درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 16:36   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33311صفحه نخست » پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 - 00:19
چرا برنامه‌های موبایل به‌عکس و اطلاعات ما دسترسی دارند؟
هنگامی‌که یک برنامه و نرم‌افزار تلفن همراه نیاز به پردازش برخی داده‌ها دارد، ابتدا باید از کاربر اجازه بگیرد. به‌طورمعمول به دلایل بسیار منطقی برنامه‌ها و نرم‌افزارها به‌عکس ها و سایر اطلاعات ما دسترسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-به‌طورمعمول دلایل بسیار منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا برنامه‌ها و نرم‌افزارها تلفن‌های همراه به‌عکس ها و سایر اطلاعات شخصی کاربر دسترسی دارند اما پیش از هرگونه فعالیتی باید از کاربر اجازه بگیرند.

شاید برای بسیاری از ما در هنگام نصب برنامه‌های جدید روی موبایل، این سؤال به وجود آمده باشد که چرا برنامه‌های تلفن‌های همراه از ما درخواست دسترسی به اطلاعات و تصاویرمان را می‌کنند؟ ممکن است زمانی که برنامه‌های موبایل به اطلاعات ما دسترسی پیدا می‌کنند به نظر برسد که تهاجمی صورت گرفته و کاربر احساس ناامنی کند اما معمولاً در این‌گونه فعالیت‌ها، یک توضیح کاملاً منطقی برای این موضوع وجود دارد.

دکتر پیتر جی. بنتلی (Peter J Bentley) از پژوهشگران کامپیوتر دانشگاه کالج لندن در این رابطه چنین توضیح می‌دهد؛ برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های تلفن همراه در بخشی به نام سند باکس (Sandbox) قرار می‌گیرند. درواقع سند باکس که در لغت کیسه‌شن معنا شده و برای ایجاد استحکامات دفاعی به کار می‌رود و در مبحث برنامه‌های تلفن‌های همراه نیز این فنّاوری کنترل دسترسی به اطلاعات در سیستم‌عامل ساخته‌شده است و هر برنامه را از داده‌های خود، از برنامه‌های دیگر و از سخت‌افزار دستگاه جدا می‌کند تا بتواند از آسیب اتفاقی یا عمدی به آن‌ها جلوگیری کند.

هنگامی‌که یک برنامه و نرم‌افزار تلفن همراه نیاز به پردازش برخی داده‌ها دارد، ابتدا باید از کاربر اجازه بگیرد. به‌طورمعمول به دلایل بسیار منطقی برنامه‌ها و نرم‌افزارها به‌عکس ها و سایر اطلاعات ما دسترسی دارند. برنامه ویرایش عکس برای انجام فعالیت خود نیاز دارد تا به‌عکس های کاربر دسترسی داشته باشد و یا برنامه ضبط و ایجاد فایل‌های صوتی برای اجرای برنامه‌های خود باید امکان دسترسی به میکروفن را داشته باشد.

گاهی اوقات یک برنامه و اپیلیکیشن ممکن است نیاز به دسترسی اطلاعات شخصی بیشتری پیدا کند و در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات باشد تا آن‌ها را برای بازاریابی مورداستفاده قرار دهد.

به اعتقاد دکتر جی. بنتلی، درصورتی‌که کاربر احساس کند که حریم خصوصی‌اش موردحمله و دستبرد قرار می‌گیرد، بهترین کار این است که اجازه دسترسی به داده‌های شخصی که از سوی برنامه و نرم‌افزار ارائه می‌شود را رد کرده یا برنامه موردنظر را به‌طور کامل حذف کند.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: sciencefocus - سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد