درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:10   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33874صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 15:12
10قانون طلایی مدیریت بحران روابط عمومی
در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در اینجا 10 قانون طلایی وجود دارد که می تواند به شرکت و سازمان شما در کنترل بحران کمک نماید:

1. مسئولیت پذیر باشید


ابتدا سعی نکنید بحران روابط عمومی را پوشش دهید،این فقط آسیب را بدتر خواهد کرد. در عوض، با مسئولیت پذیری، واکنش سریع و پاسخ به بازخورد، وضعیت را مدیریت کنید. به جای بحث عمومی، نگرانیها و سوالات مردم را تشخیص داده و به پرسشها و گفتگوهای درست پاسخ دهید. برای کنترل وضعیت و ارسال پیام، یک بیانیه صادر و در رسانه های اصلی و اجتماعی منتشر کنید.
 

2. فعال، شفاف و پاسخگو باشید


در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.

 

3. رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرند


بدترین کاری که شرکتها می توانند انجام دهند این است که احتمال وقوع آتش سوزی در رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند. برای مقابله، تهیه یک طرح اطلاع رسانی مطلوب و خوب می تواند مفید باشد.


4. انسان باشید


در فرایند مدیریت بحران، مسائل و ارزشهای اخلاقی و انسانی نباید فراموش شود.

 

5. اول عذرخواهی کن، بعد اقدام کن


ذرخواهی کلید حرکت به جلوست. انجام این کار باعث می شود سوخت به آتش با تاخیر برسد و در نتیجه می توان در روایت تغییر ایجاد کرد.


6. آماده باشید


تیم اجتماعی خود را در هشدار بالا، برای نظارت در خط مقدم قرار دهید.


7. ابتدا به درک وضعیت بپردازید


همه جزئیات مربوط به ذینفعان کلیدی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که از شما سوال شد حتی اگر هنوز در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی این را بگویید. اگر صدایی در این مورد نداشته باشید، بلافاصله مردم شما را گناهکار و مقصر می کنند و فرضیه های خود را مطرح می کنند.

 

8. اول به تیم خود گوش کن


این بسیار آسان است که واکنشی داشته باشیم، به خصوص اگر نام تجاری و شهرت شرکت شما در معرض خطر باشد. تا زمانی که با تیم روابط عمومی خود دربارۀ بهترین رویکرد منطقی مشورت نکردید، نظر خود را ارسال نکنید.

 

9. توسعه فرهنگ برند سازمانی تان را تقویت کنید


برای جلوگیری از بحران، کارکنان خط مقدم خود را سرزنش نکنید، اما آنها مسئولیت فرهنگ نام تجاری سمی را نمی پذیرند. یک فرهنگ نام تجاری سازمانی که مشتریان را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، به احتمال زیاد کارکنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این امر می تواند توسعه فرهنگ برند سازمانی را بیش از پیش تقویت کند.


10. فن را خاموش کنید


اولین قاعده مدیریت بحران، خاموش کردن فن است. روی آتش بنزین نریزید.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد