درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 06:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35395صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 8 آبان 1397 - 16:52
مشخصات آدم های خوش شانس
بحث شانس، تقدیر و سرنوشت چنان به هم گره خورده اند که افراد تلاش زیادی نمی کنند که آنها را تفکیک کنند. ما بر اساس تجربه می دانیم که اگر تلاش بیشتر کنیم بر شانس موفقیت مان و خوش شانس بودن مان می افزائیم. در کنار این واقعیت، در ضمن می دانیم که اتفاقات جهان بی سر و سامان تر و عظیم تراز تلاش های شخصی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحث شانس، تقدیر و سرنوشت چنان به هم گره خورده اند که افراد تلاش زیادی نمی کنند که آنها را تفکیک کنند. ما بر اساس تجربه می دانیم که اگر تلاش بیشتر کنیم بر شانس موفقیت مان و خوش شانس بودن مان می افزائیم. در کنار این واقعیت، در ضمن می دانیم که اتفاقات جهان بی سر و سامان تر و عظیم تراز تلاش های شخصی هستند.

بارها پیش آمده است که کاملا آماده بودیم تا از یک فرصت استفاده کنیم ولی یک تصادف و لغزش بیرون از کنترل ما، همه چیز را در هم ریخت و دقیقا برعکس این اتفاق را هم شاهد بودیم.

پس واقعا چطور می شود بعضی از ما خودشان را خوش شانس می یابند و بعضی ها بدشانس؟ ما انسانها مدام مشغول داستان پردازی نسبت به زندگی مان هستیم. بخش های اصلی داستان زندگی را از روی خاطراتی که داشتیم می سازیم. ما مدام در حال تشویق خود هستیم و حل مشکلات و پیروزی بر رقبا، زودتر از هر چیز به یادمان می آید.

آدم های خوش شانس یا بدشانس یا آنها که به هیچکدام از این دو حالت بها نمی دهند در عمل و واقعیت بیرون از ما، فرقی با هم ندارند. ولی مقدمتا می شود ادعا کرد که خود را خوش شانس دیدن، بر روی زندگی مان تاثیر دارد. احساس مثبتی از زندگی و اتفاقات قبل یا مسائلی که با آن روبرو می شویم ایجاد می کند.

فرد خوش شانس به خاطر شیوه نگاهش به دنیا، فرصت و شانس بیشتری برای خودش دست و پا می کند. کمتر مایوس می شود. پشتکارش گسترده تر و مداوم تر است چون به سرانجام خوشبینانه تری چشم دوخته است. حتی ریسک بیشتری را تقبل می کند.

 

با همه اینها، تعریف یک اتفاق به نسبت منافع هر فرد می تواند مسیر متفاوتی از بد یا خوب را تهیه کند. دو نفر قرار است برای گرفتن یک شغل خوب در یک مصاحبه شغلی شرکت کنند. هر دو هم کاندید خوبی هستند. هزاران عامل در این بین وجود دارد که یکی شغل را بگیرد و دیگری نگیرد. هر عامل ممکن می تواند برای یکی از آنها نشانه خودشانسی باشد و برای دیگری علامتی برای بدشانس بودن باشد … اگر من دو اتوبوس را پشت سر هم از دست نمی دادم و عصبی و هیجانزده نبودم، اگر دو نفر از مصاحبه کننده ها از موی بلند من یا لباس رنگی و براقم بدشان نمی آمد و …

افراد خوش شانس، رفتار و حالات مثبت تری دارند. اجتماعی ترند. روابط شان گسترده تر است. منابع بیشتری برای برآوردن نیازها و حل مشکلات دارند. همه این عناصر، به خودی خود شانس فرد را بیشتر می کند. مثل اینکه امکان بیشتری برای ماندن بر روی میز قمار دارد یا تعداد بیشتری بلیط بخت ازمایی می خرد.

برای آدم خوش شانس، یک کلید ساده و اصلی برای رویارویی با سردرگمی جهانی که هیچ چیزش معلوم نیست دارد. او در این بلبشو و آشوب همیشگی، فرصت اقبالش را شاید فقط کمی بیشتر می سازد. او فقط خودش را را آماده شانس نمی سازد. او در ضمن در هر فرصتی سعی می کند به تعداد و مقدار شانسش بیافزاید.

اصل و اساس زندگی و دنیا بر این قرار است که مدام همه چیز به یکباره و بدون پیش بینی اتفاق می افتد. این ما هستیم که به نتیجه اتفاقات از دید منفعت خودمان می نگریم. تعبیر هر کدام ما از خوش شانس یا بدشانس بودن، فرصت های کوچکی است که نقش خودمان را در برابر این دنیای بی درو پیکر ایفا می کند. خوش شانس ها به هر حال درون این بازی بدون قاتون، با تمام وجود شرکت می کنند و سعی می کنند ذره ایی از ان را به نفع خود در آورند.

 

منبع: http://nautil.us/blog/are-you-downplaying-lucks-role-in-your-life

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد