درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32083صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 3 دی 1396 - 09:21
وظایف روابط عمومی
روابط عمومی نیز می تواند مطالبات، پیشنهادات،‌شکایات و نیازهای مردم را در جهت رفع و تسریع در رفع آن را به سازمان به صورت صحیح و شفاف انتقال دهد،‌ و اینکه اقدامات و اهداف سازمان را به صورت شفاف برای مردم عنوان می کند،‌در واقع یک ارتباط دو طرفه هدفمند و صحیح ایجاد کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین رسالت روابط عمومی ها این است که سازمان را با حوادث جدید منطبق و جریان های جدید اندیشه را وارد سازمان کنند.
پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی علوم ارتباطات ایران

 

روابط عمومی علمی است که در مسیر سازمان ها می کوشند،‌بر مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند تا بتوانند تفاهم پشتیبانی کسانی را که برای توسعه خود اهمیت دارند را حفظ کنند›؛ روابط عمومی با ارتباطی هدفمند و منظم ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود،‌ نسبت به نظم دهی بین سازمان و مردم اقدام می کند.


روابط عمومی نیز می تواند مطالبات، پیشنهادات،‌شکایات و نیازهای مردم را در جهت رفع و تسریع در رفع آن را به سازمان به صورت صحیح و شفاف انتقال دهد،‌ و اینکه اقدامات و اهداف سازمان را به صورت شفاف برای مردم عنوان می کند،‌در واقع یک ارتباط دو طرفه هدفمند و صحیح ایجاد کند.


وظایف روابط عمومی کاری علمی و بلند مدت است، باید ارتباطمان طوری باشدکه برای مدت طولانی اثرگذار باشد،‌چون سازمان ها در کشورمان از سالیان دور آغاز به کار کرده اند و همچنان این فعالیت ها ادامه خواهد داشت، بنابراین جایگاه و پایگاه رسمی و اصلی سازمانها باید برای مردم شفاف سازی شود چون ممکن است بعضی از مطالبات مردم با اهداف و برنامه های آن سازمان مطابقت نداشته باشد، که لازم است روابط عمومی ها در جهت هدایت صحیح مردم اقدام کنند.
نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه
 

کسب اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان، جلب همکاری و مشارکت، نظارت همگانی، بازتاب شخصیت صحیح سازمانی، بازآموزی، بازسازی و فرهنگ ساختن سازمان با تحولات و تغییرات مستمر اجتماعی، تنظیم روابط سازمان با مردم به صورت ارتباطات دو سویه درون سازمانی و برون سازمانی از جمله وظایف روابط عمومی‌ها است.
اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان


روابط عمومی علاوه بر تاثیر پذیری تحولات زمان خویش می تواند خود به عنوان عامل موثر در فرآیند مداوم اصلاحات و تغییرات مثبت اجتماعی نقش آفرینی کند، در حقیقت روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد.
اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان

 

روابط عمومی بخشی از وظایف عالی ترین مقام دستگاه را از جمله در تکریم ارباب رجوع، بازخورد گیری از برنامه ها و اجرای سیاست های دستگاه متبوع، سنجش افکار عمومی و کارکنان و هم چنین فراهم سازی زمینه های ارتباطی مختلف بین کارکنان، مردم و مسئولین را بر عهده دارد.
محمد صدیقی نیا سرپرست مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان سمنان

 

روابط عمومی ها در ارتباط با مردم مدافع و بیان کننده خدمات دستگاه ها هستند و در ارتباط با مدیران خود باید انتقال دهنده صدا و فریادهای مردم باشند و بیش از آنکه بلندگویی یکطرفه باشند به عنوان پلی ارتباطی، روابط مردم و سازمان را ترمیم و برقرار سازند.
هومن خورشید مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان
 

در مجموعه روابط عمومی سه عنصر اصلی امیدآفرینی،ارزش آفرینی و ارتباط گسترده محور توجه است.
علیرضا مهدوی شاهرودی مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران

 

امروزه ضرورت توجه به نقش و رضایت مردم به عنوان عظیم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و روابط‌عمومی؛ در توسعه نظام ارتباطی جامعه، روشنگری افکار عمومی، جلب رضایت، ایجاد تفاهم و همدلی ملی ، ‌نقشی راهبردی و اساسی دارد.
محمود زمانی قمی استاندار مرکزی
 

روابط عمومی می‌تواند با بسترسازی مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین سازمان و مخاطبان آن، ساز و کار مهم همدلی و همزبانی مردم و سازمان را فراهم آورد.

دکتر موسی خادمی، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد

 

مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی‌ها انعکاس چهره‌ای واقعی و مطلوب از سازمان به مردم است.

جمشید انصاری، استاندار زنجان

 

روابط عمومی به مفهوم امروزی به عنوان یک مجموعه هدف مند و تخصصی، عهده دار رسالت خطیر مهندسی افکار عمومی و تسهیل فرایند اطلاع رسانی و تعاملات اجتماعی است.

 

مجموعه ای که به عنوان هنر هشتم، یکی از ارکان مهم توسعه سازمانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان ها با مخاطبین محسوب شده و کاربرد تعابیری همانند چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا و آیینه تمام نمای سازمان در مورد آن، نشان از جایگاه مهم، راهبردی و کلیدی این حرفه دارد.
سید مهدی صادقی،استاندار قم
 

نیاز سنجی یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست بنابراین، روابط عمومی ها باید نیاز جامعه را تشخیص دهند و با دانش و آگاهی و بر اساس نیازهای موجود در جامعه، اخبار را به مدیران سازمان ها و پاسخ و اقدام مدیران را نیز به مخاطبان که مردم هستند منتقل کنند.

 

محتوای اخبار و اطلاعات بیرونی باید توسط روابط عمومی ها جمع آوری و به مدیران منتقل شود و پس از آن تصمیمات مدیران نیز در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد و در نهایت مدیران در جریان واکنش ها و بازتاب های جامعه قرار گیرند.


هر زمان که بحرانی در جامعه حادث می شود این روابط عمومی ها هستند که می توانند فضای جامعه را آنگونه که به نفع مردم است سازمان دهند. در زمان بحران، دستپاچگی و دادن خبرهای ضد و نقیض و سردرگم کردن مردم یکی از مشکلات عدیده در مبارزه با حوادث و کنترل مدیریت بحران هاست. بنابراین اطلاع رسانی در زمان بحران و درست عمل کردن یک ضرورت است که باید از سوی روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد.
سید محمد علی افشانی استاندار فارس

 

روابط عمومی ها باید بیش از آنکه بلندگویی یکطرفه باشند به عنوان پلی ارتباطی میان مردم و سازمان باشند و روابط مردم و مدیران را تقویت کنند.
هومن خورشید مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان
 

در کارکرد روابط عمومی، توجه به گفتمان سازی و ایجاد روابط عمومی دانش محور باید جایگزین تبلیغات زائد شود. این گفتمان یکسان و عدم چند صدایی، موفقیت و اقتدار سازمان را در پی دارد.
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان
 

تعامل هدفمند و دوسویه با مخاطبان، انتقال و اشتراک اطلاعات دقیق و صحیح، دریافت اشکالات سیستم از مخاطب و رفع آنها و ارائه اطلاعات مشاوره ای برای ارتقای جایگاه سازمانی از ویژگی های اساسی روابط عمومی ‌هاست که توجه به آنها ارتقای جایگاه سطوح مدیریتی و به دنبال آن رضایتمندی مخاطب را در پی خواهد داشت.
سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم

دو وظیفه مهم روابط عمومی ها یکی تبلیغات و اطلاع رسانی و دیگری گرامیداشت مناسبتهاست که در این زمینه باید به گونه ای عمل شود که بخاطر یک سهل انگاری مجموعه دولت زیر سوال نرود.
کریم حمیدوند فرماندار نهاوند
 

مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال را تلاش برای انعکاس فعالیت ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو است.
علی صحرائیان شهرستان جهرم
 

روابط عمومی ها وظایف متعددی برعهده دارند و تنها کار تبلیغات یا اطلاع رسانی انجام نمی دهند بلکه تعامل سازنده و ارتباط مستمر با مخاطبان از دیگر وظایف آنان است.
اسکندر احمدی مدیر آموزش وپرورش گناوه
 

روابط عمومی به عنوان بازوی مجموعه که با طیف وسیعی ازمخاطبان سر و کار دارد، باید با نگرشی پژوهش محور، در شکل گیری تعامل موثر عوامل برون سازمانی با مجموعه سازمانی نقش آفرین باشد نه اینکه در فعالیت‌های روزمره محدود شود.
علی کرمپور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان
 

هر چه جامعه به سمت توسعه یافتگی پیش رود، تقسیم وظایف در حوزه روابط‌عمومی تخصصی‌تر شده و در عرصه تبلیغات، اطلاع‌رسانی، بازاریابی و ارتقای سطح رضایت مردم به روابط‌عمومی توجه ویژه‌ای خواهد شد.


وظیفه اصلی روابط‌عمومی‌ها گرفتن نبض جامعه است که باید جامعه را رصد کرده و تعاملی دو سویه با مردم داشته باشد تا چشم‌انداز روشن‌تری در بحث توسعه داشته باشیم.


ارتباطات برون سازمانی یعنی مجموعه ارتباطاتی که با رسانه‌ها و مردم وجود دارد و ارتباطاتی اعم از اطلاع‌رسانی، آگاهی دهی، تبلیغات و ارتباط با همکاران و سازمان‌های فرادستی که به عنوان ارتباطات درون سازمانی می‌باشند، از وظایف اصلی روابط‌عمومی‌هاست.
رضا خانی دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های شهرستان پاکدشت
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد