمترسانی تمرکز کنند.
روابط عمومی نقش انکارناپذیری در توسعه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرودگاهها دارد
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به عنوان مهمان ویژه این مراسم به منظور تبیین جایگاه پدافند غیرعامل در شرکت و راههای نهادینه کردن این مسئله توسط روابطعمومیها گفت: دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی با تشکیل کارگروههایی با عضویت متخصصان بخشهای مختلف شرکت فرودگاهها و با استناد به مقررات، آییننامهها و مستندات در پی فرهنگسازی برای درک عمیق و کاربردی مباحث پدافندغیرعامل در بدنه شرکت است که در این مسیر روابطعمومیها نقش انکارناپذیری دارند و میتوانند به پیشبرد اهداف کمک کنند.
فرشید گلیج با بیان اینکه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت زیادی برای مدیران شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دارد، گفت: کارشناسان و مسئولان روابطعمومیهای فرودگاهها با استفاده از هنر خود میتوانند در کنار ما به شناسایی و معرفی کاستیها و نقایص و کنترل موانع و رفع آنها بپردازند و در نیل به اهداف استانداردسازی در فرودگاهها کمک زیادی کنند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از سیاستگذاری و تصمیمگیریهای مدیران شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به منظور ایمنسازی پروازها در حوزههای هوانوردی و فرودگاهی و فراهم کردن تسهیلات برای ارائه خدمت به مسافران در حیطه الزامات پدافند غیرعامل قرار دارد، گفت: روابطعمومیها میتوانند با اطلاعرسانی و تبلیغ در این حوزه انعکاسدهنده این فعالیتها باشند.
همچنین در بخش دیگری از این دوره علی رحمانینیا، معاون اطلاعات و توسعه سیستمهای جامع فرودگاهی، به عنوان مهمان ویژه دیگر این دوره، در نشست مشترک با مسئولان روابط عمومی فرودگاهها با موضوع بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت و محدودیتهای موجود، برای تأمین نیازهای روابط عمومی فرودگاهها در مورد دسترسی به فضای مجازی و شبکه اینترنت امن و ایجاد سهولت در پیشبرد امور و تسریع در اطلاعرسانی و پوشش اخبار در آیندهای نزدیک قول مساعد داد.
گفتنی است؛ دوازدهمین کارگاه آموزشی مسئولان روابط عمومی فرودگاههای کشور فردا، چهارشنبه 7 آذر به کار خود پایان خواهد داد.
|