درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 09:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3504صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 10 خرداد 1392 - 20:07
سئو پی آر چیست؟
نویسنده: میشل گودال - سئو پی آر (SEO PR) به استفاده از استراتژی های دیالوگ محورِ اصیل و اخلاقی روابط عمومی برای بهبود رتبه واقعی برند در موتورهای جستجو اطلاق می شود.
  

شارا، مترجم: عادل میرشاهی- بیایید با آن روبرو شویم، تعریف «روابط عمومی آنلاین» بسیار دشوار است، بنابراین شما را با مفهوم سئو پی آر (SEO PR) آشنا می کنم. اما باید در نظر داشت که این مفهوم بسیار تخصصی است و در عین حال بسیاری از کسب و کارها این روزها آن را به خدمات شان افزوده اند. بنابراین سوال ما این است: سئو پی آر (SEO PR) واقعا چیست و چه اهمیتی دارد؟
بگذارید سخن را با عطف به برخی تعاریفی که توسط گوگل ارائه شده آغاز کنیم. در زمان نگارش این مقاله در میان نتایج جستجوی «SEO PR» بالاترین رتبه متعلق به وبسایت SEO-PR.com بود. این سایت متعلق به «گریگ جاربوز» صاحب آژانس تخصصی بازاریابی آنلاین در ایالات متحده است که توانسته است ظاهرا بهینه سازی موفقی انجام داده و لینک های فراوانی را از موتورهای جستجو گر به سمت خودش سرازیر کند.
دومین نکته از یک مقاله هفتگی فناوری است که به سال ۲۰۰۶ میلادی باز می گردد. اگر بخواهم آن را آزادانه نقل کنم در آن مقاله در تعریف سئو پی آر (SEO PR) آمده بود: «مواد آنلاین ارتباطی که سایت های خبری برای کمک به مشاهده شدن در موتورهای جستجو و دریافت ترافیک مرتبط به وبسایت های شان از آن استفاده می کنند.»
برای بسیاری، چیزهای زیادی از سال 2006 تاکنون تغییر نکرده است. در سال 2009 فروشندگان به سادگی گزارش های خبری آژانس های روابط عمومی شان را بازنشر می دهند. آنها دوباره آن ها را به موتورهای جستجو تحویل می دهند با این امید که با ارسال آن گزارش ها برای مراکز رسانه ای و نشر عمومی وضعیت شان در قبال مشتریان بهبود یابد.
اما کار آنها یک استراتژی طولانی مدت روابط عمومی آنلاین نیست و در عین حال این تنها راه برای بهبود رتبه جستجو و مشاهده شدن در گوگل نیست. فرصت های جدیدتری نیز وجود دارند که می توانید آنها را در نظر داشته باشید.
این فرصت ها عبارتند از بهینه سازی برای رسانه های اجتماعی، جستجوی جهانی و همچنین دیدگاهی چند مجرایی به روابط عمومی و سئو (SEO). آنجا جایی است که اکثر فرصت های منحصر به فرد روابط عمومی و سئو (SEO) طی سه سال گذشته توسعه یافته و آنجا جایی است که ما اکنون در آنجا ایستاده ایم. کسب و کارهای هوشمند با استقبال از این فرصت ها موقعیت می گیرند.
در اینجا بایستی تعریفی از سئو پی آر (SEO PR) ارائه کنم:
«سئو پی آر (SEO PR) به استفاده از استراتژی های دیالوگ محورِ اصیل و اخلاقی روابط عمومی برای بهبود رتبه واقعی برند در موتورهای جستجو اطلاق می شود.»
به عنوان یک متخصص ارتباطات و آژانس روابط عمومی شما بایستی مهارت هایی برای بیشتر مشاهده شدن در جستجوی مشتریان تان داشته باشید. همچنان که بایستی بتوانید ارزیابی صحیحی از میزان بازگشت سرمایه از طریق فعالیت های بخش تان ارائه دهید. مشتریان عاقل جدا بر میزان نمایش شما در گوگل و ترافیک مرتبطی که ناشی از رتبه بالای سایت شماست  ارزش می نهند. حتی اکثر مشتریان وفادارتان ممکن است شما را به دلیل عدم رشد در این عرصه ترک کنند.
از جهت دیگر ماجرا، متخصصان جستجویی هستند که از مهارت های روابط عمومی بی بهره اند و به طور بالقوه شهرت مشتریان آنلاین شان را از طریق کارهای شک برانگیز و فنون ناشایانه دریافت لینک تخریب می کنند.
عبارت «گوگل موتور مدیریت شهرت است» هرگز صحت ندارد و مخاطرات آن می تواند زیاد باشد. اینجا فرصت های بسیار زیادی برای متخصصین روابط عمومی برای اصلاح برخی قلمروهای آژانس های سئو (SEO) وجود دارد.
بنابراین آیا شما به جستجوی بیشتر روابط میان سئو (SEO) و روابط عمومی (PR) نیاز دارید؟ برای درک این موضوع باید این سوال را از خودتان بپرسید و اگر نیاز دارید به سوالات زیر پاسخ دهید:
·چگونه می توانم مطمئن شوم که استراتژی، مواد و اجرای روابط عمومی من تا آن اندازه بهینه سازی شده اند که می توانند تاثیر مثبتی بر جایگاه مشتریان من در موتورهای جستجو داشته باشد؟
·چگونه می توانم کانال های رسانه های آنلاین و پخش رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها  را شناسایی و برای تماس اولویت گذاری کنم؟
·چگونه باید محتوای روابط عمومی ام را داخل و خارج از سایت بهینه سازی کنم؟
·چگونه باید موفقیت سئو پی آر (SEO PR) را محک زده و ارزیابی کنم؟
تمام این موارد موضوعاتی در زمینه تخصصی سئو پی آر (SEO PR) هستند که یک روابط عمومی هوشمند که می خواهد برای سال های آینده در فضای مجازی فعالیت کند، بایستی شناختی عمیق از این مسائل داشته باشد.


منبع:
http://econsultancy.com/ir/blog/3277-seo-pr-what-is-it-and-why-should-you-care

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  از شمار دو چشم یک تن کم


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد