درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 18:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32633صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 23 بهمن 1396 - 08:21
به بهانه هک شدن دو وب‌سایت خبری در ایران
هک رسانه‌ای و پتانسیل بحران سازی
هک رسانه‌ای از این نظر بسیار مهم است که رسانه‌های یک کشور، بخشی از پدافند غیرعامل به‌حساب می‌آیند و می‌توانند ذهنیت جمعیت عظیمی از کشور را تنظیم کرده و نبض اطلاعاتی کشور هستند. به همین دلیل نیز توجه بسیار زیاد به امنیت مراکز رسانه‌ای یک کشور، امری کاملاً بدیهی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چند وب‌سایت خبری ایرانی طی روزهای گذشته توسط افرادی ناشناس هک شده و اخباری جعلی را منتشر کردند که این امر موجب ایجاد نگرانی‌های شدیدی از امنیتی فضای مجازی و قدرت این فضا در کشورمان شده است.

بسیاری از ما منابع خبری خود را از محیط وب به دست می‌آوریم. استفاده از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات می‌تواند اندکی گمراه‌کننده باشد زیرا ممکن است اخبار دروغین فراوانی در این شبکه وجود داشته باشند. بااین‌حال راه‌حل منطقی، مراجعه به وب‌سایت‌های خبری معتبر است. بااین‌حال رخدادی که دیروز در کشور ما رخ داد، زنگ خطری جدی برای رسانه‌ها و مخاطبان بود.

ماجرا ازاین‌قرار است که دو وب‌سایت بزرگ خبری ایرانی در روز گذشته هک شده و اخباری جعلی مربوط به شرایط کشور را منتشر کردند. این اخبار بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و کاربران ایرانی داشت و به‌سادگی نشان داد که قدرت رسانه‌ای چقدر بالا است. بااین‌حال این موضوع یک وجهه دیگر رسانه‌ها را نیز نمایان ساخت: امنیتی که بیش‌ازپیش به آن نیاز است.

هک کردن چیست؟
هک کردن به معنای ساده کلمه، ایجاد تغییر در کارکرد عادی یک وسیله است. به‌این‌ترتیب اگر شما برای باز کردن در قوطی مربا، از آب گرم استفاده می‌کنید، به‌نوعی فرایند هک را انجام داده‌اید. بااین‌حال هک کردن در دنیای کامپیوتر به این معنی است که فردی از طریق انجام اعمالی خاص، به مکان یا قابلیت‌هایی که برای او نباید قابل‌دسترسی باشد، دسترسی پیدا می‌کند.

دو نوع هک وجود دارد که یکی از آن‌ها هک قانونی است و باهدف شناسایی حفره‌های امنیتی و ارائه هشدار برای رفع آن‌ها انجام می‌شود و دیگری هک غیرقانونی که باهدف سودجویی اقتصادی یا سیاسی اجتماعی انجام می‌شود. هک رسانه‌ای یکی از مصادیق نوع دوم هک است که به‌نوعی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

هک رسانه‌ای و پتانسیل بحران سازی
هک رسانه‌ای از این نظر بسیار مهم است که رسانه‌های یک کشور، بخشی از پدافند غیرعامل به‌حساب می‌آیند و می‌توانند ذهنیت جمعیت عظیمی از کشور را تنظیم کرده و نبض اطلاعاتی کشور هستند. به همین دلیل نیز توجه بسیار زیاد به امنیت مراکز رسانه‌ای یک کشور، امری کاملاً بدیهی است.

مسلما هک شدن این دو وب‌سایت خبری ایرانی موجب ایجاد دردسرهای بزرگی برای آن‌ها خواهد شد. البته اقدام‌های فوری برای برداشتن اخبار دروغین منتشرشده انجام‌شده است ولی در صورت تکرار چنین مواردی می‌توان شاهد ایجاد آسیب‌هایی به‌مراتب شدیدتر بود.

این امر می‌تواند یک زنگ خطر برای رسانه‌های کشور ما باشد تا موضوع امنیت را جدی‌تر گرفته و با صرف هزینه و انرژی بیشتر در این زمینه، وب‌سایت خود را به استاندارد مطلوبی از امنیت تبدیل کنند تا مخاطبان نیز با اطمینان خاطر بیشتری به سراغ مراجعه به آن‌ها بروند.

احمد محمدحسینی

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد