درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 05:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟
  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند
  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3544صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 12 خرداد 1392 - 18:58
لینک سردبیری چیست؟ چه اهمیتی دارد؟
در نگارش هر متنی یکی از بایسته های متن رسایی و گویایی آن است. چنانچه متن نتواند به تمام سوالات خواننده پاسخ دهد، اصطلاحا به آن متن ناقص می گویند.
  

شارا، عادل میرشاهی، کارشناس سئو و روابط عمومی- در نگارش هر متنی اعم از یادداشت، خبر، گزارش و مصاحبه، یکی از بایسته های متن رسایی و گویای آن است. چنانچه متن نتواند به تمام سوالات خواننده پاسخ دهد، اصطلاحا به آن متن ناقص می گویند.
 با توسعه فضای مجازی متون تحت وب دارای ویژگی های خاصی شده اند و نگارش آنها نیز از اسلوب خاصی تبعیت می کند. چرا که در فضای وب نوشته به مراتب سریعتر منتشر می شوند و همین سرعت انتشار سبب می شود که دیالوگ در فضای وب به سرعت شکل گرفته و رشد کند.
 لذا متونی که در وب نگاشته می شوند دارای خاصیت به روز بودن و مبتنی بودن بر متون دیگری هستند که در زمان نگارش برای وب در سایت های دیگر منتشر شده اند. در این شرایط اکثر متون به نوعی به متون دیگر وابسته اند. این وابستگی در بیشتر اوقات متون تحت وب را لازم و ملزوم همدیگر می کند. بدین معنی که بدون متن پیشین نمی توان از جزئیات و یا بافتی که متن در آن نوشته می شود آگاه شد.
 از همین جهت است که سردبیران نشریات آنلاین که محتواهایی این چنین تولید می کنند، پس از پایان نگارش متن در مورد واژه ها و عباراتی که احساس می کنند می توان با ارجاع خواننده به صفحه ای در همان سایت (لینک داخلی) یا صفحه ای در تانمای دیگر (لینک خارجی) اطلاعات جامع تری در اختیار او قرار داد، آن قسمت متن را انتخاب و با انتخاب گزینه هایپر لینک، به صفحه مورد نظر لینک می دهند. به این لینک، اصطلاحا «لینک سردبیری» گفته می شود.
 بنابراین «لینک سردبیری» عبارت است از: « هایپر لینکی که سردبیر نشریه آنلاین در میان خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه و ... برای اقناع مخاطبش به صفحه ای درون سایت (لینک داخلی) یا خارج از سایت (لینک خارجی) می دهد.»
 پس از ورود پنگوئن و پاندا و تغییرات نرم در الگوریتم گوگل «لینک سردبیری» از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. این لینک علاوه بر اینکه به اقناع خواننده متن برای دریافت محتوای بیشتر کمک می کند، در بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) نیز موثر است.
 این بدین معناست که به تدریج علاوه بر ساخت لینک، محتوای با کیفیت، به روز رسانی مرتب و ...، سایت هایی که از لینک های داخلی و خارجی بیشتری استفاده کرده اند، در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه بالاتری نشان داده می شوند.
 «لینک سردبیری» برای یک صفحه ویژگی خاصی را می آورد که موتور جستجوی گوگل به آن بسیار علاقه مند است. این ویژگی سرگرم کردن بازدیدکننده در صفحه سایت است. بدین ترتیب که وقتی بازدید کننده از طریق موتور جستجو وارد سایت شما می شود از طریق لینک های متعدد به صفحات گوناگون مراجعه کند و مجبور نباشد پس از مطالعه صفحه شما دوباره به موتور جستجو بازگردد.
 نمونه بسیار عالی از «لینک های سردبیری» را می توان در سایت ویکیپدیا مشاهده کرد. همانطور که می دانید در اغلب جستجو ها صفحه ویکیپدیا در ابتدا نشان داده می شود و یکی از دلایل این امر، وجود لینک های متعدد داخلی و خارجی است سایت است.
 نکته بسیار مهمی که در «لینک سردبیری» وجود دارد، تاثیر مثبت و منفی «لینک سردبیری» به صفحات خارجی در رتبه صفحه (Page Rank) است. در صورتی که به سایت هایی با پیج رنک کمتر از سایت خودتان لینک سردبیری می دهید بایستی از تگی به نام استفاده کنید. برای آگاهی از نحوه استفاده و تاثیر این تگ، مطالب مرا در شارا دنبال کنید.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
دکتر عظیمی
| 1392/3/16 - 19:01 |     0     0     |
با تشکر از توضیحات مفید نگارنده که به صورت گویا و مختصر ارائه شده


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  میدیاکراسی: بررسی ابعاد مختلف: بررسی ابعاد مختلف


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه


  من ویژگی جدید بینایی چت‌جی‌پی‌تی را با 7 فرمان آزمایش کردم - نتیجه شگفت‌انگیز است!


  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  از شمار دو چشم یک تن کم


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد