شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- غالباً روال کار روابط عمومیها به این ترتیب است که ارتباطات درونبخشی آنان از بیرون به درون گردش دارد، در حالی که نهاد روابط عمومی در دولت مدعی شفافسازی و اطلاعرسانی سریع، باید نمونه منحصر به فردی از گردش ارتباطات از درون به بیرون را ارائه دهد.
استان اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی کار آمد و شایسته، بالا بودن حس مشارکتپذیری مردم در امور مختلف و حساس مملکت و بهرهمندی از موقعیت جغرافیایی و اقلیمی بالقوه و ... از جمله استانهای سرآمد است و بدین جهت مدیرانی نیز که برای این حوزههای مختلف در ادارات و سازمانها و ارگانهای این استان به ویژه (شرکتی که در نوک پیکان آی تی) است انتخاب و گزینش میشوند، باید دارای ویژگیهای خاصی از جمله برتر، اثربخش، توانا و لایق باشند و از تمامی توانمندیهای خود و استان برای مهیاسازی رشد و توسعه ملی بهره کافی و وافر ببرند.
مدیرانی که با سیاست روزمرهمداری و نزدیکبینی خود باعث منفعل کردن سازمانها و شرکتها شده و احساس بیانگیزگی در مجموعه خود به وجود بیاورند نمیتوانند برای استانی که مردم همیشه در صحنهاش سرآمد کشور هستند، اثربخش باشند.
در همین راستا هم روابط عمومیها بهتر است به حفظ تفاهم از کسب تفاهم اهمیت بیشتری دهند و مسأله درونسازمانی را مورد توجه قرار داده و از هزینههای تبلیغاتی و مراسم بیمحتوا و کماثر پرهیز کرده و استفاده از نیروی انسانی کارآمد موجود را سرلوحه کارشان قرار دهند.
غالباً روال کار روابط عمومیها، به ویژه در استان اصفهان، هر چقدر هم در وادی علم و قدرت سیر کنند به این ترتیب است که ارتباطات درونبخشی آنان از بیرون به درون گردش دارد، در حالی که نهاد روابط عمومی در دولت مدعی شفافسازی و اطلاعرسانی سریع، باید نمونه منحصر بفردی از گردش ارتباطات از درون به بیرون را ارائه دهد.
وقتی یک روابط عمومیای چند سؤال را که دانستن حق مردم است بعد از 25 روز نمیتواند پاسخگو باشد، قطعاً گیرندگان و مخاطبان جوابشان را از جای دیگر میگیرند و این برای استان و شرکت بزرگی که دایه ارتباطات را یدک میکشد زیبنده نخواهد بود.
پایان سخن آنکه اگر انتقال کارها به افکار عمومی انجام نشود، روابط عمومی کار نکرده است.
سایه سنگ بر آیینه خورشید چرا؟ خودمانیم، بگو این همه تردید چرا؟
بهمن توکلیفرد
خبرگزاری فارس
|