درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 17:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33545صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 19:44
هنر روابط عمومی در هدایت سازمان از شعارگرائی به عملگرائی
افشین نوری مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان - باید علم و هنر روابط عمومی به کمک سازمانها بیاید و اینجاست که حوزه هایی مانند تبلیغات و بازاریابی باید فعالیت های خود را همسو با روابط عمومی پیش ببرند تا در خم کوچه شعار تبلیغاتی باقی نمانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- باید علم و هنر روابط عمومی به کمک سازمانها بیاید و اینجاست که حوزه هایی مانند تبلیغات و بازاریابی باید فعالیت های خود را همسو با روابط عمومی پیش ببرند تا در خم کوچه شعار تبلیغاتی باقی نمانند.

روابط عمومی ها را شاید بتوانیم نقطه تلاقی علم ، فرهنگ و هنر بدانیم. جاییکه هم دانش لازم دارد هم اخلاق و هنرمندی می خواهد تا موفقیت یک سازمان را شکل دهد.

جایگاه روابط عمومی و دیدگاه هر سازمان به حوزه روابط عمومی تا حد زیادی نشان دهنده دیدگاه آن سازمان به مشتریان ، خریداران ، تعامل کنندگان و در مجموع مخاطبان آن سازمان است. شاید گاهی سازمان ها با شعارهای جالب و دهان پرکن می خواهند به مشتریان خود بگویند که به آنها اهمیت می دهند اما مادامیکه این سازمانها یک روابط عمومی حرفه ای و توانمند نداشته باشند تا این شعارها را سازماندهی و مدیریت کند و به عمل نزدیک نماید هیچگاه از قالب یک شعار فراتر نمی روند و چه بسا به زودی مخاطبانشان هم به این نتیجه خواهند رسید که فلان سازمان فقط شعار می دهد و در عمل به مشتریان و مخاطبان خود توجهی ندارد.

اینجاست که باید علم و هنر روابط عمومی به کمک سازمانها بیاید و اینجاست که حوزه هایی مانند تبلیغات و بازاریابی باید فعالیت های خود را همسو با روابط عمومی پیش ببرند تا در خم کوچه شعار تبلیغاتی باقی نمانند.

از آغاز شکل گیری فعالیت های روابط عمومی در سازمان ها همواره به حجم این فعالیت ها افزوده شده و اهمیت آن بیشتر نمایان شده است تا جاییکه گاهی سازمانهایی که در فعالیت خود به بن بست رسیده اند با یک طرح حرفه ای خلاقانه روابط عمومی از این بن بست خارج شده و فعالیت را از سر گرفته اند نمونه های این موارد در دنیای تجارت و اقتصاد فراوان است و می توان با مراجعه به تاریخچه فعالیت برخی شرکت ها ی بزرگ این نمونه ها را به وضوح مشاهده کرد .

اصولاً فضای ارتباطات و روابط عمومی که فضایی تعاملی و دوسویه است بدون حضور هردو طرف ارتباط به اهداف خود نما یابد و یک روابط عمومی توانمند نمی تواند بدون دخالت دادن ایده ، علایق و سلایق مخاطب خود یک برنامه مناشسب را برای سازمانش اجرا نماید.

اخلاق مداری حفظ حرمت انسانها باید همواره سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد و نهایت دلسوزی ، احترام و اهمیت به مخاطب ( مشتری ) لازمه شروع فعالیت و تداوم یک روابط عمومی حرفه ای است.

برخلاف تبلیغات که همواره هزینه در بر دارد و در صف اول هزینه های سازمان ها است اتفاقاً روابط عمومی کم هزینه ترین راه معرفی و شناساندن خدمات ، محصولات و در مجموع فعالیت های سازمان ها است چرا که با ارتباط خوب با رسانه ها و خبرنگاران با داستان گویی و گزارش نویسی در مطبوعات و رسانه های الکترونیکی و انتشار مقاله و مصاحبه و برگزاری کنفرانس های خبری بدون هیچ هزینه ای به معرفی سازمان خود می پردازد و به صورت کاملاً شفاف با مردم سخن می گوید .

وظیفه اصلی روابط عمومی ها که اساتید این حوزه همیشه بر آن تأکید داشته اند انتقال اطلاعات ، علایق و نظرات از بیرون سازمان ( مردم و مخاطبان ) به درون سازمان و دخالت دادن این اطلاعات در تصمیم گیری ها و روند فعالیت و همچنین ارائه تصویری شفاف ، کامل و همراه با صداقت از سازمان خود به مخاطبان است و اولین راه است که اعتماد جلب می شود و شما همواره مشتریانی وفادار خواهید داشت که اهمیت و احترام شما را به خودشان احساس می کنند.

روابط عمومی باید زبان گویا سازمان و مخاطب به صورت دوطرفه باشد تا نظرها را به خود جلب کند و شاید بخشی از فعالیت های روابط عمومی بایستی به این موضوع اختصاص یابد که جایگاه خود را در سازمان تثبیت بخشد و اعتماد مدیران رده های بالا را جلب کن تا از این راه بتواند بهترین خدمات خود را به مخاطبان ارائه نماید.

امروزه دیگر کمتر شاهد استراتژی و برنامه بازاریابی هستیم که در آن جایگاهی ویژه برای فعالیت های ارتباطی وروابط عمومی تعریف نشده باشد و اصولاً سازمان های توانمند بدون جایگاه ویژه روابط عمومی برنامه تبلیغاتی و استراتژی فروش مناسبی برای خود متصور نخواهند شد.

در مجموع انتقال احساس سازمان نسبت به مشتری به گونه ای مشتری این احساس را به خوبی درک نماید وظیفه روابط عمومی است و هرچه روابط عمومی احساس مثبت ، توأم با احترام و ارزش برای مشتری بهتر منتقل نماید مشتری هم وفادرتر خواهد بود و این احترام را متقابلاً پاسخ خواهد داد و اگر این وظیفه روابط عمومی به خوبی انجام نگیرد چه بسا تمام فعالیت ها و تلاش های یک سازمان نتیجه معکوس دهد و هرگز به موفقیت منجر نشود .

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد