درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35032صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 7 مهر 1397 - 21:49
خلاء سواد رسانه‌ای فعالان رسانه
یک پژوهشگر ارتباطی و تصویری پیشنهاد داد که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به عنوان یکی از متولیان، به بحث سوادهای مرتبط با رسانه‌ها ورود کند و موجبات افزایش سواد رسانه‌ای فعالان حوزه رسانه را فراهم کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک پژوهشگر ارتباطی و تصویری پیشنهاد داد که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به عنوان یکی از متولیان، به بحث سوادهای مرتبط با رسانه‌ها ورود کند و موجبات افزایش سواد رسانه‌ای فعالان حوزه رسانه را فراهم کند.
 
 به گزارش ایسنا، مریم سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر سوادهای مرتبط با حوزه رسانه را می‌توان شامل سواد رسانه‌ای، سواد داده‌ای، سواد بصری، سواد عددی، سواد آماری، سواد اطلاعاتی، سواد خبری، سواد تبلیغاتی، سواد تکنولوژیکی، رایانه ای، دیجیتالی، سواد ارتباطی، سواد نقد و سواد هنری دانست، گفت: باید موجبات افزایش این سوادها در خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه فراهم شود.
 
 این عضو شورای سیاستگذاری و تألیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش گفت: ورود دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه (به عنوان یکی از متولیان) به حوزه سوادهای مرتبط با رسانه می‌تواند خلاء آموزش‌های لازم سواد رسانه‌ای به فعالان حوزه رسانه را پوشش دهد.
 
 وی تاکید کرد، در دنیای امروز با وجود انواع اخبار و اطلاعات گمراه‌کننده و جعلی و روش‌های مختلف پوشش خبری و رقابت‌های منفی موجود و ... و نیز پیوند رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی و جریان اصلی و گردش سریع و متقابل اخبار و اطلاعات در آنها، فعالیت حرفه‌ای در حوزه های خبری و رسانه‌ای بدون داشتن انواع سواد عملاً غیرممکن است.
 
 سلیمی گفت: هر میزان که سوادهای مرتبط با رسانه در خبرنگاران و ... بالاتر رود، رسانه‌ها از انواع آسیب‌ها و هجمه‌های خبری و اطلاعاتی بیشتر در امان خواهند بود.
 
 وی افزود: در کنار برگزاری دوره‌های آزاد و نیز ویژه دریافت‌کنندگان کارت خبرنگاری، اخذکنندگان مجوزهای مطبوعاتی و ...، دادن امتیاز در رتبه‌بندی رسانه‌ها به سوادهای مرتبط با رسانه‌ها می‌تواند گرایش به افزایش این سوادها را در رسانه‌ها افزایش دهد.
 
 این دکترای علوم ارتباطات گفت: لازم است تا وزارت ارشاد به خصوص دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ضمن برگزاری دوره سوادهای مرتبط با حوزه رسانه اعم از سواد رسانه‌ای، سواد داده‌ای، سواد بصری، سواد عددی، سواد آماری، سواد اطلاعاتی، سواد خبری، سواد تبلیغاتی، سواد تکنولوژیکی، رایانه‌ای، دیجیتالی، سواد ارتباطی، سواد نقد و سواد هنری، به تهیه پکی از این کتاب‌ها ویژه رسانه‌ها اقدام کند و آن را ولو به صورت الکترونیکی در دسترس همگان قرار دهد.
 
 وی با تأکید بر لزوم تدوین منشورهایی از سوی رسانه‌ها برای استفاده خبرنگاران برای حضور رسمی در رسانه های اجتماعی گفت: علاوه بر افزایش انواع سوادها در خبرنگاران و ...، باید چارچوب‌هایی نیز برای فعالیت‌های آنها در فضای مجازی تعیین و مشخص شود.
 
 سلیمی همچنین بر لزوم تهیه اینفوگرافیک‌ها و روش‌های مختلف اطلاع رسانی برای ارائه اطلاعات در خصوص قوانین حضور در رسانه ها تأکید کرد.
 
 وی گفت: ایجاد بخشی در سایت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به نام سوادها و ارائه اطلاعات در هر بخش و یاری انجمن‌های سواد رسانه ای در تأمین محتوا، می تواند مفید و ثمربخش در این حیطه باشد.
 
 این مدرس سوادهای رسانه‌ای، داده‌ای و بصری افزود: سواد رسانه‌ای در حال حاضر در سطح مدارس آموزش داده می‌شود؛ در حالی که باید طی یک برنامه‌ریزی آموزشی از پیش دبستانی و حتی پیش از آن تا آموزش عالی و پس از آن، به یاری خانواده ها، مدارس، آموزش عالی، رسانه ها از جمله صدا و سیما و ... زمینه آموزش‌های لازم در این خصوص را فراهم کرد.
 
 سلیمی افزود: با توجه به ورود کودکان از همان سنین کودکی و پیش از ورود به حتی پیش دبستانی به حوزه رسانه (از تماشای تلویزیون، انجام بازیهای رایانه ای و تبلیتی تا دسترسی به تلفن همراه و...)، دادن برخی آموزش‌ها در این مرحله به والدین بسیار ضروری است.
 
 این مدرس دانشگاه‌های سوره و آزاد تأکید کرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سواد رسانه‌ای به صورت منسجم یک ضرورت بوده و ضمن یاری حوزه‌های علمیه، وزارت ارشاد، آموزش عالی و آموزش پرورش در این روند، در اجرا نیز انواع رسانه‌ها، رهبران فکری، ان جی او ها، متخصصان و آموزش‌دهندگان و ... می توانند یاریگر در این مسیر باشند.
 
 وی پایگاه‌های مشاوره‌ای، تالارهای گفت وگو و ... را تسهیل‌کنندگان اجرا این برنامه‌ها و سیاست‌ها برشمرد.
 
 
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد