درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32651صفحه نخست » سه شنبه، 24 بهمن 1396 - 22:25
کوچ میلیون‌ها کاربر جوان آمریکایی از فیسبوک
میلیون‌ها کاربر زیر ۲۵ سال آمریکایی ظرف دو سال گذشته حساب کاربری خود را در فیس بوک بسته‌اند. روندی که بنا بر پیش بینی‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. اخبار دروغین و نفرت‌پراکنی در کوچ کاربران نقش داشته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- میلیون‌ها کاربر زیر ۲۵ سال آمریکایی ظرف دو سال گذشته حساب کاربری خود را در فیس بوک بسته‌اند. روندی که بنا بر پیش بینی‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. اخبار دروغین و نفرت‌پراکنی در کوچ کاربران نقش داشته‌اند.

ارزیابی صورت گرفته از ترکیب سنی کاربران فیسبوک در آمریکا حکایت از کوچ میلیون‌ها نفر از کاربران جوان فیسبوک به اینستاگرام و اسنپ‌چت دارد. موضوعی که نمی‌تواند برای مارک زاکربرگ و دیگر دست‌اندرکاران فیسبوک خبر خوبی باشد.

تمرکز شبکه‌های اجتماعی عمدتا بر روی جوانان است و از این رو، کوچ جوانان از فیسبوک در عین حال به معنی کاهش جذابیت فیسبوک برای مخاطبان اصلی آن است.

روند خروج کاربران جوان از فیسبوک در آمریکا از دو سال پیش آغاز شد. اکنون بر پایه پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی موسسه نظرسنجی „eMarketer" روند کوچ کاربران جوان از فیسبوک در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

آمارها سخن می‌گویند
فیسبوک با داشتن بیش از ۱۶۹ میلیون کاربر در آمریکا کماکان موفق‌ترین شبکه اجتماعی در این کشور به حساب می‌آید. حتی شمار کاربران این شبکه اجتماعی در سال گذشته یک درصد نیز در قیاس با سال پیش از آن افزایش داشته است. اما آنچه باعث نگرانی مارک زاکربرگ، پایه‌گذار، و دیگر مسئولان فیسبوک شده، روی برتافتن جوانان از این شبکه اجتماعی است.

به عنوان نمونه، تنها در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) فیسبوک ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کاربران زیر ۲۵ سال خود را در آمریکا از دست داده است. پیش بینی موسسه نظرسنجی یاد شده حکایت از آن دارد که در سال جاری نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دیگر از جوانان آمریکا حساب کاربری خود در فیسبوک را غیرفعال خواهند کرد.

روند روی برتافتن جوانان از شبکه فیسبوک تنها محدود به آمریکا نمی‌شود. اما آمار دقیقی از ترکیب سنی کاربران فیسبوک در کشورهای مختلف وجود ندارد و از این رو نمی‌توان با دقت تمام گفت که چند درصد از کاربران جوان مثلا در کشورهای اروپایی به حضور خود در شبکه فیسبوک خاتمه داده‌اند.

بیشترین میزان کوچ از فیسبوک در آمریکا به نوجوانان زیر ۱۷ سال برمی‌گردد. حدود ۱۰ درصد کاربران جوان آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۷ سال، در سال ۲۰۱۷ در قیاس با سال پیش از آن، از فیسبوک کوچ کرده‌اند. از دست دادن ۱۰ درصد از کاربران جوان تنها ظرف یک سال باعث نگرانی مسئولان فیسبوک شده است.

در عین حال حدود چهار و نیم درصد از کاربران آمریکایی بین ۱۷ تا ۲۵ سال نیز در سال گذشته به فعالیت خود در فیسبوک پایان داده‌اند.

علت چیست؟
روی برتافتن جوانان آمریکا از فیسبوک دلایل متعددی دارد. بنا بر گزارش شکبه CNBC، نشر مکرر اخبار دروغین بر روی فیسبوک از جمله مسائلی بوده که باعث ناخرسندی جوانان از این شبکه اجتماعی شده است.

اتهام "دخالت‌های روسیه در کارزار انتخاباتی آمریکا" از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز در روی‌گردانی جوانان از این شبکه اجتماعی موثر بوده است. فیسبوک مدت‌ها چنین امری را انکار می‌کرد. اما عاقبت ناگزیر به اعتراف شد و تصدیق کرد که گروه‌هایی از خارج از آمریکا از طریق اکانت‌های جعلی تلاش کرده‌اند بر اذهان مردم آمریکا در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ تاثیر نهند.

به موازات نشر اخبار دروغین، نفرت‌پراکنی نیز از جمله مسائلی بوده که در دور شدن جوانان آمریکا از فیسبوک نقش ایفا کرده است.

افزون بر آن، گفته می‌شود ساختار و چیدمان صفحه فیسبوک نیز برای جوانان جذاب نیست. بدیهی است که با افزایش شمار شبکه‌های اجتماعی، رقابت برای جلب کاربر در بین آن‌ها افزایش یافته است.

اینستاگرام و اسنپ‌چت
خروج جوانان آمریکا از شبکه فیسبوک به معنی کاهش نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی جوانان آمریکا نیست. ظرف دو سال گذشته و به موازات کاهش شمار کاربران جوان فیسبوک در آمریکا، بر شمار اعضای دیگر شبکه‌ها افزوده شده است.

برندگان اصلی این کوچ میلیونی در آمریکا، اینستاگرام و اسنپ‌چت هستند. شمار اعضای این دو سرویس در سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بر اساس ارزیابی موسسه نظرسنجی "eMarketer" در سال جاری میلادی اسنپ‌چت می‌تواند حدود ۲ میلیون کاربر جوان‌تر از ۲۵ سال را در آمریکا به سوی خود جذب کند. بر تعداد کاربران جوان اینستاگرام نیز در همین سال حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر افزوده خواهد شد.

به این ترتیب، تعداد کاربران اسنپ‌چت در آمریکا با رشدی بیش از ۹ درصد به ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید و از این منظر در مقام سوم قرار خواهد گرفت. اینستاگرام نیز با رشدی ۱۳ درصدی، تعداد کاربران خود را در آمریکا به حدود ۱۰۵ میلیون نفر خواهد رساند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد