درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:44   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34646صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 مرداد 1397 - 01:14
"۱۶۲" سامانه‌ای که روابط عمومی صداوسیما به آن می‌بالد!!!؟؟؟
مجتبی برزگر - ۱۶۲ همان سامانه‌ای است که روابط عمومی و سازمان افکار سنجی صداوسیما به آن می‌بالند و بارها گفته‌اند مخاطب ما از این طریق همه صحبت‌ها و نظراتش به سمع و نظر همه مدیران و عوامل مربوطه می‌رسد اما...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مشکلاتی که امروز عده‌ای از مردم را درگیر خودش کرده پیگیری مشکلات و معضلات و ارائه پیشنهادات و انتقادات به سازمان‌ها و نهادهاست. برای این اتفاق حتماً بایستی به یک سامانه‌ای مراجعه کرد و آنجا اپراتورهایی پیش‌بینی شده‌اند تا برای حل مشکلات و معضلات شهروندان، راهکار ارائه دهند و پیشنهادات و انتقادات را هم به مسئولان و عوامل مدنظر مخاطب منتقل کنند. اما بارها و بارها گزارش‌هایی نوشتیم و خواندیم که این سامانه‌ها یا به موقع پاسخگو نیستند و یا ضمانتی برای انتقال گلایه‌ها و ارائه پیشنهادها و راهکارها وجود ندارد. حتی گاهی اوقات مخاطبین دلسرد می‌شوند نظرات و انتقادات خودشان را به سمع و نظر نهادها برسانند و یا برای حل مشکلات‌شان مجبورند حضوراً به آن نهاد مربوطه مراجعه کنند که هم در این شرایط مدرنیته و مملوء از تکنولوژی کار اصولی و منطقی نیست و هم این فرد یا افراد مذکور از کارهای روزمره‌شان باز می‌مانند.
 
 در این بین، سازمان صداوسیما هم سال‌های اخیر به عملکرد نظرسنجی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی خودش می‌بالد و مدعی پاسخگویی مناسب و بدون معطلی مخاطبین هم هست. حتی برخی اوقات گروه‌ها و برنامه‌سازانی را هم به دفتر 162 رسانه ملی می‌برد تا مستقیماً با بینندگان و بدون واسطه گفتگو کنند که البته کار خوب و درخور شأن ملت ایران است. اما نکته‌ای که وجود دارد و بسیاری از مخاطبین هم در نظرات و کامنت‌ها و هم در فضای مجازی بارها به آن اشاره کرده‌اند و تحت عنوان گلایه داشته‌اند و یا از طرف دیگر کارشناسان رسانه و منتقدین تلویزیون عمدتاً بر روی آن نقد نوشته‌اند و تحلیل‌های متفاوتی ارائه داده‌اند بحث نظرسنجی‌های غیراصولی رسانه ملی است. چرا که یکی از راه‌های نظرسنجی تلویزیون که خیلی هم سازمان افکارسنجی صداوسیما به آن تکیه دارد همین سامانه 162 است که بسیاری از مخاطبین در پیام‌هایشان می‌گفتند دقایق زیادی معطل می‌شوند تا به اپراتور وصل بشوند و تلفن به یک باره قطع می‌شود و یا آنقدر دیر وصل می‌شود که مجالی برای گفتگو و نقد نیست. نکته مهم دیگر اپراتورها هم یا کم شده‌اند و یا حوصله و سعه صدر مناسبی برای پاسخگویی ندارند.
 
 162 همان سامانه‌ای است که روابط عمومی و سازمان افکار سنجی صداوسیما به آن می‌بالند و بارها گفته‌اند مخاطب ما از این طریق همه صحبت‌ها و نظراتش به سمع و نظر همه مدیران و عوامل مربوطه می‌رسد اما چطور زمانی که مخاطب آنقدر معطل می‌شود یا پاسخگویی مناسبی از سوی اپراتورهای این سامانه انجام نمی‌شود چنین نقل و انتقال درست و مثمرثمری اتفاق می‌افتد. البته خودمان هم دست به کار شدیم و چندین بار تماس گرفتیم که مخاطب ما هم باید نظر بدهد و انتقاد کند برای بهبودی و ارتقاء کیفیت کارهای تلویزیون، هم نسبت به اعتلای رسانه ملی دغدغه داشته باشد و هم در شرایط اقتصادی بحرانی امروز که اکثریت مردم در تنگنا قرار دارند هزینه‌های گزافی را برای تلفن پرداخت کند به بهای عدم تمهید مناسب مسئولین مربوطه در پاسخگویی این سامانه‌ها که برخی اوقات هم بعد از دقایقی قطع می‌شوند که خود اپراتورها این مشکلات را فنی و علت آن را تعدد تماس‌ها می‌دانند. که باور ما رسانه‌ای‌ها این است که این نوع بهانه‌جویی‌ها با وجود تکنولوژی و مدرنیته رسانه‌ امروز یک شوخی بیش نیست و مدیران مربوطه در صداوسیما باید پاسخگوی این عدم ظرفیت‌سازی‌ها و سازماندهی‌های مناسب در عرصه بهره‌مندی از افکار عمومی باشد.
 
 به گزارش تسنیم، حالا این سوال پیش می‌آید که آیا رسانه ملی همچون برخی از نهادهای دیگر می‌‌خواهد یک سامانه نمادین داشته باشد و فقط صرف زیرنویس در کنار آدرس‌های پیام‌رسان‌ها و پست‌های الکترونیکی قرار دهد و یا به عنوان یک محرک رسانه‌ای از آن بهره ببرد؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد