درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:16   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34000صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 13 تیر 1397 - 09:09
دعوای بین روابط عمومی و واحد حقوقی
کارکنان بخش روابط عمومی باید کارکنان بخش حقوقی سازمان را از آخرین مسایل رسانه‌ای سازمان که نیاز به پاسخ سازمانی دارد مطلع سازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به علاوه، حوزة اصلی اختلاف در هر سازمانی، اختلاف میان قسمت‌‌های مختلف روابط عمومی و بخشهای حقوقی آن است. وکلا عموماً ترجیح می‌دهند که در موقعیت‌های مختلف کمتر صحبت کنند. در حالی که کارکنان روابط عمومی نقش خود را از طریق ارایه دریایی از اطلاعات و خبرها دربارة سازمان به عموم مردم ایفاء می‌کنند، و این جنگی است که هیچ وقت پایان نخواهد یافت. همزمان با آن دانستن این نکته ضروری است که همکاری کارکنان بخش روابط عمومی  وبخش حقوقی مهمترین مساله در موفقیت یک سازمان می‌باشد.

در زمنیة اطلاع رسانی دربارة دعاوی قضایی، مذاکرات کاری، داد و ستدهای اقتصادی و نام گذاری محصولات باید توجه زیادی مبذول داشت. قوانین و مقرارت متعددی وضع شده که می‌‌توانند به مابفهمانند که چه چیزهایی بایدگفته شود و چه چیزهایی بهتر است ناگفته باقی بماند.

دادگاه مقرر کرده که از آگهیهای خبری و تبلیغاتی یک سازمان نیز می‌توان در دادگاه قانونی استفاده کرد؛ و به این علت است که اغلب، آماده کردن یک خبر یا آگهی و ارایه آن به یک مشاور حقوقی امر بسیار مهمی است. آگهی باید تا حد ممکن، اطلاعات مورد نظر را بیان کرده و واضح و مختصر و کوتاه باشد. موضوع چنین آگهیهایی معمولاً برای متقاعد کردن عموم بر این نکته است که سازمان در عین حال که اصطلاحات حقوقی را رعایت می‌کند باید از خود در برابر دعاوی قضایی محافظت کند.

روابط شما با مشاور قانونی خیلی خوشایندتر و سازنده‌تر خواهد شد اگر شما همواره با پیشرفت‌های جدید در ارتباط باشید. بدین منظور باید پرونده‌ای از تیترهای روزنامه‌ها و مجلاتی که درباره پیشرفت‌های حقوقی و مسایل مربوط به روابط عمومی است داشته باشید. این پرونده‌ها می‌توانند شامل راه‌‍ حل‌های جدید قانونی، جرایم تهمت و افترا، دعاوی تخلف در مشخصه‌های تجاری، اسامی کالاها و رأی دادگاه‌ها دربارة تجاوز به حقوق شخصی افراد باشد. به طور مثال، وظیفه شما این است که بدانید راهنمایی‌های جدید دربارة تجارت « سبز» ( در فصل‌های بعد توضیح داده می‌شود) ارایه شده است.

برای این که از همکاری و احترام متقابل میان بخشهای روابط عمومی و حقوقی سازمان خود اطمینان حاصل کنید در ذیل به برخی از راه‌حل‌های سازنده در این باره اشاره می‌کنیم:
1 ـ هر قسمت باید معرفی نامة کتبی از وظایفی که بر عهده دارد، داشته باشد.
2 ـ مدیران هر قسمت باید در مقام، مساوی بوده و به رییس سازمان و یا معاون وی گزارش را تحویل دهند.
3 ـ هر دو بخش باید در کمیتة حل اختلاف شرکت حضور یابند.
4 ـ مشاور حقوقی باید کارکنان بخش روابط عمومی را از آخرین مشکلات حقوقی سازمان آگاه سازد.
5 ـ کارکنان بخش روابط عمومی باید کارکنان بخش حقوقی سازمان را از آخرین مسایل رسانه‌ای سازمان که نیاز به پاسخ سازمانی دارد مطلع سازند.
6 ـ این دو بخش باید با یکدیگر متحد باشند نه مخالف.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد