شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مدیریت تقاضا به عنوان یکی از برنامههای اصلی وزارت نیروی دولت دوازدهم ارتباط گستردهای با مصرف کنندگان دارد، گفت: در این دوره بایستی روابط عمومیهای صنعت دچار تحول مناسبی شود تا با اقدامات موثرتر و بهروزتر بتوانیم این ارتباط را توسعه دهیم.
بهگزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، "رضا اردکانیان" در آیین معارفه مدیرکل جدید دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه نحوه انتخاب مدیران و معاونان جدید این وزارتخانه بر اساس اصل شایستهگزینی خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیش از پیش حوزه روابط عمومی در هر مجموعهای، در این دوره نیز برای انتخاب مدیر این بخش فراخوان عمومی صادر شد تا واجدان شرایط برای حضور در پست مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در این مرحله ثبتنام کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت تقاضا به عنوان یکی از برنامههای اصلی وزارت نیروی دولت دوازدهم ارتباط گستردهای با مصرف کنندگان دارد، ادامه داد: در این دوره بایستی روابط عمومی ستاد وزارت نیرو و شرکتهای مادر تخصصی دچار تحول مناسبی شود تا با اقدامات موثرتر و بهروزتر بتوانیم این ارتباط را توسعه داده و بیش از گذشته به این حوزه مهم توجه خواهیم کرد.
وزیر نیرو با اشاره به تاکیدهای رئیس جمهوری مبنی بر اهمیت شفافیت و اطلاع رسانی در کشور، تصریح کرد: باید دریافت کننده اطلاعات باشیم و با ارتباطی سازمان یافته با مصرف کنندگان بازخورد سیاستهای خود را دریافت کنیم و به نحوی مناسب این اطلاعات را در سیستم منعکس کنیم.
اردکانیان ایجاد فرصت برابر را جزو اولویتهای دولت دوازدهم دانست و افزود: برای انتخاب مدیرکل جدید روابط عمومی وزارتخانه بایستی این اطمینان حاصل میشد که بهترین افراد شناسایی و بهترینِ بهترینها انتخاب خواهد شد، بدین منظور اوایل آبانماه فراخوانی صادر شد تا واجدین شرایط ظرف مدت معینی بتوانند ثبتنام کنند.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست این فراخوان 170 نفر واجد شرایط اعلام شده برای انتخاب مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه بودند، اظهار کرد: پس از دو هفته کمیتهای با حضور مسئولانی از وزارت نیرو و چهار نفر از اساتید و نخبگان دانشگاهی این حوزه به بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان تشکیل شد.
استفاده از بههنگامترین شیوه در سازمانهای جهانی برای انتخاب مدیرکل روابط عمومی
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برای انتخاب مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت نیرو تلاش شد تا به هنگامترین شیوه در سازمانهای جهانی را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: در اوایل اعلام فراخوان مباحثی مطرح شد که این اقدام تنها یک نمایش است، از قبل فرد مورد نظر انتخاب شده و یا این شیوه در جامعه ما پاسخگو نخواهد بود؛ بدین منظور تلاش شد تا با اطلاعرسانیهای صورت گرفته چنین سوء تفاهمهایی برطرف شود.
اردکانیان ادامه داد: پس از بررسی شرایط 170 نفر واجد شرایط اولیه برای حضور در پروسه انتخاب مدیرکل روابط عمومی نهایتا 27 نفر وارد آزمون مکتوب شدند تا به صورت الکترونیکی در فاصله زمانی معینی با پاسخگویی به این پرسشها میزان توانمندی این 27 نفر در ارتباط با این مسئولیت مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه پس از این مرحله در نهایت تعدادی از این افراد توسط کمیته ارزیابی انتخاب و به منظور انجام مصاحبه حضوری از آنها دعوت به عمل آمد، عنوان کرد: سعی کردیم در تمامی این فرایند مطابق با اصولی که وجود دارد این اطلاعات محرمانه بماند و بخشهایی از آن نیز تا پایان محرمانه خواهند ماند.
وزیر نیرو با بیان اینکه در مرحله پایانی پنج نفر برای مصاحبه با وزیر انتخاب شده بودند، ادامه داد: یکی از اتفاقهای خوب روند انتخاب مدیرکل روابط عمومی حضور و استقبال داوطلبانی از تمامی گروهها بود. افرادی از داخل صنعت آب و برق، مجموعههای دولتی غیر از وزارت نیرو، بخشهای خصوصی مرتبط با این حوزه و همچنین مجموعههای دانشگاهی به چنین فرایندی اعتماد کرده بودند.
اردکانیان تاکید کرد: در نهایت پس از تمامی ارزیابیهای صورت گرفته از سوی کمیته یاد شده و شخص وزیر، دکتر صدیقه ببران به عنوان مدیرکل جدید دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو انتخاب شد.
وی افزود: با توجه به فرایندی که برای انتخاب مدیرکل جدید روابط عمومی صورت گرفته انتظارهای بیشتری از فرد انتخاب شده وجود خواهد شد.
وزیر نیرو در پایان گفت: درصدد هستیم تا در انتخاب سایر مناصب نیز این روند را توسعه دهیم تا بتوانیم بهترین افراد را از میان داوطلبان انتخاب کنیم.
جایگاه روابط عمومی را احیا خواهیم کرد
همچنین در بخشی دیگری از این آیین، "صدیقه ببران" مدیرکل جدید دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو روند انتخاب مدیر این بخش را مصداق بارز عدالت اجتماعی دانست و افزود: خوشبختانه با برگزاری چنین پروسهای این امیدواری ایجاد شد که میتوان بدون نگاه تیمی، جناحی و گروهی وارد عرصه فعالیت شد.
وی تاکید کرد: در این دوره تلاش خواهیم کرد با همکاری مستمر بین روابط عمومی ستاد و شرکتهای مادر تخصصی و استانی بتوانیم پایگاه روابط عمومی را مجددا احیا کنیم.
|