درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:40   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33536صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 16:40
اطلاعات در دولت دوازدهم، مخفی و عنصر استراتژیک نیست
همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی شامگاه ۲۵ اردیبهشت در شرکت راه‌آهن و با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مدیران روابط عمومی سازمان‌ها برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی شامگاه ۲۵ اردیبهشت در شرکت راه‌آهن و با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مدیران روابط عمومی سازمان‌ها برگزار شد.

همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، شامگاه گذشته در شرکت راه‌آهن و با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از تین‌نیوز، علیرضا معزی دبیر عالی شورای اطلاع‌رسانی دولت، ضمن گرامیداشت این روز، موقعیت کار روابط عمومی را حساس و پراسترس عنوان کرد و گفت: کار ما، مشغله 24 ساعته دارد اما قواعد اداری ما را در چارچوب محدود ساعت کار می‌برد.

معزی ادامه داد: کار ما بسیار تعیین‌کننده است اما اگر نقاط هدف ما مشخص نباشد، دچار مشکلاتی می‌شویم که بروز رفتار روزمره اداری سنتی و غیر مؤثر را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: درعین‌حال که حضور شخص عباس آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی و نقش کنشگری اجتماعی ایشان به‌عنوان یک نقطه مثبت، می‌تواند ایجادگر شکل فعالی در کار روابط عمومی باشد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت خانه موثری در ایجاد رضایتمندی و امید و اعتماد در جامعه است. ضمن اینکه حوزه ارتباطی ایشان از همه دستگاه‌های ارتباطی دولت نیز همیشه جلوتر بوده است.

معزی در ادامه، مدل‌های ارتباطی دولت در سال 97 به‌عنوان الگوهای ارتباطی همه دستگاه‌های ذی‌ربط- که تا آخر هفته به روابط عمومی‌ها ابلاغ خواهد شد را- به شرح زیر برشمرد:

1- دولت قائل به این است که اطلاعات مربوط به حریم عمومی در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات در اختیار همه مردم قرار گیرد. نمونه این هدف را امسال در رسانه‌ای شدن قانون بودجه 97 دیدیم. برخی می‌گویند که شبکه‌های مجازی در این زمینه نقش داشته‌اند اما در سال‌های قبل هم شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند. درواقع امسال اصل شفافیت و همه‌فهم نویسی اصول بودجه در دستور کار دولت با تاکید رئیس‌جمهور محترم قرار گرفت. در سال‌های قبل عموم مردم با بودجه‌ای سروکار داشتند که به لحاظ تخصصی برای آن‌ها قابل‌خواندن و فهمیدن نبود. چراکه اطلاعات در دولت دوازدهم بر مبنای شفاف‌سازی مخابره می‌شود چراکه اطلاعات عنصر استراتژیک نیستند.

2- معزی همچنین درباره ماهیت کار روابط عمومی به‌عنوان مورد دوم افزود: من کار روابط عمومی را فقط در خبررسانی و پالایش اخبار و هماهنگی با خبرنگاران نمی‌بینیم بلکه شما با طیفی از نخبگان و پیمانکاران و مهندسان و فعالان صنعت حمل‌ونقل و مسکن سروکار دارید که ماحصل کار شما را رصد و مطالعه می‌کنند. بنابراین تعاملی موفق است که روابط عمومی در آن بیشتر شنونده است و نه گوینده اخبار. روابط عمومی باید مونولوگ را تبدیل به دیالوگ کند تا مردم بدانند که در سیاست‌گذاری‌ها دخیل‌اند. با این شرایط همه ما با هم مشترک‌المنافع می‌شویم.

3- همچنین ما باید حق گفتن و پرسیدن را برای مردم محفوظ بداریم. این پاسخگویی فراتر از انتشار اطلاعات و جوابگویی است بلکه باید بتوانیم توجیهات اصولی برای کارمان در جهت اعتمادسازی ارائه دهیم. مردم نباید از پرسشگری از کارگزاران خود بترسند چون برقراری ارتباط فعال وظیفه ما است.

4- معزی درباره نقش فضای مجازی در ارائه اخبار- با مرکزیت تلگرام- گفت: موضوع دیگر هم این است که دولت دوازدهم ایجاد آرامش در فضای عمومی کشور را یکی از وظایف خود می‌داند و بر همین مبنا هم ما با فیلتر تلگرام مخالف بودیم. ضمن اینکه بعد از یک بحران اقتصادی که کشور آن را پشت سر گذاشت، نخواستیم نزاع‌های درونی خودمان را هم به مردم منتقل کنیم. بنابراین ما مردم را تصمیم‌گیر در این زمینه می‌دانیم. هرچند ما مخالفیم که همه بستر ارتباطی کشور را بر مبنای تلگرام پایه‌ریزی کنیم اما همچنان بر پیگیری حق اعتراض خود مصر هستیم.

علیرضا معزی در پایان عرایض خود به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: در کنار فضای مجازی برای ما استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و... هم مهم است. چراکه به فرض مختل شدن فضای مجازی، باید جایی برای انتقال اطلاعات وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد