درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35662صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 29 آبان 1397 - 11:43
وضعیت شغلی روزنامه‌نگاران در جهان چگونه است؟
میثم لطفی - در حالی که رکود اقتصادی سراسر جهان را فرا گرفته است و هر روز اخبار مختلف در مورد اخراج کارمندان به گوش می‌رسد، مرکز تحقیقاتی «پیو ریسرچ» بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد کاهش نیروهای کاری در روزنامه‌های سراسر جهان طی یک سال گذشته فراتر از انتظار بوده و رسانه‌های خبری دیجیتال نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حالی که رکود اقتصادی سراسر جهان را فرا گرفته است و هر روز اخبار مختلف در مورد اخراج کارمندان ب4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199ه گوش می‌رسد، مرکز تحقیقاتی «پیو ریسرچ» بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد کاهش نیروهای کاری در روزنامه‌های سراسر جهان طی یک سال گذشته فراتر از انتظار بوده و رسانه‌های خبری دیجیتال نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند.

 

طبق آخرین آمار منتشر شده، در فاصله زمانی ژانویه 2017 تا آوریل 2018 میلادی 36درصد بزرگ‌ترین روزنامههای جهان و 23 درصد خبرگزاری‌های دیجیتالی بزرگی که بیشترین ترافیک آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند بخشی از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند. در این میان گفته می‌شود آن دسته از روزنامه‌هایی که بیشترین تیراژ را داشتند نیز بالاترین میزان اخراج روزنامه‌نگاران را هم به خود اختصاص داده‌اند. این بررسی به نوعی پایین بودن امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را به وضوح نشان می‌دهد.


امنیت شغلی روزنامه‌نگاری
بررسی جدید مرکز تحقیقاتی «پیو ریسرچ» نشان داد شرکت‌های بزرگی که روزنامه‌های صاحبنام و پرتیراژ را در زیرمجموعه خود قرار داده‌اند و از جمله آنها می‌توان به شرکت «نیوز کورپ» اشاره کرد، در یک سال گذشته بیشترین میزان اخراج روزنامه‌نگاران در جهان را به خود اختصاص دادند و مهم‌ترین دلیل آنها برای اعمال چنین تصمیم‌هایی کاهش هزینه‌های سازمانی بود.


این مرکز تحقیقاتی برای آنکه نتایج مستند و قابل اعتمادی را به دست آورد میزان اخراج روزنامه‌نگاران در 110 روزنامه و 35 خبرگزاری بزرگ را تحلیل کرد. تمام روزنامه‌هایی که در این بررسی حضور داشتند، به استثنای «وال استریت ژورنال» که از دوشنبه تا جمعه منتشر می‌شود، در شنبه هر هفته دست کم 50 هزار نسخه تیراژ داشتند. در بخش خبرگزاری‌ها هم گفته شد که تمام سایت‌های مورد بررسی دست کم ماهانه 10 میلیون بازدیدکننده مجزا داشتند که در خانواده خبرگزاری‌های بزرگ جهان طبقه‌بندی شدند.


براساس نتایج حاصل از این بررسی که 16 ماه به‌طول انجامید مشخص شد 36 درصد روزنامه‌ها گزارش رسمی مربوط به اخراج کارمندان خود را ثبت کردند و در این میان نیمی از مراکز مذکور بیش از یک بار چنین اتفاقی را تجربه کردند. روزنامه‌های بزرگی که تیراژ روزانه بیشتر از 250 هزار نسخه دارند بیشتر از روزنامه‌های کوچک در معرض اخراج کارمندان قرار گرفتند و بررسی‌ها مشخص کرد از 16 روزنامه بزرگی که تیراژ بالای 250 هزار نسخه داشتند، 9 مورد با اخراج گسترده کارمندان خود مواجه شدند.

 

در مقایسه با این اتفاق‌، از 44 روزنامه حاضر در این بررسی که تیراژ روزانه آنها بین 100 تا 250 هزار نسخه بود 16 مرکز کارمندان خود را اخراج کردند و در مقابل، در بین 50 روزنامه‌ای که تیراژ روزانه آنها بین 50 تا 100 هزار نسخه محاسبه شد تنها 15 مورد تصمیم به اخراج روزنامه‌نگاران گرفتند.


آمار رسمی منتشر شده حاکی از آن است که اخراج روزنامه‌نگاران در مراکز خبری بزرگ بسیار شایع شده است و بخصوص این بررسی 16 ماهه نشان می‌دهد روزنامه‌نگاران بیش از هر زمان دیگر امنیت شغلی خود را از دست داده‌اند. بین سال‌های 2014 تا 2017 میلادی تعداد افرادی که در تحریریه روزنامه‌ها مشغول به فعالیت‌ بودند کاهش 15 درصدی را تجربه کردند و البته خبرگزاری‌های آنلاین موفق شدند در مقیاس کمتر اخراج کارمندان بخش تحریریه را تجربه کنند.


دستمزد ماهانه روزنامه‌نگاری

بررسی جدید مشخص کرد در بخش تحریریه روزنامه‌ها دو برابر بیشتر از دیگر سازمان‌ها و بخش‌های کاری افراد فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند. با این وجود، این افراد کمترین میزان حقوق را نسبت به دیگر صنایع دریافت می‌کنند و میانگین دستمزد آنها چندان قابل ملاحظه نیست.


مرکز «پیو ریسرچ» در گزارش جدید خود توضیح داد 79 درصد افراد شاغل در تحریریه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری از جمله خبرنگاران، سردبیران، ویراستاران، عکاسان و فیلمبرداران دست کم یک مدرک دانشگاهی مرتبط با شغل خود را در اختیار دارند. در مقابل، در بین افرادی که در دیگر صنایع و مشاغل مشغول به فعالیت هستند این رقم 36 درصد گزارش شده است.در بخش پرداخت حقوق هم تفاوت‌هایی در این زمینه وجود داشته است.

 

به‌عنوان مثال آن دسته از روزنامه‌نگارانی که تحصیلات دانشگاهی دارند دستمزد بالاتری نسبت به دیگر همکاران خود دریافت می‌کنند و البته میانگین درآمد آنها نسبت به افراد شاغل در دیگر صنایع که تحصیلات آکادمیک دارند پایین‌تر محاسبه می‌شود. بر اساس بررسی جدید مشخص شد میانگین درآمد سالانه شاغلان در تحریریه‌های امریکا که از سواد دانشگاهی برخوردار هستند 51 هزار دلار است و در مقابل، آن دسته از افرادی که با مدرک دانشگاهی در دیگر مشاغل مشغول به کار هستند میانگین درآمد سالانه 59 هزار دلاری را از آن خود کرده‌اند.


یکی از دلایلی که باعث شده است میانگین درآمد روزنامه‌نگاران نسبت به دیگر مشاغل پایین‌تر باشد این است که تحصیلات آنها در رشته‌های انسانی بوده است و کارمندان با این تخصص‌ها معمولاً درآمد کمتری دارند. بر اساس مطالعه جدید مشخص شد 77 درصد روزنامه‌نگارانی که سواد آکادمیک دارند در یکی از رشته‌های انسانی تحصیل کرده‌اند و این رقم نسبت به افرادی که با مدرک رشته‌های انسانی در دیگر مشاغل مشغول به کار هستند سه برابر بیشتر است.

 

همچنین مشخص شده است از هر 10 کارمند تحریریه روزنامه که مدرک دانشگاهی دارد سه نفر به‌صورت تخصصی در زمینه روزنامه‌نگاری تحصیل کرده‌اند. از دیگر رشته‌های مرسوم که در این فضا مشغول به کار هستند می‌توان به 13 درصد افراد با مدرک روابط عمومی، 11درصد با مدرک زبان و ادبیات و 7 درصد با سواد رسانه‌های جمعی اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت روزنامه‌نگاران نه تنها امنیت شغلی کمتری نسبت به دیگر مشاغل دارند، بلکه میانگین دستمزد آنها هم پایین است و این مسأله از بزرگترین نگرانی‌ها برای آنها محسوب می‌شود./ ایران





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد