درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34646صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 مرداد 1397 - 00:38
"۱۶۲" سامانه‌ای که روابط عمومی صداوسیما به آن می‌بالد!!!؟؟؟
مجتبی برزگر - ۱۶۲ همان سامانه‌ای است که روابط عمومی و سازمان افکار سنجی صداوسیما به آن می‌بالند و بارها گفته‌اند مخاطب ما از این طریق همه صحبت‌ها و نظراتش به سمع و نظر همه مدیران و عوامل مربوطه می‌رسد اما...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مشکلاتی که امروز عده‌ای از مردم را درگیر خودش کرده پیگیری مشکلات و معضلات و ارائه پیشنهادات و انتقادات به سازمان‌ها و نهادهاست. برای این اتفاق حتماً بایستی به یک سامانه‌ای مراجعه کرد و آنجا اپراتورهایی پیش‌بینی شده‌اند تا برای حل مشکلات و معضلات شهروندان، راهکار ارائه دهند و پیشنهادات و انتقادات را هم به مسئولان و عوامل مدنظر مخاطب منتقل کنند. اما بارها و بارها گزارش‌هایی نوشتیم و خواندیم که این سامانه‌ها یا به موقع پاسخگو نیستند و یا ضمانتی برای انتقال گلایه‌ها و ارائه پیشنهادها و راهکارها وجود ندارد. حتی گاهی اوقات مخاطبین دلسرد می‌شوند نظرات و انتقادات خودشان را به سمع و نظر نهادها برسانند و یا برای حل مشکلات‌شان مجبورند حضوراً به آن نهاد مربوطه مراجعه کنند که هم در این شرایط مدرنیته و مملوء از تکنولوژی کار اصولی و منطقی نیست و هم این فرد یا افراد مذکور از کارهای روزمره‌شان باز می‌مانند.
 
 در این بین، سازمان صداوسیما هم سال‌های اخیر به عملکرد نظرسنجی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی خودش می‌بالد و مدعی پاسخگویی مناسب و بدون معطلی مخاطبین هم هست. حتی برخی اوقات گروه‌ها و برنامه‌سازانی را هم به دفتر 162 رسانه ملی می‌برد تا مستقیماً با بینندگان و بدون واسطه گفتگو کنند که البته کار خوب و درخور شأن ملت ایران است. اما نکته‌ای که وجود دارد و بسیاری از مخاطبین هم در نظرات و کامنت‌ها و هم در فضای مجازی بارها به آن اشاره کرده‌اند و تحت عنوان گلایه داشته‌اند و یا از طرف دیگر کارشناسان رسانه و منتقدین تلویزیون عمدتاً بر روی آن نقد نوشته‌اند و تحلیل‌های متفاوتی ارائه داده‌اند بحث نظرسنجی‌های غیراصولی رسانه ملی است. چرا که یکی از راه‌های نظرسنجی تلویزیون که خیلی هم سازمان افکارسنجی صداوسیما به آن تکیه دارد همین سامانه 162 است که بسیاری از مخاطبین در پیام‌هایشان می‌گفتند دقایق زیادی معطل می‌شوند تا به اپراتور وصل بشوند و تلفن به یک باره قطع می‌شود و یا آنقدر دیر وصل می‌شود که مجالی برای گفتگو و نقد نیست. نکته مهم دیگر اپراتورها هم یا کم شده‌اند و یا حوصله و سعه صدر مناسبی برای پاسخگویی ندارند.
 
 162 همان سامانه‌ای است که روابط عمومی و سازمان افکار سنجی صداوسیما به آن می‌بالند و بارها گفته‌اند مخاطب ما از این طریق همه صحبت‌ها و نظراتش به سمع و نظر همه مدیران و عوامل مربوطه می‌رسد اما چطور زمانی که مخاطب آنقدر معطل می‌شود یا پاسخگویی مناسبی از سوی اپراتورهای این سامانه انجام نمی‌شود چنین نقل و انتقال درست و مثمرثمری اتفاق می‌افتد. البته خودمان هم دست به کار شدیم و چندین بار تماس گرفتیم که مخاطب ما هم باید نظر بدهد و انتقاد کند برای بهبودی و ارتقاء کیفیت کارهای تلویزیون، هم نسبت به اعتلای رسانه ملی دغدغه داشته باشد و هم در شرایط اقتصادی بحرانی امروز که اکثریت مردم در تنگنا قرار دارند هزینه‌های گزافی را برای تلفن پرداخت کند به بهای عدم تمهید مناسب مسئولین مربوطه در پاسخگویی این سامانه‌ها که برخی اوقات هم بعد از دقایقی قطع می‌شوند که خود اپراتورها این مشکلات را فنی و علت آن را تعدد تماس‌ها می‌دانند. که باور ما رسانه‌ای‌ها این است که این نوع بهانه‌جویی‌ها با وجود تکنولوژی و مدرنیته رسانه‌ امروز یک شوخی بیش نیست و مدیران مربوطه در صداوسیما باید پاسخگوی این عدم ظرفیت‌سازی‌ها و سازماندهی‌های مناسب در عرصه بهره‌مندی از افکار عمومی باشد.
 
 به گزارش تسنیم، حالا این سوال پیش می‌آید که آیا رسانه ملی همچون برخی از نهادهای دیگر می‌‌خواهد یک سامانه نمادین داشته باشد و فقط صرف زیرنویس در کنار آدرس‌های پیام‌رسان‌ها و پست‌های الکترونیکی قرار دهد و یا به عنوان یک محرک رسانه‌ای از آن بهره ببرد؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد