درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32036صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 22 آذر 1396 - 14:52
انعکاس عملکرد کاری هر اداره و ارائه گزارش، وظیفه روابط عمومی است
روح الله مهرجوکارشناس علوم ارتباطات اجتماعی: روابط عمومی‌ها موظف به اعلام و بیان عملکرد اداره مربوطه هستند که پیشنهاد می‌شود با برگزاری همایش‌ها و تهیه کلیپ‌هایی از عملکرد خود، مردم را از اقدامات انجام شده مطلع کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روح الله مهرجو کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی ظهر سه شنبه مصاحبه اختصاصی با سایت نو آوران اشاره به اینکه مدیر هر اداره از طرف رئیس دفتر، مسئول حراست و روابط عمومی لطمه می‌خورد یا موفق می‌شود، تأکید کرد: نقش مسئول روابط عمومی‌ ادارات از نقش دو مسئول دیگر مهم‌تر و قوی‌تر است.


وی تاکید کرد:انعکاس عملکرد کاری هر اداره و ارائه گزارش، وظیفه روابط عمومی است.


مهرجو افزود: روابط عمومی‌ها موظف به اعلام و بیان عملکرد اداره مربوطه هستند که پیشنهاد می‌شود با برگزاری همایش‌ها و تهیه کلیپ‌هایی از عملکرد خود، مردم را از اقدامات انجام شده مطلع کنند.


مهرجوافزود: روابط عمومی مفهومی است که به بیان ساده، دیدگاههای افراد و برداشت های آنها را از موضوعی خاص تغییر می دهد که این تغییر دیدگاه در اکثر اوقات به تغییر رفتار منجر می شود .

 

پایه علمی روابط عمومی به سرعت از روزنامه نگاری به گروههای ارتباطات منتقل شد . دو علت برای این تغییر وجود دارد:
اول اینکه ماهیت کار روابط عمومی از یک جهت یابی ساده تحول پیدا کرد و به سوی مجموعه ای از کارهای علمی و پیچیده رانده شد . تحولی که در آن بر وظیفه ارتباطات در مقام عامل تسهیل کننده مناسبات میان کنشی سازمانها و گروهها تأکید می شود.دوم اینکه گسترش برنامه های روابط عمومی در گروههای دانشگاهی ارتباطات نشان دهنده در خور بودن آنها به عنوان جایگاه توسعه نظریه و پژوهش روابط عمومی است .پیچیدگی های فزاینده وظایف روابط عمومی منجر به نقش پیچیده تر و تخصصی تری برای روابط عمومی شده است .

 

احتمالاً به دلیل این تغییر نقش در روابط عمومی و تغییرات دیگر در اقتصاد است که بسیاری از کارکنان تمام وقت روابط عمومی ها ، سازمان های بزرگ را به قصد پیوستن به کارگزاری های روابط عمومی ترک کرده اند.امروز در همه سازمان ها روابط عمومی حضور دارد ، اما این حضور از نظر ماهیت ، عملکرد ، اعمال مدیریت و ارتباطات از یک سازمان تا سازمانی دیگر بسیار متفاوت است .

 

در یک سازمان ، روابط عمومی حیاط خلوت افرد کم کار و خدماتی است و در سازمان دیگر مغز متفکر و برنامه ریز سازمان به شمار می رود.از این رو سازمان ها باید با گماردن مدیران علمی ،ارزش گرا و فرآیند محور، کسانی در مصدر امور روابط عمومی ها قرار گیرند که از لحاظ فنی، تخصصی، تجربی و توانمندی های فردی با برنامه ریزی ارتباطی ویژه و پژوهش های افکار عمومی توانایی جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمومی را دارا باشند و فرآیند توسعه سازمانی و تحقق عملی کارکردهای روابط عمومی را به نحو مطلوبی فراهم کنند.

 

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.

اگر روابط عمومی ها بخواهند تأثیر گذار باشند، باید از همه نظر در «جایگاه» بایسته و شایسته خود قرار داشته باشند. اگر در رأس این حوزه مدیری لایق، متین و کارآمد وجود داشته باشد، می تواند با به کار گماری کارگزارانی با مهارت در این موضوعات منشأ اثر در جهت تحقق اهداف سازمانی باشند. از جمله اموری که روابط عمومی ها را کارآمد می کند شامل موارد زیر است:


• توجه جدی به افکار همه کارکنان در ایجاد حرکت، اصلاح و جریان سازی سالم بدون در نظر گرفتن امیال و رویکردهای سیاسی .
• ارائه مشاوره های مؤثر به مدیران ارشد سازمان که این در صورتی محقق خواهد شد که مدیر روابط عمومی بهره ای از علوم مشاوره ای، روانشناسی،علوم تربیتی، جامعه شناسی،مردم شناسی و ... داشته باشد؛ که این موضوع خلأ بزرگی در بسیاری از مدیران روابط عمومی های فعلی است.
• دفاع از جایگاه روابط عمومی در مقابل دخالت های غیرمسئولانه واحدها و افراد.
• خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به موضع فعال (در حال حاضر بسیاری از مدیران روابط عمومی کاملا از موضع انفعالی در مقابل مدیران برخوردار می باشند.)
• تغییر فرهنگ سازمانی غلط، و مبارزه با این تفکر که روابط عمومی یک سازمان خدماتی است.
• ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان.
• کمک در جذب استعدادهای درخشان کارکنان یا به عبارتی ایجاد بستری مناسب در جهت بالندگی اندیشه کارکنان.
• تقویت ارزش ها و ویژگی های مطلوب انسانی.
• معرفی الگوهای آموزشی مناسب درون سازمانی و برون سازمانی.
• سازماندهی خبری سازمان (تلاش برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی به موقع با روش ها و ابزارهای ارتباطی.)
• تدوین نظام ارتباطی منسجم ،شفاف و روشن.
• تغییر نگرش مسئولان نسبت به نقش روابط عمومی و جایگاه و اهمیت آن.
• همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها.
• تأکید هماهنگ بر بهبود روابط درون سازمانی و برون سازمانی.
• تنظیم برنامه مدون و سالیانه برای عمل به شعائر و برگزاری مراسم مذهبی و غیره...
• انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آن جهت ارائه به کارکنان.
• توجه جدی به افکارسنجی و پژوهش های علمی و کار بست آنان
• برگزاری جلسات داخلی بین کارکنان و مدیران به صورت ماهیانه یا فصلی.
• تهیه مقاله های علمی در حوزه فعالیت های سازمان و نشر آن در رسانه های جمعی
• انعکاس تجربه های موفق کارکنان سازمان.
• چاپ بروشور پیام های آموزشی، پژوهشی و دیگر فراورده های سازمانی.
• جذب نیروهای با انگیزه ،علاقه مند ، متخصص و ارتباط گر در روابط عمومی
• بسط و توسعه حرفه گرایی در سازمان
• ایجاد برنامه نظامند همدردی با خانواده های سازمان
• تهیه و تنظیم منشور اخلاقی روابط عمومی سازمان.


روابط عمومی که تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان خواهد بود و به نوعی وظیفه خطیر اطلاع رسانی و سخنگویی و اعلام مواضع آن سازمان را در سطح جامعه و افکار عمومی برعهده خواهد داشت. اگر به این اصول عمل کند می تواند کارآمد و موثر باشد.لذا باید گفت روابط عمومی ها تاکنون نتوانسته اند به طور کامل نگاه حرفه ای و تخصصی را در خود ایجاد نمایند؛ چرا که از یک طرف غالب مسئولان به این هنر و فن توجهی نکرده اند و از طرفی بسیاری از مدیران ما با کارکردهای روابط عمومی ایده آل آشنا نبوده اند.

نوآوران آنلاین
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد