درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 21:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32460صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 10 بهمن 1396 - 09:34
قطعه خبری داغ
برای خبر داغی مانند تصادف در یک بزرگراه، احتمالا به موقع به صحنه نمی‌رسید تا آنچه رخ می‌دهد را ضبط کنید. اما به هر حال،‌ واکنش شاهدان و مأموران تحقیق و همین طور فیلم صحنه ارزش ضبط را دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای خبر داغی مانند تصادف در یک بزرگراه، احتمالا به موقع به صحنه نمی‌رسید تا آنچه رخ می‌دهد را ضبط کنید. اما به هر حال،‌ واکنش شاهدان و مأموران تحقیق و همین طور فیلم صحنه ارزش ضبط را دارد.


از کنفرانس‌های مطبوعاتی (اگر درباره رویدادهای خبری جذاب باشند یا توسط چهره‌های خبری ارائه شوند) می‌توان ویدئوی خوبی تهیه کرد و فیلمبرداری از آن‌ها بسیار ساده است. شما سوژه ثابتی دارید و نورپردازی خوب است (مخصوصا اگر دوربین‌های تلویزیون در آنجا حضور داشته باشند).


قطعات خبری داغ، مخصوصا در ورزش، می‌توانند جزء محبوب‌ترین مطالب در هر سایت خبری باشند. اما به هر حال،‌ تهیه ویدئوهای ورزشی کاری چالش برانگیز است.

 

حرکت دائم سوژه نیازمند ظرفیت بالا در فایل ویدئو دیجیتال است و دنبال کردن آن زمانی که ویدئو برای نمایش در وب کوچک و فشرده می‌شود، دشوار است. در نتیجه، تنها راه قطعات کوچک از بهترین حرکات است که می‌توان بر روی آن صدا گذاشت یا در کنار یک متن کوتاه قرار داد.
 

چند توصیه مهم دیگر:
در فیلمبرداری انتخاب‌گر باشید. دو دلیل خوب برای این کار وجود دارد: هدر ندادن نوار و هدر ندادن زمان برای ویرایش.


از حرکت کردن با دوربین روشن و زوم کردن خودداری کنید. زمانی که از نمای گسترده به متوسط و بسته حرکت می‌کنید،‌ دکمه ضبط را خاموش کنید. در صورت امکان از زوم کردن و حرکت با دوربین روشن خودداری کنید. یک نما بگیرید،‌ خاموش کنید و سپس دوربین را برای نمای بعدی آماده کنید و دوباره شروع به ضبط کنید.


مدت زمان فیلمبرداری از یک نما را طولانی کنید. از آنجایی که می‌توانید هر نما را در فرایند ویرایش کوتاه کنید – و نه بلندتر – هر نما باید حداقل 15 ثانیه طول بکشد. حتی اگر نمای بزرگی است و تنها به 5 ثانیه از آن نیاز دارید، به مدت 15 ثانیه فیلمبرداری کنید. از این کار بعدا خوشحال خواهید شد.


به هنگام فیلمبرداری ساکت باشید. دوربین تمام صداهایی را که تولید می‌کنید ضبط می‌کند – هر آه،‌ سرفه، خنده پیش خود و یا هر چیزی را که می‌گویید. بنابراین به هنگام ضبط دهان خود را کاملا بسته نگه دارید زیرا بعدا نمی‌توانید صداهای ناخواسته را ویرایش کنید.


سوژه خود را با دقت کادربندی کنید.


زمانی که نمای خود را کادربندی می‌کنید،‌ بهترین کار این است که سوژه را کاملا در وسط کادر قرار ندهید و اندکی از مرکز دور کنید. برای تداوم این روش از "قانون یک سوم" استفاده کنید که خطوط فرضی را برای کادر در نظر می‌‌گیرد و آن را به صورت عمودی و افقی به سه قسمت تقسیم می‌کند. اگر سوژه اصلی را (که معمولا صورت است) نزدیک به یکی از این محل‌های تقاطع قرار دهید، به ترکیبی فعال و مناسب می‌رسید.

خطوط به شما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از "قانون یک سوم" ویدئوی خود را ترکیب‌بندی کنید.


در جستجوی بهترین قطعه کوتاه باشید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که بهترین ویدئوهای خبری از قطعات کوتاه متعددی که ویرایش شده و در کنار هم قرار گرفته‌اند تشکیل می‌شوند.

 

بنابراین کار شما تهیه بهترین قطعات کوتاه است. بهترین روش برای درک کامل آرایه قطعات مورد نیاز این است که کار ویرایش را تجربه کنید – یا حداقل در کنار کسی که این کار را انجام می‌دهد بنشینید و نظاره کنید. این تنها روشی است که می‌توانید ببینید چه نماهایی بیشترین کاربرد را دارند و چه نماهایی را از دست داده‌اید.


اگر تنها فیلمبرداری کنید و ماحصل را به یک تهیه‌کننده وب یا ویراستار مولتی‌مدیا بسپارید و منتظر محصول نهایی شوید،‌ مهارت‌های ویدئوی خبری شما هیچگاه پیشرفت نمی‌کند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد