درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:16   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34786صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 6 شهریور 1400 - 07:58
نوشتن نطق یا سخنرانی
پس از نگارش، متن سخنرانی را بلند بخوانید تا انسجام و فصاحت آن حفظ شود. سخنرانی یک مقاله نیست. اگر بد فهمیده شود نمی توان آن را قرائت کرد. سوال و جواب های عمومی را بنویسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اعم از این که در کار تهیه متن سخنرانی برای خود و یا برای فرد دیگر هستید، لازم است نکات زیر را که در این مورد به شما یاری می رساند مد نظر قرار دهید:


- مخاطبین را شناسایی کرده و درباره مسایل آن ها تحقیق کنید.


- منظور از تشکیل گردهمایی را کشف کرده و به آن پای بند شوید.


- ببینید که آیا موضوعات دیگری در کار خواهد بود. ببینید که اصلا درباره چه موضوعی هستند.


- پیام واحد مورد نظر خودتان را یعنی آن پیام را که مخاطب از گفته های شما می خواهد بدست بیاورد، تعیین کنید.


- موضوعی را که می توانید برای رساندن پیام های خود به کار ببرید انتخاب کنید. این ممکن است یک عبارت یا یک کلمه که چند بار به کار می برید باشد و یا مقوله ای مثل مسوولیت یا مدیریت شخصی باشد. موضوع یا تم واحده بایستی در پشتیبانی از پیام اصلی در سخن جهت بگیرد.


- با استفاده از نقل قول ها، آمارها، حکایت ها، لطیفه ها، حقایق کمتر شناخته شده، عقاید کارشناسی، خلاقیت های وسیع و مثال ها به سخنرانی خود رنگ و بو بدهید. مواظب باشید که لطیفه ها سبک نباشند. آن را به اجبار به کسی تحمیل نکنید.


- از وسایل دیداری یا بصری مثل پاورپوینت استفاده کنید.


- مختصر صحبت کنید. بررسی ها نشان می دهد که مخاطبین امروز دارای یک حیطه توجه 1000 ثانیه ای هستند و آن کمی بیشتر از 16 دقیقه است.


- به زبان محاوره ای بنویسید. سخنرانی یا گفتار یک بحث عمومی است نه یک سند قانونی.


- پس از نگارش، متن سخنرانی را بلند بخوانید تا انسجام و فصاحت آن حفظ شود. سخنرانی یک مقاله نیست. اگر بد فهمیده شود نمی توان آن را قرائت کرد. سوال و جواب های عمومی را بنویسید.


- به مخاطب چیزی بدهید که درباره آن بیاندیشد و عمل کند.


منبع: روابط عمومی انجمن پزشکان واشنگتن

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد