درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 19:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33981صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 15 شهریور 1397 - 05:51
روزنامه نگاری پهباد
اگر روزنامه نگاران، پهبادها را با هدف خوب به عنوان وسیله ای برای ارائه اطلاعات بهتر به کار بگیرند، پهبادها ممکن است یک ابزار نوآورانه برای جمع آوری اطلاعات باشند. کد اصول اخلاقی SPJ شامل محدودیت هایی است که می تواند برای پهبادها و بازی سازی اخبار اعمال شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تولید بالقوه اخبار یا آنچه "کالور" به عنوان "دقت و صحت" اشاره می کند، یک چالش اخلاقی دیگری است که توسط روزنامه نگاری پهباد مطرح می شود، مخصوصا زمانی که در سطح بین المللی انجام می شود. پهباد به عنوان سلاح آمریکا در جنگ با تروریسم انتخاب می شود. سال گذشته نیروی هوایی ایالات متحده خلبانان پهباد را بیشتر از خلبانان جنگنده آموزش دادند (Bumiller، 2012).
 

خبرنگاری پهباد در معرض خطر غرق شدن در تکنولوژی قرار گرفته و در مقابل آنها چیزی روی صفحه نمایش ظاهر می شود که فراموش می کنند که چرا آنها پهباد را در اولین مکان به پرواز در می آورند.
 

برای روزنامه نگاران پهباد، نام بازی، اخبار است و تنها راه برای حرکت به سطح بعدی ممکن است فراموش کردن همه بدبختی ها باشد. به همین ترتیب، روزنامه نگاری پهباد ممکن است رابطه مخاطبان با اخبار را ارتقا دهد.
 

با این حال، چالش های اخلاقی در اطراف تولید اخبار واقع شده است. پیگیری حقیقت روزنامه نگاری، مثل همه پرسش های خوب، نیاز به همگرایی سه عنصر دارد: شخصیت خوب، روش خوب و ارزیابی خوب. روزنامه نگاران نیاز به فضایل خاصی دارند. آنها باید از بهترین روشهای موجود استفاده کنند.
 

بدین معنی است که روزنامه نگاران مسئولیت اخلاقی بدون ساده سازی زیاد و بدون تعصب اخبار را به عهده دارند. اگر قرار دادن یک پهباد در منطقه ای از درگیری یا فاجعه، جهان را تحت خشونت سرد خود قرار دهد یا آن را پنهان کند، اگر زندگی مردم را با نمایش های (غیر)واقعی YouTube نشان دهد، استفاده از آن نمی تواند اخلاقی باشد.
 

با این حال، اگر روزنامه نگاران، پهبادها را با هدف خوب به عنوان وسیله ای برای ارائه اطلاعات بهتر به کار بگیرند، پهباد ها ممکن است یک ابزار نوآورانه برای جمع آوری اطلاعات باشند. کد اصول اخلاقی SPJ شامل محدودیت هایی است که می تواند برای پهبادها و بازی سازی اخبار اعمال شود.
 

این امر مستلزم آن است که روزنامه نگاران "به دنبال حقیقت و گزارش آن باشند"، از تحریف عمدی اطلاعات، اجتناب از تسریع و یا برجسته کردن "حوادث خارج از محدوده" خودداری کنند و شیوه های جمع آوری اطلاعات شان شفاف باشد (انجمن روزنامه نگاران حرفه ای، n.d.a). این شروع خوبی است.
 

بنابراین، کدهای اخلاقی رسانه های سنتی باید دوباره بازنگری شوند تا توانایی پهبادها برای تولید اخبار را در نظر بگیرند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد